Hoppet saab Nasval uue kuue

MEESKOND PUHKEHETKEL: “Enne lõpeb tuli põrgukatla all, kui töö purjelaevas,” nentisid Hoppeti meeskonnaliikmed Toomas Ojasu, Urmas Tuberg, Rauno Kivilo ja Ülo Meerits eile Nasval. Foto: Irina Mägi

MEESKOND PUHKEHETKEL: “Enne lõpeb tuli põrgukatla all, kui töö purjelaevas,” nentisid Hoppeti meeskonnaliikmed Toomas Ojasu, Urmas Tuberg, Rauno Kivilo ja Ülo Meerits eile Nasval. Foto: Irina Mägi

Nasval kaetakse vaskplekiga vanimat säilinud Eestis ehitatud purjelaeva Hoppet, mis 1. mail asub projekti “Meeting the Odyssey” raames teele Vahemerele. 22. juunil 2015 peab laev olema Genovas. Tegemist on rahvusvahelise teatriprojektiga.

Vaskplekiga kaetakse alus kaitseks merekarpide vastu, kes puitu uuristavad. “Saaremaa valisime seetõttu, et Baltik Workboats on meie hea partner. Oleme siin dokis juba kolmandat korda,” selgitas Hoppeti meeskonnaliige Rauno Kivilo.

Hoppet on täpselt samasugune, nagu ta 1927. aastal ehitati. Liigub inimjõul heisatavate purjede abil. Kuigi laeval on sadamas manööverdamiseks mootor ja ohutuse tagamiseks navigatsiooniseadmed, seilab Hoppet tavaolukorras siiski kompassi järgi ja purjede all.

“Elektri tootmiseks on meil abimasin ja kuna tänapäeval on laevalastiks inimesed, siis kasutame kolmandat mootorit laeva kütmiseks,” ütles meeskonnaliige Toomas Ojasu.

Lisaks neljaliikmelisele meeskonnale töötavad reisi ajal laeval kõik 25 reisijat, seistes vahis ja seades ka purjesid tuulde.

Esimese külalisena maandus laeva tekil neljapäeva õhtul papagoi, kes oli nädal varem Kuressaarest plehku pannud.

“Ei teagi, kas linnul on seitsmes meel, tunnetamaks, et meiega koos saab ta varsti soojale maale? Kahjuks heitis ta ilmselt kurnatusest või kliimašokist hinge. Matsime ta pärast omaniku teavitamist laevaplekist kirstus pidulikult maha,” rääkis Ojasu.

Print Friendly, PDF & Email