Saare maavalitsus kinnitas linna- ja maakonnaliinidel uued bussipileti hinnad, suurendas ettemaksukaartidele tehtavat soodustust ning tegi muudatusi liinivõrgus.
1. septembrist tõuseb tavapileti miinimumhind maakonna bussiliinidel 45 sendilt 55 sendile ja sooduspileti miinimumhind 38 sendilt 40 sendile, millele alates 7. kilomeetrist lisandub iga kilomeetri kohta viis senti senise nelja sendi asemel.
Soodsamaks läheb aga kuukaardi soetamine. Kui praegu annab kuukaart hinnas võitu kuni 7%, siis alates septembrist saab kuukaardi 10-protsendise hinnasoodustusega.
Kuressaare linnaliinidel tõuseb täispileti hind 50 sendilt 55 sendile, sooduspilet õpilasele, sügava puudega isiku saatjale, puudega lapse saatjale aga 30 sendilt 40 sendile. Õpilase kuupilet kallineb seitsmelt eurolt kaheksale eurole ja tavaline kuupilet hakkab senise 12 euro asemel maksma 13 eurot.
Saare maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson ütles, et seoses riigieelarvelise toetuse osakaalu vähendamisega ja reisijate vähesuse tõttu muutub bussiliiklus mitmel liinilõigul hõredamaks ja mõnele liinilõigule tuleb buss edaspidi vaid tellimuse korras. Nii jääb 1. septembrist reise vähemaks Valjala–Kõnnu–Valjala, Aste–Kaisvere–Aste, Tornimäe–Kõrkvere–Tornimäe ning Kihelkonna–Veere–Kihelkonna liinilõigul.
Juba 1. juulist hõrenes bussiliiklus reisijate vähesuse tõttu Kuressaare ja Suure-Rootsi ning Kuressaare–Sandla–Tõlluste liinil. Samas muudeti Kuressaare–Kallemäe–Valjala ja Kuivastu–Liiva–Orissaare–Tornimäe–Pöide–Laimjala–Kuressaare liini laupäevaseid sõiduplaane, suunates need liinid läbi Tõlluste ja Sandla.
Eikla–Tõrise–Eikla, Mustjala–Tagaranna–Mustjala ja Tornimäe–Kõrkvere–Tornimäe liinilõigul saab edaspidi kasutada ka tellimusliine. Samuti lisatakse Tagamõisa–Undva–Tagamõisa liinilõigule teisipäeviti tellimusliini võimalus.
Karl Tiitson rääkis, et tellimusliinid on hea võimalus vältida busside tühjalt sõitmist, säilitades samal ajal inimestele ühistranspordi kasutamise võimaluse. Info tellimusliinide korralduse kohta pannakse üles kõikidesse asjakohastesse peatustesse.
Tiitsoni sõnul pole nõudebuss või tellimusliinid Eestis midagi uudset. Tellimusliine on näiteks Põlva maakonnas kasutatud juba 2007. aastast alates, samuti on tellimusliinid kasutusel Hiiu maakonnas ning ka Saare maakonnas (Leisi–Triigi–Leisi).
Karl Tiitson selgitas, et kui reisija soovib kasutada ühistransporti, kuid tema peatus jääb edaspidi tellimusliini osale, on reisijal vaja oma sõidusoovist teavitada vedaja dispetšerit. Seda peaks tegema vähemalt sõitmisele eelneval nädalapäeval. Näiteks kui soovite sõita reedel, tuleks vähemalt neljapäeval oma sõidusoovist ette teatada. Kui aga reisija soovib põhiliinile jäävast peatusest sõita tellimusliini osale jäävasse peatusse, ei ole eelnev teavitamine vajalik. Reisija ostab endale bussipileti ning buss sõidab ilma eelneva teavitamiseta tellimusliini osale jäävasse peatusse.
Täpsemat infot Saare maakonna bussiliinide kohta saab internetis aadressidel www.peatus.ee ja www.bussipilet.ee või Saare maavalitsusest, helistades numbril 45 20 511.
See uus piletihind võiks Iideni kehtida küll ju linnast.
Juba praegu on meie saarel liinivõrk olematu ja loogikavaba. Pangu siis kõik juba kinni, on üheselt selge, et kui omal autot pole, kuhugi keegi ei saa ega jõua.
Vaatasin praegu netist http://www.peatus.ee Sandla-Kuressaare busside sõidugraafikut ja mitte mõhkugi ei saanud aru. Kas liinid 5201 ja 6112 on praegu juba käigus,(kuulnud neist küll midagi pole)või tulevad need alles käiku. Igatahes peatuste teavitustahvlitel neid kirjas pole.
Kui tehakse muudatus Mustjala -Tagaranna-Mustjala liin tellimusliiniks siis kas oleks see võimalik näiteks panna tellimusliiniks osadel päevadel ka Küdema peatuseni,seda kasutatakse küll suht harva kuid ehk hakkaks vanainimest lapsed tihedamini külastama.Jah kohalikud saavad aru ,kellega tegemist kuid miks pean ma otsima autot meeleheitlikult kui lapsed tahavad külla tulla. Ei saa nad koju ega tagasi õhtusel ajal.Mustjalast jalgsi on ikka päris tükk maad pikem tee kui Küdemast tulla.Kunagi ju oli ometi see liin ka olemas.Saaksin ka siis näha lapsi tihedamini,sest praegu jäävadki tulemised selle taha et transport puudub,ja pimedatel aegadel on hoopis hull .
…Kui tehakse muudatus Mustjala -Tagaranna-Mustjala liin tellimusliiniks …
See liin võiks teha sissesõidu ka Silla kalmistule.Inimesed saaksid selle ajaga kui buss Tagarannas ära käib, korrastada omaste hauad.
Palju sellest aega möödas on, kui Kurisoo käis välja ideed tasuta ühistranspordi korraldamisest Saare Maakonnas ja saarlase soodustuse parvlaevaliiklusest ära võtta ning maakonna bussivõrku suunata?
(Kirjutis ”Meiesaaremaa.ee – kuidas elu paremaks muuta?” oli Saarte Hääles umbes aastapäevad tagasi. Oli kunagi selline aadress meiesaaremaa.ee — ”tulla, olla, aasta pärast kaduda”)
Tiitsoni töö pole lihtne — tema eelkäija Kurisoo tegeles ainult lauslollustega ja Kaasik pole tegelenud millegiga. Nüüd on Kaasik (jälle!) puhkusel, kes peab nüüd kehva otsuse vastu võtma?
Korralduse Maakonnaliinidel piletihindade ja sõidusoodustuste kehtestamine pidi 21.juulil allkirjastama Jaan Leivategija,
maasekretär maavanema ülesannetes. JÄLLE!!!.
HEAD PUHKUST, HÄRRA MAAVANEM!
nii see elu maal aina rohkem välja sureb. Väga tore ju!
kahju et meist ei hoolita kübetki.
Mingit infrastruktuuri maal ei ole ja keskusesse ka ei saa pole autot pole bussi
Nädalalõpul kui tahakski maakodussse keegi
tulla minna puuduvad hoopiski võimalused,
bussid ei liigu.On see ikka normaalne????
Maavanem peab puhkama! Järgmine aasta on jälle 24. veebruar. Katsuge ise õhtuläbi naeratada ja kätt suruda. Bussidega inimestel sinna ei ole asja. Sama lugu on ka paljuloodetud linnapeaga.. Puhkus-puhkuse otsas kinni. Küsimus on hoopis kuidas graafikuid sättida, et puhkuste ja vastuvõttude vahel tööl ka käia. Manukatest ja reaalse töö tegemisest ei maksa tegelikult ju rääkidagi. Saab palgata abilisi. Tsirkus Barcelonas siinsamas kodukamaral. Aga hea, et valitsus lubab vähemalt maarahval avalikult viina visata:)
Mainin veel, et eks see on selline kompleksteenus Eestimaa püsimajäämiseks: valitsus muretseb liigse sotskoormuse pärast – las joovad surnuks. Maavalitsus pikendab edasi – täispeaga niivõinaa bussi ei saa, milleks liine vaja. Linnavalitsus on selge kohaliku rahva äsjane valik, jääb üle teleekraanil rattaretkedele kaasa elada. Vallavalitsused katsuvad ka, kuidas saab maksud kätte. Kõik eestlaste hüvanguks. Edu ja jõudu järjepidevuse ehitamisel!
Ilmus Kati Laeva uus lugu.See on hetkel olulisem ja ärge siin virisege.