Taara röövib aega (4)

Foto: Irina Mägi

Saarte Hääle toimetusse on jõudnud mitmeid signaale, et taara vastuvõtukohtades ei tööta automaadid korralikult või teenindajad ei ilmu probleemide korral kohale. Uurisime eile, kuidas üks juhuslikult valitud taaraautomaat toimib.

Umbes kuuekümne plastpudeliga varustatult läksime Mooni tänava Säästumarketi vastuvõtupunkti. Juba esimeste pudelite peale hakkas masin tõrkuma ja kandilisema kujuga taara peale lakkas sootuks töötamast. Esimese pandikviitungi väljastas automaat kell 13.43, sisestatud oli seitse pudelit.

Helistamise peale kohale tulnud töötaja lahendas probleemi ja taara tagastamine jätkus. Paraku ei pidanud masin kaua vastu ja väljastas kell 13.46 järgmise kviitungi. Jällegi oli probleemiks kandilise kujuga pudel, mis seekord oli jäänud automaadi keskele seisma.

Lint jäi samuti seisma ja esimest päeva tööl olnud teenindajal läks veidi aega, et see sealt kätte saada.

Vahepeal oli vastuvõtupunkti kogunenud inimesi, kes tahtsid samuti taarat tagastada. Nemad teadsid rääkida, et üldiselt selles vastuvõtupunktis probleeme ei ole. Pigem olnud taara tagastamine ebamugav aastate eest.

Mõne aja pärast keeldus masin jälle taarat vastu võtmast ja ekraanile ilmus teade, et automaat on täis. Sõbraliku, ent samas mureliku moega töötaja ütles aga, et masin ei ole tegelikult täis. Ta helistas ja umbes kahekümne minuti pärast saabunud mees pani automaadi tööle.

Selleks oli vaja automaat uuesti käivitada, et ta aru saaks, et ta pole tegelikult täis. Väljastatud kviitung näitas kellaaega 14.14.

Pärast viimaste pudelite, mida masin otsustas vastu võtta, sisestamist ja kviitungi võtmist oli kell 14.20. Ligi kuuekümnest pudelist võttis masin lõpuks vastu 46 ühikut plasttaarat.

Veidi rohkem kui pool tundi pärast saabumist ja umbes kahe euro võrra rikkamana lahkus Saarte Hääle esindus taaraautomaadi juurest. Järjekorda sinna tekkinud ei olnud, sest läheduses asub ka Maxima vastuvõtupunkt.

Print Friendly, PDF & Email