Osilias hakati pedagooge koolitama

Eile alustati Kuressaare gümnaasiumi koolituskeskuses Osilia koostöös Tallinna ülikooli täiendusõppekeskusega koolipedagoogika-alast täienduskoolitust.

“Huvi tunti koolituse vastu väga palju, kuid kahjuks on inimeste rahalised võimalused erinevad,” ütles Osilia esindaja Margit Düüna, lisades, et kui alguses oli 24 nime, siis lõpuks asus õppima 15 inimest. Düüna märkis, et koostöö ülikoolidega on neil kestnud pikka aega. Sarnast koolitust kui nüüd, on Osilias ka varem mitmel korral läbi viidud, viimane neist aastal 2009.

Tuuakse koju kätte

“Ma arvan, et niipea seda koolitust enam tulemas ei ole ja on hea, et see tuuakse n-ö koju kätte ja ei pea Tallinna sõitma,” rääkis Düüna, kelle sõnul on kursus mõeldud eelkõige õpetajatele, kes töötavad koolis ja kel puudub pedagoogiline haridus.

Tallinna ülikooli täiendusõppekeskuse koolitusjuht Monica Sakk ütles, et algus on neil igati tore olnud. Esimesed teadmised said osalejad eile koolihariduse ajaloost ja sisuline õpe hakkab pihta tänasest. “Kuna nendel inimestel haridusalast ettevalmistust ei ole, siis on mõistlik anda neile täispakett, seda näeb ette ka õppekava, ja siis lähme spetsiifilisemaks,” selgitas Sakk, lisades, et eesmärk on omandada need oskused ja teadmised, mida koolis vaja läheb.

“Nii palju kui neid koolitusi oleme teinud, on õppijatel sellest alati abi olnud,” kinnitas koolitusjuht, lisades, et teemasid on neil üsna palju ja spekter suhteliselt lai. Neljamoodulises õppekavas, mis toimub kahepäevaste sessioonidena, räägitakse muudatustest hariduses, erivajadustega õppijatest, on didaktikaplokk, kus õpetatakse, kuidas koostada aine- ja töökavasid lähtuvalt õppekavadest, räägitakse tunni ettevalmistamisest, kuidas hinnata, milliseid meetodeid kasutada jpm. Samuti räägitakse sellest, millised tegurid mõjutavad õpilaste toimetulekut ja õpetaja osa selles.

Rutiinist välja

Kasvatuspsühholoogias räägitakse kursuslastele õpetaja rollist praeguses koolis ja tehakse pedagoogilist nõustamist. Viimases plokis on koolikorraldus ja õigusregulatsioon, väärtuskasvatus koolis jm.

Küsimusele, kui populaar-ne on tänapäeval õpetaja elukutse, vastas ka ise kümme aastat õpetajana töötanud ja õpetajaid koolitanud Monica Sakk, et õpetajaamet on tegelikult väga tore, kuid sa pead olema valmis ise kogu aeg muutuma ja ajaga kaasas käima.

Sakk lisas, et meil on kohati unustatud, et õpilasest peab kasvama inimene. “Õpetaja tööd mõõdetakse sellega, millised on eksamid ja hinded, kuid tegelikult on oluline, et laps elus hakkama saaks,” rõhutas Sakk, kelle sõnul on oluline, et lapsed tunneksid rõõmu ka õppimiseprotsessist kui sellisest, mitte ainult tulemustest.

Eile õppima asunud politseileitnant Meelis Juhandi ütles, et tema esimese päeva muljed on väga head. “Inimesel on aeg-ajalt vaja rutiinist välja saada ja see on kindlasti üks võimalus,” märkis Juhandi, kellel tekkis oma kinnitusel vajadus end täiendada.

Viimastest õpingutest on Juhandil möödas seitse aastat. Viimased kolm aastat on ta õpetanud noori Orissaare gümnaasiumi sisekaitselises eelkutseõppes. “Otseselt ma ei tundnud, et midagi valesti teeksin või midagi puudu jääks, aga kindlasti on siinsest kursusest palju kasu,” lausus ta.

Koolitus lõpeb kevadel. Kursuse lõpus tehakse lõputöö, mis tuleb kaitsta viimase mooduli ajal.

Print Friendly, PDF & Email