Väinamere Liinid on endiselt huvitatud operaatorlepingust (4)

TÕNIS RIHVK: oleme endiselt valmis edasisteks läbirääkimisteks ja võimalikuks koostööks. Foto: Alar Truu

TÕNIS RIHVK: oleme endiselt valmis edasisteks läbirääkimisteks ja võimalikuks koostööks. Foto: Alar Truu

Ehkki majandusministeerium ei leidnud sobilikku parvlaevaliikluse opereerijat, kinnitab Väinamere Liinid OÜ, et on endiselt huvitatud kvaliteetse parvlaevateenuse pakkumisest nii Virtsu–Kuivastu kui ka Rohuküla–Heltermaa liinil ka pärast 2016. aastat.

Saaremaa Laevakompanii tütarettevõte Väinamere Liinid OÜ püüdis esitatud hankepakkumisega leida koostöös riigiga toimivat kompromissi, mis vastaks mõlema osapoole võimalustele ja vajadustele.

“Kuigi meie hankepakkumine ei vastanud MKM-i ootustele, oleme endiselt valmis edasisteks läbirääkimisteks ja võimalikuks koostööks,” kinnitas Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk.

“Oleme senise lepinguperioodi vältel investeerinud nii uutesse laevadesse kui ka kogu parvlaevateenuse paremasse korraldusse. Selle tulemusena on parvlaevateenuse kvaliteet viimastel aastatel hüppeliselt tõusnud,” selgitas Rihvk, lisades, et SLK on jätkuvalt valmis töötama kvaliteetse ja stabiilse parvlaevateenuse pakkumise nimel. “Poolepäevased järjekorrad ja amortiseerunud praamid on juba aastaid ajalugu, ent arenguplaane on ettevõttel veelgi,” sõnas ta.

Lisaks uutele laevadele nähakse arenguruumi ka operaatorteenuses. Näiteks tõi Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treiel reedel Tallinnas toimunud rahvusvahelisel merenduskonverentsil välja mõned võimalused, kuidas teenust veelgi sujuvamaks ja kiiremaks muuta. Ühe edaspidise lahendusena nähakse pileti lihtsamat hinnastamist.

“Kindlasti jätkub parvlaevaühendus saartega ületuleva aasta sügisest vähemalt samas mahus kui praegu. Riigil on piisavalt aega, et lahendus leida,” kinnitas MKM-i lennundus- ja merendusosakonna juhataja Jaak Kaabel.

Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus toimub kuni kahe kuu jooksul hanketingimusi olemuslikult muutmata. See tähendab, et riik soovib endiselt liinidele nelja uut või vähekasutatud laeva, mis peaksid alustama opereerimist 1. oktoobril 2016. Sealjuures on riigil õigus laevad tulevikus välja osta.

Print Friendly, PDF & Email