Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi hankel parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel tegid parima pakkumise AS-i Tallinna Sadam tütarfirmad OÜ TS laevad ja OÜ TS Shipping. Hankekomisjoni esimehe Jaak Kaabeli sõnul on Tallinna Sadama pakkumine madalama maksumusega, samuti on pakutavad laevad uuemad.
Riik sõlmib lepingu Tallinna Sadamaga kümneks aastaks ja järgmine samm on lepingu sõlmimine. Tallinna Sadama ehitatavatele laevadel on planeeritud ka gaasivalmidus ehk tulevikus on võimalik neid kergesti kohandada keskkonnasõbralikumaks.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo ütles, et Tallinna Sadam on teinud tõsiseid jõupingutusi laevade hankimiseks. „Mul on hea meel, et võitja selgus ausas konkurentsis kahe ettevõtte vahel ja võitis parim pakkumine,“ lisas minister.
Ministeerium loodab sõlmida lepingu Tallinna Sadamaga lähiajal. Tallinna Sadamale makstav dotatsioonisumma 10 aasta peale on ca 200 miljonit eurot, mis on ligikaudu 60 miljonit vähem kui konkureeriva pakkumise puhul.
Tallinna Sadam ehitab Saaremaa ja Hiiumaa liinidele 1. oktoobriks 2016 neli uut parvlaeva, kummalegi liinile kaks. Reisiparvlaevad võimaldavad aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev mahutab vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis on istekohti 450.
Ühesõnaga – kes veel saari või mandrit külastada soovivad, kaks aastat on veel aega.
Kas vähem riigidotatsiooni tähendab körgemaid hindu praamiga söitjatele? Eriti siis, kui jälle tuleb uued praamid kiirtellimusega ehitada ja need vaja kinni maksta. See oli esimene möte.
Täpselt!
Ei. Vähem dotatsiooni tähendab suuremaid valimislubadusi. Mis ei ole põhimõtteliselt halb.
Uued praamid ei jõua Virtsust väljudagi, kui nad põhja kinni jäävad.
60 miljonit vahet! Arvestades, et TS pani ilmselgelt pakkumisse väga suure osa õhku ja erinevalt konkurendist peab veel laevad ka ostma…… vau!
kohutav aga usun et Leedo ehitab nüüd silla :)
lõpuks ometi saame sillaa!!!
Nagunii on paari tuhande aasta pärast saared mandriga kokku kasvanud!
Eestis algab uus sõjaliik -praamisõda
oo üllas leedo, kogu mkm ja ts koosneb idiootidest, ainult sina oled kogu maailmas ainuke tark ja osav inimene, kes suudab meile parvlaevateenust pakkuda, mida me küll ilma sinuta nüüd küll tegema hakkame? :D
aeg on vaba konkurentsi tingimustes äri edasi teha või pensile ära minna.
Suurepärane uudis, lõpuks ometi lõpeb stagnatsioon praamiliikluses ja siinmailgi hakkavad puhuma uued värsked tuuled!!
Lähete metsa marju korjama, mis muud.
Ei usu mina, et sellest head nahka tuleb.
Kahjuks kannatajateks on ikka lõpptarbija.
Kus see stagnatsioon seal on? Uued laevad? E-ja mobiilpilet? Pea olematud järjekorrad?
Ma v6in mytsi 2ra syya kui 2016 novembris on kuidagi parem praamiliiklus. Esiteks plekid kogu kupatuse pileti hinnat6usuga kinni. Vaata, kes TS n6ukogus istuvad – poliitbroilerid, kellel puudub igasugune ettevõtluse kogemus.
Teiseks kaasnevad riigifirmade tulekuga alati probleemid, nagu selgelt n2itas rongiliiklus jne.
Oodake ,oodake tasuta lõunaid pole ,hinnad hakkavad varsti vaikselt ja pidevalt tõusma.NO VAAT EI TULE MUIDU OMADEGA VÄLJA,on siis põhenduseks.KAHJU,väga kahju.Sõidan igal nädalal mõned korrad ja olen väga rahul. Arvan ,et see 60 milj.odavam pakkumine ei jõua lihtrahva rahakotti iialgi.
Kahju
See raha mis laevaliikluses ringles jäi ikkagi osaliselt Saaremaale, lugupeetud TS toetajad nüüd on teie kord lasta saaremaal samaväärsed summad käibesse.
Nüüd siis on näha, kui palju Leedo iga-aastaselt dotatsioonidega oma teenis.
Kui praamiühenduse pidamine läheb Tallinna Sadamale võib see tähendada Saaremaale teatud mõttes sotsiaalset katastroofi. Sajad inimesed Saaremaal jäävad tööta, alates laevapersonalist kuni tugiteenuste osutajateni, siis võib arvata et see esialgne näiline kokkuhoid võib muutuda hoopis Töötukassale suuremaks kuluks. Osad kindlasti lahkuvad välismaale tööle ja maksutulu Eesi Vabariigil jääb saamata. Regionaalpoliitiliselt on see kindlasti vale samm viia järjekordselt töökohad saartelt minema.
apppi
ega uutel praamidel robotid tööle hakka.Hääd ja väljaõppinud inimesed on alati tark tööle võtta
Mis sul praeguses praamiliikluses ei meeldi ???
Metsik Öudus
Peab mandrile kolima mis muud.
Pileti hinnad kahekordistuvad, järjekorrad kolmekordistuvad, turistid enam Saaremaale ei tule, Saaremaa muutub kolka ääremaaks, vot selline tulevik siis!!!