Ormsö sai üheks tükiks (5)

TÖÖ KÄIB: Tootmismeister Raivo Lepik selgitas, et laeval pole veel visiiri, kuna see aeglustaks laeva sisemuses tehtavaid töid. Foto: Irina Mägi

TÖÖ KÄIB: Tootmismeister Raivo Lepik selgitas, et laeval pole veel visiiri, kuna see aeglustaks laeva sisemuses tehtavaid töid. Foto: Irina Mägi

Nasva kai ääres seisvale parvlaevale Ormsö tõsteti reedel peale laeva pealisehitis. Baltic Workboats AS-i juhatuse liige ja osanik Margus Vanaselja ütles Saarte Häälele, et vara on veel öelda, kas see on hea laev või mitte, aga siiani on kõik sujunud.

Vanaselja selgitas, et teha on veel palju: “Tööde mahust on tehtud alles 20%. Võime aga öelda, et laeva väliskuju ja ruumide asetus tunduvad päris õnnestunud olevat. Kõik on tehtud suurepärase kvaliteediga.”

Margus Vanaselja lisas, et erinevates tootmisüksustes valminud osade kokkupanek üheks tervikuks kulges probleemideta. “Laeva korpus tehti valmis meie Riia filiaalis,” märkis Vanaselja. Laeva pealisehitis ehk reisijate salong ja roolimaja valmisid aga Nasval. Laev peaks Vanaselja sõnul päris valmis olema kaheksa kuu pärast.

Tootmismeister Raivo Lepik ütles Saarte Häälele, et laeva katsetamisega alustatakse vahetult pärast uut aastat. “Laeval on palju funktsioone ja kõik peab toimima. Katsetusi tehakse nii merel kui ka kai ääres seistes.” Praegu töötab Ormsöl Lepiku sõnul üle kahekümne mehe.

Raivo Lepik rääkis, et lepingu järgi peab BWB-lt tellitud parvlaev sõitma kiirusel kuni 12 sõlme. Jäisel merel on Ormsö Lepiku sõnul võimeline arendama kiirust kuni kaks sõlme.

Ormsö ei jää ainsaks omataoliseks. Tootmismeistri sõnul jõuab teise parvlaeva, mis hakkab sõitma Kihnu liinil, korpus Nasvale selle aasta lõpuks.

Ormsö on 43,8 m pikk ja 12 m lai ning selle süvis on 2,7 m. Ormsö pardale mahub kuni 200 reisijat ja üle 20 sõiduauto. Raivo Lepik märkis, et parvlaev on ehitud sellisel viisil, et vajadusel oleks võimalik paigaldada lisaplatvorm autode jaoks.

Sõitma hakkab uus parvlaev Vormsi ja mandri vahet. Laeva maksumus on 9,4 miljonit eurot ja tellija majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Ehitust rahastatakse Euroopa regionaalarengu fondist. “Ormsö on gabariitidelt seni suurim laev, mis Baltic Workboats on ehitanud,” sõnas Lepik.

Print Friendly, PDF & Email