Saarte Hääle eilsele uudisele “Üksikud “tõrvatilgad” tekitavad sadamates paksu pahandust” kirjutas kommentaari lapsevanem, kes märkis, et kui tal on autos raske puudega laps ja teda suunatakse parvlaeva alumisele tekile, on küll midagi valesti, sest kassast on selle infoga auto juba eelisjärjekorda saadetud. “Jäi tunne, et stividor tegi seda toona meelega, et auto alla saatis. Eks proovige, laps süles, teda kaks korrust üles tassida. Hakka vaidlema, aetakse veel järjekorra lõppu tagasi.”
Vastab OÜ Väinamere Liinid teenindusassistent Iivi Naaber:
Kui kliendil on tervisehäire, mis eeldab reisijate salongi jõudmiseks ülemisele autotekile pääsemist ja lifti kasutamist, siis tuleb sellest teatada kohe piletiostul. Teenindaja väljastab kassast ratastooli tähisega kollase kaardi, mida tuleb laeva aparellile lähenedes laadijale sõiduki aknast näidata. Laadija suunab sõiduki ülemisele autotekile, võimalusel lifti lähedale ja võtab kollase kaardi ära.
Lapsinvaliidide ja sügava puudega isikute sõidukid suunatakse broneeringute ritta, samas reas on ka e-piletiga sõidukid. Kui e-piletiga sõidukeid on palju, suunatakse e-piletiga sõidukid laevale esimestena ja kahes reas. Üks ridadest suunatakse alumisele ja teine ülemisele autotekile. Laeva lossimis-laadimisprotsess peab toimuma 7–8 min, siin on iga liigutus mõõdetud ja paigas. See on peamine põhjus, miks laeva aparellil ei saa enam erandeid teha. Kui laadimine juba käib, on oluline, et kõik sõidukid liiguvad sinna, kuhu neid suunatakse.
Sadamas on E-pilrti ja eeliste rida ilmselgelt valel poolel, seetõttu laaditakse samaaegselt üldjärjekorrast autosid ülemisele tekile ja endale E-pileti ostnuid ja puudega inimesi vedavaid autosid alumisele tekile. Põhjus on antud olukorras laadimise kiirendamiseks arusaadav (pole ju võimalik autosid omavahel risti ajada, sest praami alumise teki laadimisluuk on eelisreaga samal poolel), aga endale ette pileti ostnuid ja seega pilrtimüügi läbilaskevõime suurendamisse enda panuse andnuid diskrimineeriv, rääkimata puudega inimeste lollitamisest. Uus liinivedudele konkureerija saaks praame tellides sellega arvestada ja likvideerida häiriva puuduse, millega praegune vedaja on „puusse pannud”! Oletades ette, et „vedaja leidmise konkursist” tuleb järjekordne farss, võiks ka praegune vedude korraldaja veidi oma peakest vaevata ja eelnimetatud paksu verd ja asjtuid, kuid samas õigustatuid vaidlusi esile kutsuva puuduse kõrvaldada. Oleks ju teenus veel palju meeldivam kui puudega inimesed ning enda reisi ette planeerinud ja sellega kassasüsteemi tööd kergendanud kliendid saaksid koha ülemisel tekil, kus lisaks liftile on ka autodest väljapääsemine oluliselt avaramates tingimustes. See väldiks olukorra, kus minu autos reisinud vanatädi oli terve reisi vältel sunnitud autos olema, sest ei mahtunud puhtfüüsiliselt autost kummaltki poolelt välja ning oli sellega sunnitud rikkuma üleveol kehtivaid reegleid, ega saanud ksutada tualetti.
Seega probleemid on laiemad lugupeetud Ivi Naaber ja OÜ Väinamere Liinid.