Väikelaevaehitajad tulid Helsingi messilt hea saagiga

TÖÖ KÄIB: Sortsu juttu sai Kasse Paatide omanik Fred Keert vesta ka veeteede ameti väike- ja siseveelaevade osakonna juhataja Andres Kõnniga. Foto: Taavi Keert

TÖÖ KÄIB: Sortsu juttu sai Kasse Paatide omanik Fred Keert vesta ka veeteede ameti väike- ja siseveelaevade osakonna juhataja Andres Kõnniga. Foto: Taavi Keert

Seda mitmes mõttes: kes leidis oma toodangule kohapeal ostja, kes tuli koju uute huvitavate projektimõtetega, kes konkreetseid pakkumisi koostama.

Kasse Paatide juhataja ja tootja Fred Keert tõdes, et nemad olid messil kolme alusega: Kasse 430, Kasse 430 R ja Kasse 380 R, viimane neist uhiuus. “Võin öelda, et Helsingi paadimessil läks Kasse Paatidel rahuldavalt, kuigi tegelik tulemus selgub alles mõne aja pärast,” jäi ta tagasihoidlikuks.

Viimasel päeval tuli ostja

Tegelikult läks neil siiski ka kohapeal juba müügiks. Ostja leidis üks Kasse 430 R. “See juhtus messi viimasel päeval, kui selgus, et kliendil on paadikäru kaasas ja valmis juba paati ära transportima,” tähendas Keert, kelle sõnutsi sai paadi kodusadamaks Kantkvik. “Paadi omanik nägi meie paati esimest korda aasta tagasi Helsingi messil,” tõi Keert välja toreda seiga.

Tänavu paikneti messil uues kohas, mitte seal, kus varasematel aastatel. Seetõttu ei leidnud paljud Fred Keerti sõnul Kasse Paate üles. Kuid vaatamata sellele huvipuudust märgata ei olnud. “Sobivat alust valitakse kauem ja uuritakse väga tähelepanelikult paatide omadusi. See on aga vesi meie veskile, kuna nii laia ja turvalist aerupaati Soomes ei toodeta,” kinnitas ta.

Uut Kasse 380 R sõude- ja mootorpaati demonstreerisid Kasse Paadid Soomes esmakordselt ja eesmärk oli ettevõtte juhataja sõnutsi eelkõige huvi tekitamine. “Kasse 380 R paat sai valmis tehtud sisuliselt kolm päeva enne Helsingi messi ehk otse tehasest messikeskusse,” tähendas Keert, kelle sõnul tahab klient enne ostmist paati oma käega katsuda ja veenduda selle kvaliteedis, ohutuses, enne kui kuskile alla kirjutab. Keerti tänusõnad kuuluvad Lindvartile ja Muvorile. “Tänu neile see väiksem mudel üldse valmis sai.”

Lindvarti juhataja Kristjan Kana muigas seepeale, et eks naabrit tule ikka aidata. Asuvad ju Kasse Paadid ja Lindvart ühe õue peal. “Väike koostöö käib juba mitmendat aastat. Ega me siin naljatamisi niisama ütle, et me polegi varsti enam eraldi firmad, varsti juba nagu üks,” naeris ta.

Lindvart ise oli messil väljas oma Lindadega ja veel ühe väiksema paadiga. “Õhus on nüüd huvitavaid uusi projekte, eks näis, kas saab asja või ei,” jäi Kana messilkäigu tulemuste osas veidi salapäraseks.
Alunaudi juht Mark Muru nentis, et nemad said messil rahva käest oma toodangu kohta ohtralt kiidusõnu ja positiivset uudishimu. Ühtegi vahetut tehingut Alunaudil aga ei sündinud. Huvi oli siiski suur ja reklaamtrükised lõppesid sedakorda otsa juba messi eelviimasel päeval.

“Lootust lisab ka asjaolu, et Põhjamaade paaditurg hakkab vaikselt toibumise märke näitama,” märkis Muru.
Ta sõnas, et väikeste paatide osas on küll jätkuvalt üsna suur langustrend, aga suurte ja keeruliste paatide müük on tõusujoonele asunud. “Ja umbes täpselt seda kinnitab ka Alunaudi seekordne messikogemus,” tõdes ta.

Asub pakkumisi koostama

Messilt saadud konkreetsetele hinnapäringutele peabki Mark Muru asuma nüüd tõsisemaid pakkumisi kirjutama just suuremat mõõtu ja üle saja tuhande maksvate mootorpaatide osas. “Kas nendest lootustest midagi ka realiseerub, see peaks selguma umbes augusti lõpuks,” arvas ta.

Muru lisas, et üks tõsiseltvõetav teematõstatus oli ka allhankeportfelli täiendamiseks. Messil ses osas paadikajutis peetud nõupidamine saab jätku lähinädalatel juba Tornimäel. “Hea meel on tõdeda, et Saaremaalt ei soovita mitte odavat hinda, vaid head kvaliteeti ja algusest lõpuni, vaegtöödeta valmistatud toodet.”

Print Friendly, PDF & Email