Uus bussiliin tekitab nurinat (22)

LINNALIINIBUSSI MOODI BUSS: Reisija sõnul istus ta terve Kuressaare–Tallinna tee jopes ning pani koguni kindad kätte. Foto: Estonian Lines

LINNALIINIBUSSI MOODI BUSS: Reisija sõnul istus ta terve Kuressaare–Tallinna tee jopes ning pani koguni kindad kätte. Foto: Estonian Lines

Pühapäeval Estonian Lines OÜ kiirliinibussiga Kuressaarest Tallinna sõitnud naise sõnul oli bussis külm ja lisaks läks buss Virtsus katki.

“See oli üks jube bussisõit. Hullem kui Saretaga,” võttis ta reisi kokku. “See oli vist mingi vana liinibuss, selline, kus ees on uks ja keskel ka, tüüpiline reisibuss see ei olnud, pigem nagu Tallinna linnaliinibussid,” kirjeldas ta Estonian Lines’i kiirliinibussi.

Bussis oli naise sõnul külm, nii et ta istus terve tee jopes ning pani koguni kindad kätte. Virtsus läks buss katki ja bussijuht oli umbes 15–20 minutit tööriistadega ringi jooksnud.

“See oli lausa koomiline,” leidis reisija. Lõpuks jõuti siiski Tallinna, kuid umbes 20-minutilise hilinemisega.

Naine oli kindel, et selle firma bussidega ta enam ei sõida. “See on reisijate mõnitamine, kui liinile tuuakse sellised bussid, mis on mujal maha kantud,” avaldas ta nördimust.

Bussifirma Estonian Lines juhatajale Priit Kivile tuli kuuldu ootamatusena. “Helistan teile tagasi, kui olen bussijuhiga rääkinud,” lubas ta.

Varsti helistas firmajuht tagasi. Bussijuht oli talle öelnud, et praam jõudis lihtsalt 10 minutit varem Virtsu sadamasse. Selleks, et graafikujärgselt väljuda, tegi bussijuht aega parajaks. “Käis ümber bussi ja vaatas, et kõik korras oleks. Vajadust bussi parandada ei olnud,” kinnitas Kivi.

Bussi sisetemperatuuri ta eile üle mõõta ei saanud, sest buss oli sõidus. Bussijuhi sõnul oli osa reisijaid bussis olnud üleriieteta. Pealegi on buss toodud Norrast. Seega väga külm seal olla ei saa, arvas bussifirma juhataja, imestades, miks reisija, kel külm oli, ei pöördunud bussijuhi poole. “Bussijuht oleks saanud sel juhul sooja juurde keerata,” ütles ta. Samas ei nõustunud Kivi ka reisija hinnanguga, et reisibussi asemel sarnanes see pigem linnaliinibussile. “Kui buss ei oleks vastanud kaugliinibussi nõuetele, ei oleks me maanteeametist ka liiniluba saanud,” ütles ta.
Uue liini käivitamine alles käib. “Täitumus oli umbes 45% ja loomulikult võis reisijaid rohkem olla,” arvas Priit Kivi.

Samas märkis ta, et jaanuari lõpp ongi väga halb aeg. Liin oli plaanis käivitada enne jõule, kuid liinilubade bürokraatia võttis firmajuhi sõnul tavapärasest rohkem aega ning viivituse üks põhjus oli ka parvlaevade graafiku kinnitamine riigi poolt alles päris aasta lõpus.

Maanteeameti juhtiveksperdi Mika Männiku sõnul neile keegi Estonian Lines OÜ peale kaebust esitanud ei ole. “Kui kellelgi on kaugliinide osas vedaja vastu pretensioone, võib alati maanteeameti poole pöörduda,” soovitas Männik.

Print Friendly, PDF & Email