Saaremaa toidutootjate ehtsad klipid jõuavad telesse

SOOVITAB PÄRISELT: Ivo Linnal pole tarvis klippides midagi ülearu kommertslikku kõneldagi, sest ta armastab ka ise saaremaist toitu väga. Kaader klipist

SOOVITAB PÄRISELT: Ivo Linnal pole tarvis klippides midagi ülearu kommertslikku kõneldagi, sest ta armastab ka ise saaremaist toitu väga. Kaader klipist

Saaremaa ettevõtjate liit ühes kohalike juhtivate toidutootjatega tellis ja valmistas telereklaamiklipid, kus armastatud laulja Ivo Linna soovitab süüa saarel valmistatud toitu.

Projektijuht Ahti Kuris ütles, et spetsiaalsed reklaamklipid on tehtud kõigile suurematele toidutootjatele. Pagaritööstusest on eraldi klipid tehtud Saare Leivale ja Karja Pagariärile, kena tutvustav “minifilm” on ka Saaremaa Lihatööstusele, Saaremaa Piimatööstusele, kalatööstustest Ösel Fishile ning kohukese- ja jogurtitootjale Saaremaa Delifood OÜ. “Kuuele tootjale on tehtud seitse klippi, sest Saaremaa Delifoodil on nii kohukesed kui ka jogurtid,” nentis Kuris.

Ehk näeb juba oktoobris

Plaan on Ahti Kurise sõnutsi saada asjatoimetustega nõnda kiiresti ja kenasti ühele poole, et reklaamid jõuaksid telesse kõigi vaatajate ette enne aasta lõppu. Heal juhul juba isegi oktoobris. “Telekanalid on samas veel valimisel ja läbirääkimised ses osas käimas,” lisas Kuris.

Kõik saaremaisest toodangust kõnelevad klipid on “purki püütud” Saaremaal, näitavad siinset kaunist loodust, väärt tooteid ja peategelane on muidugi palavalt armastatud Ivo Linna. Viimane toonitab, et maailmas on mõningaid asju, mida võib kiita iga ilmaga. Üks neist asjust on kahtlemata saare maitse.

Lisaks muudele vahvatele ütlemistele kinnitab Iff igas klipis, et tõeliselt ehtsad Saaremaa tooted on tehtud ikkagi Saaremaal, puhtas keskkonnas.

Kurise sõnul oli Linna kohe nõus saare toodete tutvustamiseks kavandatud reklaamides kaasa lööma. Tema sõnutsi olla laulja südamerahuga tunnistanud, et tal õnnestub reklaamides vaid tõtt rääkida, sest tarbib ta ju ka ise rõõmuga vaid saaremaist toidukraami.

“Ivo ütles, et ta on suur Saaremaa toidu fänn ja sööb iga päev saaremaiseid tooteid,” märkis Kuris. “Seega Iff täitsa päriselt soovitabki!”

Projektijuhi sõnul on ettevõtjad ja tootjad vastvalminud reklaamklippidega ääretult rahul. “Oleme hästi tänulikud loovagentuuri professionaalsele tööle,” kinnitas Ahti Kuris, selgitades, et klipid tegid valmis Margit ja Harri Kõrvits Pumpkin OÜ-st. “Väga kõrgetasemeline töö, minu hinnangul suisa hindele kuus pluss,” naeris ta.

Valminud reklaamklipid on Ahti Kurise sõnul tehtud ka selleks, et toetada peagi Tallinna piirkonnas korraldatavaid Saaremaa toidutoodete ühiseid degustatsioone. “Katsume reklaamide telesse jõudmise ja degustatsioonid ühele ajale sättida.

Siis saavad inimesed telest väikse soovituse ja kui nad lähevad kodulähedasse supermarketisse, siis võib juhtuda, et satuvad just Saaremaa toitude degusteerimisele,” rääkis Kuris.

Ühe taolise suuremahulise degustatsiooni katsetuse tegid nad sel suvel Pärnus. “Ma ei tea, kas mõni teine on varem seda kontseptsiooni kasutanud, et ühe piirkonna tooted on kõik koos degusteerimiseks väljas,” arutles Kuris. Saaremaa tootjad, kes on Saaremaa Ehtsa Toote märgi alla koondunud, on selle asja nüüd kenasti ja sõbralikult ära teinud.

Üsna võimatu mööda kõndida

“Inimesed, kes sattusid Pärnus niimoodi tooteid proovima, olid väga suures vaimustuses,” kinnitas projektijuht. Erinevus teistest degusteerimisvormidest on sellise ühisdegustatsiooni puhul see, et kui korraga pakutakse ühte toodet, leidub päris palju neid inimesi, kes lihtsalt mööda kõnnivad. “Kui pakud aga paljusid, valik on rikkalik ja tegemist on ühe piirkonna toodetega, siis tõesti – vähe oli neid, kes mööda jalutasid.”

Reklaamklippide valmistamisel on Ahti Kurise sõnul palju tuge olnud Leader-programmist. Toetusi on tema sõnul saadud kolme projekti raames – kõik selleks, et Saaremaa toidutootjad saaksid võimaluse oma toodangut ühiselt turundada.

“Loodame, et taolistest ühisturunduslikest pingutustest tõuseb kõigile osapooltele silmnähtavat kasu, sest Saaremaa Ehtsa Toote märgi on saanud üle 30 tootja,” tõdes Kuris.

Selline ühisturundus töötab tema sõnul tegelikult kõigi siinsete väiksemate ja suuremate tootjate kasuks, kes seda märki oma toodetel kasutavad. “Lootus on, et koostöövaim püsib.”

Print Friendly, PDF & Email