Sarnaselt mitme teise Saaremaa omavalitsusega otsustas eilsel istungil ka Mustjala vallavolikogu vastata eitavalt maavanema ettepanekule korraldada koos kohalike valimistega rahvaküsitlus, kas Saare maakonnas peaks olema vaid üks omavalitsus.
“Mul on sellest väga kahju, sest ettepanek küsitlus läbi viia tuli ju rahva poolt,” ütles maavanem Kaido Kaasik. Tema sõnul tekkis rahvaküsitluse mõte juba aasta tagasi. “Kui on vähe infot, siis peaks ju olema piisavalt aega selgitustööd teha,” arvas maavanem.
“Mina kui lihtne kodanik tahaksin ka oma arvamust avaldada,” selgitas ta. “Aga nüüd tuleb välja, et annan kord nelja aasta tagant hääle ja see on kõik,” oli kodanik Kaasik pettunud.
Tema arvates näitaks selline suhtumine meie küpsust. “Kas oleme valmis rahva käest olulistes küsimustes nõu küsima? Kas me julgeme seda teha?” küsis maavanem ja soovitas septembris-oktoobris korraldada rahvakoosolekuid, kus küsimust arutada.
Kui rahvas ütleks ei, siis läheb kõik vanamoodi edasi. Kui jah, hakatakse teemaga edasi tegelema.
“Kui palju peab veel tegema, et kohalikud volikogud saaksid aru?” jättis maavanem õhku küsimuse.
Inimesed teavad vähe valdade liitmise plussidest ja miinustest. Kindlasti ei ole selles teadlik ka nn. maavanem. Miks on üks omavalitsus parem, mis eelised annab, kes võidab – on rida küsimusi, mis vaevab tavalist inimest.
Mis puutub volikogudesse, siis nad peavadki rahvast kartma, sest pärast näidatakse just “temale” näpuga.
Aastatepikkune “jahumine” teemal üks omavalitsus ei vii kuhugi, sest tegemata on selgitustöö. Igasugu uuringute jaoks on raha nagu muda, aga selgitustöö tegemine inimeste hulgas on tegemata. Kui tahate küsitlust, siis enne seda selgitage inimestele asja pointi.
Minu kõrva on jäänud vaid Kiisleri naiivne üleoleku näitamine ja Vaheri ülbus ning valelikkus. Ministrid, te olete rumalad, väga rumalad.
Kas too maapäälik ise ei karda? Paista,et küll.
Maavalitsus tahab, et toimuks rahvaküsitlus valdade ühinemise kohta. Maavalitsuse asi oleks praegu käia vallast valda, korraldada rahvakoosolekuid, selgitada ühinemise plusse ja miinuseid, kuulata inimeste arvamusi ja seisukohti, diskuteerida,vastata erinevatele küsimustele. See on kõik tegemata töö. Selles osas ei saa ju loota vallajuhtide peale, sest nende seisukohad võivad olla seotud enda töökohtade säilimisega. Ei maksa maavanemal olla praegu pahane, et Mustjala seda otsust ei teinud.Millele tuginedes inimene oma vastuse liitumise kohta teab anda?
Üks vald oleks kindlasti etem.
Võtame või hundiküttimise erakorralised load.
Kevadel tohtis Tõnu Talvi Lümanda vallas hunti küttida, Kaido Eigo Mustjalas ei tohtinud.
Täielik ebavõrdsus!
Ühe valla puhul sellist olukorda tekkida ei saa!
Eks ta nii on jah, et kes kommentaariumit ei loe, sellel jääb palju hoomamata.
Kuidas seda moodustist nimetada?
Kuressaare vald, Saaremaa vald. Kas Kuressare linn ja Saare maakond kaovad ära?
Vaatasin Saaremaa keskraamatukogu artiklite andmebaasi ja selgus, et haldusreformi teemal on kohalikes lehtedes kirjutatud umbes 50 artiklit. Lisaks kesklehed.
aga miks on Eesti praegu sellises seisus ja tänu kellele
Teavet on vähe, mõla on palju.
Kui need 50 kirjutist ka kolm korda veel avaldada, ega sellest teavet juurde ei tule!
Täpselt nagu Toivo Vaik kirjutas – enne pruudi tutvustamist soovitake peiult juba “Jah” sõna kätte saada. Pole teada isegi seda, mis sugu see pruut on või kas üldse on imetajaga tegu.
…mind on ammu piinanud küsimus,miks on Eestis nii,et kõigil eesti inimestel pole võrdseid õigusi,miks sõltuvad need teatud asukohtade juhtidest,kus on normaalsed juhid,kus mitte?Arvan et kogu eestis on õigus inimesel ühesugusele kohtlemisele.Praegu on tunne et polegi nagu üks Eesti riikArvan,et inimesel on õigus ühesugusele kohtlemisele ,olenemata elukohast,oleme ju siiski üks Eesti riik
Mitte ei taipa, milleks on meile sellist maavanemat vaja, no ei taipa.
Kullakesed, praegusest enam hullemaks minna ei saa, seega ühinemine annaks mingitki lootust arengule.
Mulle tundub imelik, miks kardetakse rahvalt küsida. Tundub, et hoomatakse vastust ÜHINEME ja seda kardetakse, sest siis peabki ühinema! Volikogu esimnees, vallavanem, vallaametnikud kardavad oma töökohtade pärast ja põhjusega, tuleb neil ju siis karmi tööturgu siseneda. Suur osa volikogu liikmetest töötavad ka vallaasutustest ja kardavad samuti oma töökoha pärast (loe: kui hääletan vallavanema või volikogu esimehe tahte vastaselt, siis saan oma kohalt kinga), teine osa volikogu liikmetest on tulnud kandideerinud volikogusse võimu pärast, et saaks mõjutada endale soodasate otsuste vastuvõtmist. Muidugi ei taha nad ühineda. Olen kuulnud, et meie vallas mõni vallaametnik lausa hirmutab vanu inimesi, kuidas nood siis ilmahooleks jäävad ja kui pahaks läheb elu peale ühinemist. tegelikult ei tea ju keegi ette, kuidas elu peale ühinemist on, aga muutust on ju vaja ja enam hullemaks minna ei saa.
Pole muidugi kõigil eesti inimestel võrdseid õigusi. Näiteks pärnakas läheb Tallinnasse mistahes kellaajal ja 2 tunni pärast on kohal. Saarlane peab vaatama ikka millal tal võimaldatakse minna. Näiteks kohe pärast jaanipäeva või muid prallesid Saaremaal pole see võimalik. Just nimelt asukoha pärast!
seda suurt õnne, mis selles suures ühiskatlas ees ootab…
“Kui palju peab veel tegema, et kohalikud volikogud saaksid aru?” jättis maavanem õhku küsimuse.
saaks võtta tööle tasemel spetsialistid, volikogudesse valida inimesed, kes otsustaksid Saaremaa probleeme tervikuna, praeguste volikogude liikmed seisavad tavaliselt eeskätt iseenda kitsaste huvide eest. Kohtadele peavad ka jääma inimesed, kes annaksid nõu ja vahendksid elanike huve ja vajadusi.
Mustjala volikogu. Vaadake, kes seal enamuse moodustavad. Süda läheb pahaks
Tõsi, hr. Maavanem. Mustjalas ei karda Volikogu mitte Maavanemat, vaid Kolterit ja Kollit. Nemad hirmutavad rahvast küll kooli sulgemisega , küll Mustjala nime kadumisega. Rahvas, valimised tulemas …
Sulle ei ole mõistust antud ei piletita ei piletiga, aga õelust mitme eest. Kas karmast oled midagi kuulnud?
Meil on IRL-st kalanduse EMA. Aga kes on kalanduse ISA?
Peaks nagu teadma, kustkohast kalur merele minna saab?
Kui õige saadaks selle meite praegase nõnnanimetatud maavanema põllale tuhleid vetma, ähk saaks mees oma üleliigsetest kiludestkid lahti ning ta saaks nõnna ühiskonnalegid kasulik olla. Muidu ainult jahub sääl maaviletsuses ning kogub rasva.
Teema on aktuaalne, see on kõigile selge ja et midagi peab muutuma ka see on selge. Kaido Kaasik on tore mees, ei saa kurta midagi. Vaat suurem lugu on hoopis mida kuradit need ministrid kokku keeravad ehk valitsus tervikuna ja riigikogu ei tegele eesti rahva nimel vaat see on probleem. Kiisler on tõesti mannetu ja isegi väga, puudub oskus kaasata oma meeskonda neid, kes on igapäevaselt pädevamad, käib vaid inimesi lollitamas oma jutuga haldusreformist…. kuidagi hüplik on ta jutt, puudub tegelik (terviklik) nägemus asjast. Vaat see teebki ettevaatlikuks ja see on õigustatud, nüüd arenda lugeja ise teemat edasi…
Volikogud ei karda rahvast. Volikogud kui rahva esinduskogud kardavad riiki, kes reformi tulemusel saab nn uutele suurtele haldussuutlikele omavalitsustele taas mõned riigi ülesanded(nt ühistransport) tasuta kaela sokutada. Milles see haldussuutlikkus õitsema hakkab? Teenused vudivad rõõmsalt tõmbekeskustesse. Õhu müümine, st teadmatus teeb murelikuks ja kartlikuks. IRL aga saab taas paljuloetavate meediaväljaannete esilehtedel ennast õnnitleda, nagu tasuta kõrghariduse andmise või kodukulude vähendamise puhul tegi;-). Riik standardiseerigu avalik haldus kui kohustuslik avalike teenuste pakett ära, määraku vajalik ametnike arv seda osutama ning riik kindlustagu ka jätkusuutlikult kohustuslike teenuste finantseerimine. Maavalitsus aga kontrollib, et kohustuslikud standadiseeritud teenused on kättesaadavad igas kohalikus omavalitsuses, sõltumata tema suurusest. Mida annab vallapiiride nihutamine? Ametnikevihkajad, saage ometi aru, et ametnike lahtilaskmises või uute määramises,ei seisne avaliku halduse kvalitatiivsuse kasv.
Mõttel on jumala õige jutt, vallavalitsustest ja volikogudest ühtset ühinemisseisukohta ei tule.kohtadel olevad ametnikud hoiavad koguhingest oma töökohtadest kinni. Siin peab sekkuma jõuliselt Vabariigi Valitsus. 700 elanikuga vallad ei ole jätkusuutlikud vallad.
Sooviti teha ju rahvaküsitlust ja mitte veel ühte valda. Veider, et volikogud ei taha teada, mida nende rahvas arvab. Kuidas me sellised inimesed valinud oleme? Või on võim inimesi muutnud? Volikogud on kohalik võim ja kui seal on inimesed, kes oma rahva arvamust teada ei taha, siis on miskit väga mäda. Usun, et oleme vähemalt ühe olulise teadmise enne uusi valimisi saanud. Mõtlevatel inimestel on mõtteainet.
JUBE JAMA küll! No kui küttida ei lubatud, mingu sauna kütma… Ja üldse käib täielik huntide ahistamine – meid kütitakse, kuid millal meile küttide küttimise load väljastatakse ja kelle poolt?!?
HIV…
Ühtse omavalitsuse mõte selles ongi, et kõik saarlased saaksid VÕRDSELT… kinni taguda linnaisade prohmakad, et kõikjal saarel maksaksime oma kodude ja kruntide eest sama hinda, mis linnas või nii nagu ühes eelnevas kommentaaris keegi kurtis küttimislubade ebavõrdse jaotuse üle – saaks vajadusel näit. Smuuli-Tallinna tänava nurgal hunti küttida. Mis puutub aga rahva kartmist, siis … mis sest lambakarjast ikka karta: juhtoinas annab kõva käsu kätte, ning vastuseks kostub üheaegne nõusolev MÄÄ- MÄÄ…
Sul on üldjoontes õigus. Aga miks peaksime sellise sinu pakutud mõistliku asjadekorralduse juures veel väikevaldade volikogusid valima. Mida need veel otsustama jääksid, kui riik annab kohustused koos rahaga ja maavalitsus kontrollib.