Kahni laevast praamiliikluseni (1)

Sel nädalal on Saaremaal kõneldud kahest turismimagnetist – Tullio Libliku kavandatavast kontserdi- ja konverentsikeskusest, mis mahutaks üle 4000 inimese, ja Kuressaares sündinud arhitekti Louis Kahni kontsertlaevast, mille kodusadamaks võiks saada Kuressaare.

Kui Libliku plaani on nimetatud ka utoopiliseks – läheks ju keskuse rajamine maksma 25 miljonit eurot, siis Kahni laeva ostmine oleks märksa realistlikum – selleks on vaja vähem kui miljon eurot. Ilmselt meelitaks maailmakuulsa arhitekti laev siia ehk rohkemgi rahvast kui moodne konverentsikeskus. Liikuva kontserdipaigana tooks Saaremaa kirjadega laev meile aga tuntust kaugemalgi.

Ent eilsel inspiratsioonikonverentsil olid jutuks ka märksa maisemad asjad kui Kahni kontserdilaev. Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiili ettekannet Väinamere parvlaevaühendusest kuulates tekkis aga tahes-tahtmata küsimus, miks on vaja lõhkuda hästi toimivat süsteemi, kui uued laevad mahutavad vähem autosid kui praegused ja seetõttu tuleb ilmselgelt teha lisareise. Samuti, kes annab meile kindluse, et uued laevad on 2016. aasta 1. oktoobriks valmis.

Neile küsimustele vastajat konverentsil aga kahjuks ei olnud.

Print Friendly, PDF & Email