Runö vajaks ümberehitust (6)

Ruhnu laevaliini tänavust hooaega analüüsides tõdesid nii vald kui ka Väinamere Liinid, et Runö umbes kuuajaline remondis olek oli paras põnts.

Ruhnu vallavanem Jaan Urvet loodab oma sõnul, et edaspidi tehakse kõik selleks, et taolist olukorda enam ette ei tuleks, kus laev on pika remondi tõttu liinilt maas. “Kui õige laev liinilt kaob ja seda asendab väike 12-kohaline Panda, siis mõjutab see ikkagi palju meie ettevõtjate tulubaasi,” ütles Urvet.

Vallavanema sõnutsi arutati ka tuleva aasta graafikut, lähtudes nii võimalikust riigi tellimusest kui ka laevafirma võimalustest, aga ka Ruhnu oma inimeste vajadustest. Urveti kinnitusel tahavad ruhnlased, et laeva liikumisel tekiks selge ja kindel rütm.

Nõnda annaks pikendada ka turistide saarel olekut. “Meie aktiivne turistide teenindusperiood kestab 1. juulist 15. augustini, ülejäänu on juba vaikne hooaeg,” märkis Urvet. Ettevõtja peab seega sisuliselt 1,5 kuuga koguma vajaliku “talverasva”, mistõttu on loogiline, et hooajast tahetakse maksimum võtta.

Urveti sõnul vajab praegune laev ümberehitust, kuna sel on avatud mootor. “Kuna Ruhnu sadama akvatoorium on niivõrd põhjahoovustest mõjutatud, siis keerab mootori käivitamisel üles nii palju adru ja sodi, et kui see mootorisse läheb, siis mootor kuumeneb mingil ajal lihtsalt üle,” tõi ta välja põhilise probleemi.

OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin ütles, et arutelud võimalike graafikumuudatuste osas 2015. aasta hooajaks jätkuvad jooksvalt. Tänavu teenindas Runö Roomassaare–Ruhnu liinil 1371 reisijat ja Pärnu–Ruhnu liinil 5170 reisijat. “Reisijate arv on võrreldes eelmise hooajaga vähenenud, kuna sügisel Pärnu suunal kuu aega reise ei toimunud,” selgitas ka Hiiuväin. Roomassaarest toimusid reisid sel perioodil tõesti puksiiriga Panda. “Hooaeg sai septembris tagasilöögi, kui laev pidi tehnilistel põhjustel liinilt eemal olema 9. septembrist 12. oktoobrini.”

Hiiuväina sõnul on sõltumatud eksperdid kinnitanud, et laeva parema peamasina avarii põhjustasid puudused merevee jahutussüsteemis. Lahenduseks on seejuures jahutussüsteemi ümberehitus.

Paraku on riigihankena ehitatud laeva ümberehituse korraldamine vastavalt hanke tingimustele keerukaks osutunud. Teenindusjuht avaldas lootust, et riik leiab siiski võimaluse eeloleval talvel laeva ümberehitust finantseerida.

Runö omanik on riik ja laev on valminud riigihanke korras 2012. aastal. Väinamere Liinid on laeva kasutaja vastavalt rendilepingule ja korraldab vedu vastavalt avaliku liiniveo lepingule.

Print Friendly, PDF & Email