Tallinna Sadama hinnangul kestab kohtuvaidlus Saaremaa Sadama kaubasadamaks muutmise vastastega aastaid.
“Eeldatavalt ootavad meid planeeringuprotsessiga nüüd ees aastate pikkused kohtuvaidlused, mil ühe grupi isikute vastuseisu tõttu sadama potentsiaali täies mahus kasutada ei saa,” ütles Saarte Häälele Tallinna Sadama ärisuunajuht Ahto Ader.
Tallinna ringkonnakohus kohaldas alanud kohtuvaidluse tarbeks kaubasadama vastaste palvel eelmisel nädalal esialgset õiguskaitset, mis tähendab, et eelneva kolme aasta planeerimise töö on osaliselt peatatud ja vähemalt kohtuvaidluse ajal ei tohi sadamasse uusi ehitisi rajada.
“Hea on aga see, et kohus märkis selgesõnaliselt, et olemasolevate rajatiste baasil võib vaidlusest sõltumatult kaubavedu ikkagi alustada,” sõnas Ader.
Tema sõnul püüavad oponendid avalikkusele maalida väga emotsionaalset ja ülekohtust pilti sadama tulevikust. “Kolisevad kraanad ja suitsevad tehasehooned ning tolmavad puistekaubalademed – need argumendid on ilmselgelt ja muidugi ka taotluslikult ülepingutatud,” väitis Ader, kelle sõnutsi on kõigi selliste kartuste kohta detailplaneeringu dokumendis ka viidatud ning võimalikke mõjusid hinnatud. Näiteks või see nõue, et puistekaupa ei saa laadida samal ajal, kui sadamas on kruiisilaevad.
Tallinna Sadama esindaja kinnitusel on kogu planeeringuprotsessis korduvalt rõhutatud, et kaubasadamaks ümberkujundamise initsiatiiv ja soov on ennekõike kohalike elanike, saarlaste endi poolne.
“Põhiline võit püsivalt seal piirkonnas elavate inimeste ja kohalike ettevõtjate jaoks on ikkagi sadama alternatiivne kasutamisvõimalus – sügavaim, jäävaba ja lähim sadam laevateedele, mis annabki aluse piirkonna majanduslikuks arenguks,” sõnas Ahto Ader.
Samuti tuletas ta meelde, et kõik Läänemere sadamad on multifunktsionaalsed, teenindades nii reisi- kui ka kaubalaevu. “Reisijad ei tule mitte sadamasse kui sellisesse, vaid ikkagi sihtkohta, mis antud juhul tähendab kogu Saaremaad,” ütles Ader.
MTÜ Ninase Küla Selts ja Janne Koovisk esitasid Pärnu kohtumajale kaebuse Saaremaa Sadama detailplaneeringu tühistamiseks kaks kuud tagasi. Tallinna halduskohus esialgset õiguskaitset 12. juulil ei rakendanud ja detailplaneeringu täitmist kohtuvaidluse ajaks ei peatanud. Küll aga tegi seda ringkonnakohus, lubades sadama kasutamist kaubasadamana olemasolevate ehitiste baasil.
Ei lähe siin midagi aastaid, igaühel meist on oma hind ja oma hinna üles ajamisega siin 1-2 tegelast tegelevadki (ülejäänud “külaselts” ei tea kindlasti üldse, millest siin jutt käib). Kui lihtsalt suust sooja õhku väljastades saab oma vaikimise hinda kiiresti tõsta, siis miks mitte- eriti kui vastas on üks maksevõimelisemaid ettevõtteid?
Jõudu .Tundub ,et hipide palge tagant paistavad mõnede suvitajatest advokaatide kõrvad. Lillelastest lapsesuud lähevadki avalikusele paremini peale . Vaevalt kaks hipit jõuavad maksta paarisaja eurost tunnitasu advokaatidele ,eriti kui neid on rohkem kui üks ja protsessi pikkus määramatu
Minu teada kaevati Mustjala vald oma volikogu otsusega kohtusse, et too oma arengukavale vastu töötab.Või mis see Adra poiss siin vahutab jälle. Tallinna Sadam on siiski otsust ootav osapool. Antud piirkond pole kindlasti kaubasadama tööstuste piirkond.
Kirjutise viimane lõik võib tekitada natuke segadust. Lõigus mainitud Pärnu kohtumaja ja Tallinna halduskohus on tegelikult üks ja sama asi — Tallinna halduskohtu Pärnu kohtumaja.
Piinlik lugeda, kuidas ader vassib, kõnealune dp on kuritegelik ja sellest on ka kohus aru saanud.
Tore vaadata küll, kui suured laevad tulevad ja lähevad. Aga mida nad siiski saarele toovad 2 korda nädalas peale ühe soolakoorma aastas. Ja mida nad välja viivad peale puidu. Ja miks ei ole keegi veel maininud, mida need sajad töölised tegema hakkavad. Juba praegu pidi saarel “metsaharimisega” tegelema ligi 40 metsaraiumisettevõtet. Kas siis tuleb raidereid veelgi juurde?
Kes vana asja meelde tuletab, see teab, millest räägib:
Kolter: rahvas ootab töökohti! (9)
Autor: Aldo Maksimov
Ajaleht ” Meie Maa” Neljapäev, 28. veebruar 2013.
Keskkonnaameti heakskiiduga Saaremaa Sadama keskkonnamõju (KSH) hinnangule eile tutvunud Mustjala vallavanem Kalle Kolter tõdes, et pealtnäha paistab tõesti, et mitu aastat veninud asi hakkab lõpusirgele jõudma.
Pärast KSH hinnangut hakkab formaalseid takistusi Küdema lahe kaubasadama tekkeks väheks jääma. “Reedel oleme planeeringuga maavanema juures, seal tõmmatakse otsad kokku.“
Pärast arutelu maavalitsuses läheb planeering Mustjala vallavolikogule kehtestamiseks. Kui see tehtud, on tegelikult veel võimalik projekti vaidlustada, märkis Kolter muigamisi. “Sügisel saab kolm aastat selle asja veeretamist.“
Jääb veel seire küsimus, tõdes Kolter. “Olulisimad on põhjaseire, linnuseire ja müraseire, mida hakatakse tegema sadama töösolemise esimesel, kolmandal ja viiendal aastal. Praegu ei saa me ju mõju täiel määral ette ära hinnata, see hakkab ilmnema neil aastatel.“
Eilses Meie Maa loos “Kaubasadamale roheline tuli“ oli Tallinna Sadama poolt väga üldsõnaliselt juttu loodavatest töökohtadest kohalike elanike jaoks. 250 töökohast, millest käis jutt mitu aastat tagasi, enam ei räägitud, õigupoolest ei kõneldud enam ühestki numbrist.
Ka Kolteril on ses osas küsimusi. “Pole teada, millisteks tegevusteks üldse lahti läheb, kõik on sadama poolt siiani olnud kuidagi üldsõnaline. Annaks jumal, et siia tekiks töökohti kohalikele, kogu rahvas ootab seda.“
Niisiis- vallavanem Kolter EI TEA ISEGI kas valla inimesed üldse tööd saavadki!
Soovitaks lugeda ka maalehe lugejate kommentaare :) http://www.maaleht.ee/news/uudised/eestiuudised/tallinna-sadam-ees-ootab-aastaid-kohtuvaidlusi.d?id=66676199&com=1&no=0&s=1
Kust kohast neid töölisi sealkandis leitakse?Hipid ju tööd ei tee!
ja õllelibistajad Mustajala poe ees teevad? Ära plärise kui sa inimesi lähemalt ei tunne.