Saarlased tellivad Hiinast aastas tuhandeid pakke (17)

SAADETIS HIINAST: Hiinast tellitud kauba tunneb kergesti ära pakendil olevate hieroglüüfide järgi, näitab Margit Tammeleht. Foto: Sander Ilvest

SAADETIS HIINAST: Hiinast tellitud kauba tunneb kergesti ära pakendil olevate hieroglüüfide järgi, näitab Margit Tammeleht. Foto: Sander Ilvest

Eesti Posti Saaremaa kandekeskuse andmeil on välismaalt saadetavate pakkide ja maksikirjade arv aina kasvanud ning seda eelkõige tänu internetikaubandusele.

“Tõsi on, et ka saarlased on avastanud e-kaubanduse ja andnud oma panuse saadetiste mahu kasvatamisse,” ütles Saaremaa kandekeskuse juhataja Margit Tammeleht.

Tema sõnul algas märgatav kasv mullu sügisel. “Kui tavaliselt järgneb jõuluperioodile väike langus, siis praegu võime öelda, et jõulud pole nagu läbi saanudki,” lausus Tammeleht.

Möödunud aasta esimeses kvartalis jõudis Saaremaale välismaalt ligi 1800 tähtmaksikirja ja pakki ning tänavu esimeses kvartalis ligi 4200 saadetist. “Seega võib öelda, et aastaga on kasv olnud rohkem kui kahekordne,” märkis Tammeleht, lisades, et kõige rohkem tuleb saadetisi Hiinast.

Tammelehe sõnul on saadetiste arv kasvanud peamiselt seetõttu, et eestlastele on e-kaubandus aina rohkem meeldima hakanud. “See pakub ju märgatavalt laiemat valikut ja sageli ka palju soodsamat hinda,” põhjendas Tammeleht. “Lisaks sellele on ostmine mõnus ja mugav, sest piltlikult öeldes saab poes ära käidud kodus diivanil pikutades.”

Soodne kaup on ootamist väärt

Tammelehe andmeil on tellimuste arv kasvanud nii maapiirkonnas kui ka linnas.

“See, et e-kaubanduse tarbimiseks peab olema arvutikasutamise oskus, lubab eeldada, et populaarsem on see keskealiste ja nooremate tarbijate hulgas,” lausus Tammeleht, lisades, et Saaremaal on peamised tellijad noored naised.

“Üleriigilises meedias on juttu olnud, nagu oleks Eesti Post hädas rahvusvaheliste saadetiste hüppeliselt kasvanud mahukasvu pärast,” ütles Tammeleht. “Ei ole hädas. See on meie ettevõtte jaoks nii-öelda positiivne probleem, mis annab veel kord kinnitust, et oleme rahvusvaheline logistikaettevõte, mille üks põhiäri on pakid.”

Tammelehe kinnitusel ei ole Saaremaal probleeme sellega, et pakid postkontorites ummistusi põhjustaksid. “Siia mahub kindlasti veel saadetisi,” lausus ta.

Kaarma vallas elav Maarika (nimi on naise palvel muudetud – toim), kes on varemgi Eestist ja välismaalt interneti kaudu kaupa tellinud, avastas Hiina e-poed enda jaoks poolteist aastat tagasi, kui otsis sealt konkreetset mänguasja lapse kingisoovi täitmiseks. “Sealne valik oli võrreldes Eesti kauplustega palju suurem ja hinnad mitmeid kordi odavamad,” tõdes Maarika, kes ostiski lapsele ihaldatud lelu Hiina netipoest.

Põhiliselt tellibki Maarika lastekaupu – rõivaid, jalanõusid ja mänguasju – interneti kaudu Hiinast. “Seni ei ole ma nende kvaliteedis pettuma pidanud,” lausus ta.

Valest tootest tuleb teada anda

Samuti on Maarika ostnud Hiinast endale jalanõusid, ehteid ja rõivaid ning kodusisustuskaupu. Vaid üks kord polnud tellitud rõivaeseme kvaliteet tema sõnul “päris see”. “Aga makstud raha eest oli asja küll,” sõnas Maarika, lisades, et seni on kõik tellitu ka kohale jõudnud.

“Üks kord pandi teele küll vale toode, aga kui saatjale sellest teada andsin – saatsin kinnituseks ka foto –, saabus mõne aja pärast ka õige ese,” rääkis Maarika.

Tema sõnul on netikaubanduse üks miinuseid see, et ostetud kaupa tuleb vähemalt paar nädalat oodata, ent asi olevat seda väärt.

Samuti e-poodidest lugu pidav kuressaarlane Marju on kaupa tellinud Saksamaalt, Inglismaalt, Hiinast ja Taist. “Põhiliselt lastele riideid, käsitöö- ja kunstitarbeid ning endale ja sõpradele ehteid,” loetles ta.

Netipoode eelistab ta mugavuse ja odavuse pärast. “Valikute spekter on ka laiem,” arvas Marju. “Ja kui on tasuta kättetoimetamine, teeb see toote tunduvalt soodsamaks.”

Marju sõnul on pettumus suur siis, kui kaup on teel kaotsi läinud. “Aga on ka juhtunud, et Hiinast tellitud jope või jalanõud ei vasta üldse tabelis toodud suurustele,” rääkis ta. “Või saadetakse vale värv.”

Tema sõnul on e-poodlemise miinus pikk ooteaeg. “Ühte tähitud pakki ootasin lausa kaks ja pool kuud,” nentis ta. “Aga tähtis on see, et toode ikkagi minuni jõuaks.”

Kaubad, mis mingil põhjusel pole sobinud, pole siiski kasutult seisma jäänud, vaid on leidnud endale uued omanikud. “Sobimatute toodete puhul tuleb müüjat kindlasti informeerida, mõni nõuab isegi pilti,” lausus Marju, lisades, et täiesti sobimatu toode kompenseeritakse.

Print Friendly, PDF & Email