Lugu sellest, kuidas 40-sendise piletita reisijat vedanud bussijuht vallandati, tekitas lugejates suurt pahameelt. Nimelt ei meeldi reisijatele bussiliikluse korraldus Saare maakonnas tervikuna või vähemalt osaliselt. Samal ajal kui loetakse sente, vuravad bussid tühjalt ja mõttetult ringi.
Tõsiselt ei saa võtta maavalitsuse selgitust, et liinid kaovad, sest reisijaid ei ole. Lihtsalt sõidugraafikud on koostatud nii, et inimesed ei saa bussiga sõita. Kaua sa ikka jaksad linnast tulles, poekotid käe otsas, jala kõmpida. Ent maavalitsuse jaoks pole piisav argument ka see, et maal asuvad ettevõtjad vajaksid transporti töötajate sõidutamiseks. “Graafik on koostatud kohalike elanike tarbeks,” teatab ametnik uhkelt.
Kuid kohalik elanikkond väheneb just seetõttu, et maalt kaob ettevõtlus ja koos sellega töökohad. Võimulolijad ilguvad pealinna tasuta ühistranspordi kallal. Kuid kas see pole siiski parem kui riigi raha eest mõttetute bussiliinide ülal pidamine? Pileti eest tuleb ju inimesel ikka ise maksta. Kui toidupoest antaks ostjale väljast ilus, aga seest tühi saiapäts, oleks tal õigus tarbijakaitse poole pöörduda.
Kes kaitseks meid aga riikliku mõtteloiduse eest?
Vallad tehku kõigepealt uuring, kes vajab ühistransporti kõige enam.
Kui selleks on pensionärid, kes peavad linnas arstil-apteegis käima, siis tehku üks marsabuss pensionäride jaoks, bussijuht kogub nimed kokku, mis päeviti keegi tahab linnas käia jms.
Kütusekulu väiksem ja inimeste rahulolu kordades suurem.
Ühistranspordiga ja selle korraldamisega on üks suur segadus.
Ühest ja samast eelnõust kirjutades on isegi kohalikes ajalehtedes kaks täiesti vastandlikku kajastust:
SH — Kuressaare peab hakkama ise linnaliine üleval pidama
MM — Odavam bussipilet on saarlastele põhjendatud
mõlemas kirjutises on jutt ühest ja samast eelnõust!
Riigikogulased, muutke seadusi, muutke!!! Seadused ongi muutmiseks, mitte täitmiseks!!!
Kuna asi ei ole liikunud paremuse poole, pigem on olukord veelgi hullemaks (segasemaks, sogasemaks,…) läinud, siis jään oma aasta alguses kirjutatud seisukohtade juurde:
http://arhiiv.saartehaal.ee/2013/02/02/tasuta-uhistransport-oleks-moeldav-ka-saaremaal/comment-page-1/#comment-164298