Saare maakonnas läheb sel aastal mustkatte alla lisaks algselt välja hõigatud 5,85 km pikkusele Pädaste–Liiva lõigule veel kolm teelõiku, kokku 12,8 kilomeetrit.
“Kuna tee-ehitusobjektid on hangetel tulnud natukene odavamalt kätte, kui me eelarves arvestasime, siis panime selle vaba raha eest regiooni igasse maakonda mingeid töid juurde,” ütles maanteeameti Lääne regiooni juht Enn Raadik.
Saare maakonnale eraldab maanteeamet lisaraha 100 000 eurot, mille eest saavad sel aastal mustkatte 6,4 km pikkune teelõik Arju–Võhma vahel Tagavere–Randküla maanteel, 3,5 km pikkune lõik Nõmme ja Karja vahel Laadjala–Karja maanteel ning 2,9 km pikkune lõik Soela ja Meiuste vahel.
Sel nädalal saatis maanteeametile oma ettepanekud maakonna lähiaastate teeremondi kohta Saare maavalitsus. “Me paneme ette teha esmajärjekorras korda need teed, kus aluskatted ja teekraavid on juba tehtud ja mis ootavad mustkatet,” ütles Saare maavanem Kaido Kaasik. “Kui me neile teedele lähiaastatel mustkatet peale ei pane, läheb juba tehtud töö raisku,” lisas ta.
Kattega riigimaanteede rekonstrueerimise osas peab maavalitsus kõige olulisemaks Liiva asula lõigu rekonstrueerimist, arvestades järjest tõusvat liikluskoormust Liiva keskuse läbisõidul.
Enn Raadik märkis, et maavalitsuse kirjas toodud 2014. aasta objektidega püüab maanteeamet arvestada nii palju kui võimalik, kuid 2015. aastaks ei saa mingeid lubadusi anda, sest riigil on plaanis teeremondiraha vähendada umbes 25 miljoni euro võrra.
SAARE MAAVALITSUSE ETTEPANEKUD
2014. a objektid: 1. Kuivastu–Pädaste–Liiva, lõik Pädaste–Liiva km 6,3–12; 2. Tagavere–Randküla, lõik Arju–Võhma km 1,3–7,7; 3. Riigimaantee nr 21124 Laadjala–Karja, lõik Nõmme–Karja km 26–29,5; 4. Metsküla–Meiuste, lõik Soela–Meiuste km 8,7–11,6.
2015. a objektid: 1. Sõmera–Kärla–Uduvere, lõik Sauvere teerist–Anijala km 4,7–8,8; 2. Valjala–Laimjala, lõik Valjala–Veeriku km 1,8–4,8 ja km 5,6–8; 3. Tõnija–Veeriku, lõik Veeriku–Tõnija km 0,1–3,3; 4. Kaarma–Sauvere, lõik Kaisvere–Aste km 2,6–5,5; 5. Laadjala–Karja, lõik Kaubi–Luulupe km 15,5–19,6; 6. Kallemäe–Turja, lõik Kallemäe–Nurme km 0,1–3,8.
2016. a objektid: 1. Kallemäe–Turja, lõik Nurme–Turja km 3,8–6; 2. Pahapilli–Panga km 0,3–4,4; 3. Hellamaa–Nõmmküla, lõik Hellamaa–Vahtraste km 1–6,5; 4. Pöide–Tornimäe–Kõrkvere km 12,0–13,6; 5. Läätsa–Jämaja–Sääre–Mäebe km 0,1–2,9; 6. Riigimaantee nr 21119 Kärla–Sauvere km 0,0–4.
Kattega riigimaanteede taastusremondi ja rekonstrueerimise nimekirja lülitada 2015–2017 alljärgnevad objektid: 1. Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare, lõik Liiva asulas km 78,2–79,2; 2. Kuressaare–Sääre, lõik Mändjala–Tehumardi km 11,2–17; 3. Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare, lõik Tahula–Kuressaare km 136–141,4.
Nüüd ma tean,kuidas soovid täituvad:tuleb vähemalt 35 aastat soovida,uskuda ja loota,sest meie tee mustkatte alla saamisest hakati rääkima juba 1979. aastal.Ootaja aeg on ju alati pikk olnud!Üks kindel samm selle poole,et lõppeks küladest põgenemine ja suitse(nii öeldi vanasti maaperede kohta)tuleks juurde.
Eiklast-karjani on kohutav tee, külade vahele on juba mustkate pandud, palun pange ka ülejäännud teele! Seal sõidab igapäevaselt ju väga palju autosi läbi, aga tee on vahel ikka väga väga hull. Asuvad ju seal kandis nt Purtsa maalinn e Kooljamäed mida turistid vaatamas käivad! Kaua veeL?
Aajah, jälle tehakse mingi jupp juurde nõmmest karjani siis, aga seal pole üldse tee nii hull kui eiklast pammani!!
Ärge neid kilomeetreid nii väga taga ajage-kvaliteet kannatab! Näiteks Sakla soo peal oli varem peale hööveldamistki sõidetav, nüüd on aasta ringi kuumaastik!
Ammu oleks olnud aeg teha korda Järise ja Asuka vaheline 9, km kannatusterada. Vaatan siin suuri riigiplaane aga ei näe kohe mitte , et seda lõiku oleks plaanivõetud.
https://www.youtube.com/watch?v=I9qANN4hVac
Suurepärane, et saab korda Meiuste-soela lõik. Selle teelõigu äärde jääb küll ainult 1 maja,aga Soela sadam on antud juhul kõige tähtsam.Aga samat teed pidi edasi Murika küla keskusest kuni Metskülani ca 3 km on samuti tolmune tee.Tee äärde jääb 2 suvilat ja 1 talu. Teekond Metskülast Tuhkana randa on samuti sama, hirmus tolmune tee. Suvel on sellel teelõigul suur liiklus ( sajad jalgratturid + autod).Millal järg meieni jõuab?
ootame juba,et tehtaks Järise Asuka teelõik korda,seal ka liiklust korralikult.
See pidi olema viimane tee Saaremaal, mis mustkatte alla läheb. Ehk 10 aasta pärast.
Mustjala vallavanem aga paneb katte alla oma kodutee ja seda volikogu 5 häälega 4 vastu. Pole endal isegi raha teede hööveldamiseks külade vahel. Kas pole ikka häbi.