Koigi matkarajale võib pääseda juba sel sügisel (1)

TORN KERKIB: Kolmapäeval, kui Saarte Hääle esindus Koigis ehitustöid kaemas käis, seal parasjagu tööd ei tehtud. Vaatetorni juures jäi pildile reporter Raido Kahm.  Foto: Sander Ilvest

TORN KERKIB: Kolmapäeval, kui Saarte Hääle esindus Koigis ehitustöid kaemas käis, seal parasjagu tööd ei tehtud. Vaatetorni juures jäi pildile reporter Raido Kahm. Foto: Sander Ilvest

Koigi maastikukaitseala õpperaja juunis alanud ehitustööd on ilusate ilmade kaasabil kulgenud sedavõrd nobedalt, et õpperada valmib loodetavasti juba sel sügisel, aasta enne tööde tähtaja lõppu.

“Praegu on jumal olnud saarlane ja andnud sellise ilma, et oleme saanud ehitada,” ütles RMK Saarte piirkonna külastusjuht Üllar Soonik.

Kavandatud 820-meetrisest laudteest on pärast vana raja lammutamist valminud juba 450 meetrit, samuti on püsti uus vaatetorn, mis saab just praegu viimast lihvi.

Kui enne vanade ehitiste lagunemist-lammutamist oli kõrgeim vaatetorn 10 meetri kõrgune, siis uuel vaatetornil on kõrgust ligemale 11 meetrit ning kaks vaateplatvormi, millest üks asub 4,7 ja teine 9,4 m kõrgusel.

Sooniku sõnul on tööde tempot aidanud hoida kuivad ilmad, mis samas mõjuvad hästi ka ehituse kvaliteedile. “Laudtee ehitamisega pole kaasnenud ühtegi suuremat ega väiksemat tallamisjälge, nii et ega saagi aru, kuidas see sinna tekkinud on,” ilmutas Soonik korraliku töö üle heameelt tundes pisut naljasoont.

Sel aastal matkarada tervenisti uut laudteed veel ei saa ning mõnes kohas jääb esialgu alles metallplaatidest ja rehvidest jalgtee. “Edaspidi, kui raha on, saab edasi teha,” lisas Soonik lootusrikkalt.

Matkaraja ehitaja, OÜ Reibal JRK juhataja Rein Jõessar rääkis, et nagu rabades ikka, saab siin töötades tehnikat kasutada vaid vähesel määral. “ATV on ainuke asi, millega tohib liikuda, ei ole nii, et lähed kraanaga kohale ja tõstad torni paika,” sõnas Jõessar.

Ehitusmaterjali kohaletoimetamiseks on ATV teinud parklast ehitustandrile umbes 150 edasi-tagasi reisi. ATV võtab korraga peale üle poole tihu materjali, mida tuleb vedada umbes 1,5 km kaugusele. Nüüd, kui hakatakse vahetama amortiseerunud teede katendit, tuleb uue katte (hakk-
puidu) kohaletoimetamiseks teha veel oma sada reisi.

Koigi maastikukaitseala õpperaja rekonstrueerimise käigus valmivad piirete ja kuivkäimlaga parkla, infostendid, sillad, erilise konstruktsiooniga jalgtee Koigi rabas, vaatetorn ja vaateplatvorm Pitkjärve äärde. Ligemal 4000 ha suurune Koigi soostik on suurim omataoline terves Lääne-Eesti saarestikus.

Print Friendly, PDF & Email