Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettekirjutuse kohaselt peab Kuivastu– Virtsu liin esmaspäevast, 26. augustist üle minema talvegraafikule, mis tähendab suvisega võrreldes oluliselt vähem reise.
Liini hakkab põhiliselt teenindama Regula, toetab parvlaev Muhumaa. Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel nentis, et juba teist aastat järjest peab ministeerium vajalikuks kehtestada Kuivastu–Virtsu liinil augusti lõpust talvine hõre sõidugraafik.
Treieli sõnul põhjendab ministeerium seda uute laevade suure mahutavusega, kuid see on lühinägelik ega arvesta kohaliku elu ja kogukonna vajadustega.
Graafikute tihendamine on Treieli sõnul võtmetähtsusega, sest see võimaldab hoida ja kasvatada teenuse taset ning võimaldab rakendada suuremas mahus uute parvlaevade võimalusi.
“Analüüside põhjal on Kuivastu–Virtsu liinil vaja tihedamat sõidugraafikut sügisel, aastaringselt nädalavahetustel ja tööpäevahommikutel. Sellises mahus graafik on Saaremaa jaoks praeguse nõudluse ja elustandardite kohaselt juba hädavajalik. Selline graafik võimaldaks ka operaatoril jätkusuutlikult majandada,” rääkis Treiel.
Ettevõte kehvas seisus
Ministeeriumi hõre tellimus on pannud Väinamere Liinid Treieli sõnul väga keerulisse olukorda ja ettevõtet ähvardavad makseraskused. Eelmisel aastal kujunes avaliku liiniveo korraldamise tegevuskahjumiks 3,8 miljonit eurot ja aasta varem 5,08 miljonit eurot.
“Oleme ministeeriumile selgitanud, et sellistel tingimustel ei ole võimalik laevaliine teenindada. Halvemal juhul võib laevaliikluse korraldamine operaatori maksejõuetuse tõttu koguni katkeda. Jääb üle vaid loota, et ministeerium saab sellest lõpuks aru enne, kui on hilja,” ütles Treiel.
Tema sõnul vastab Regula täielikult ministeeriumi seatud avaliku liiniveo tingimustele, kuid praeguse teenustaseme tagamiseks on vaja vähemalt nelja Regulasugust laeva suvekuudel samaaegselt vahetpidamata sõitma, mis tähendab, et reiside arv peaks kasvama senisega võrreldes vähemalt kahekordseks.
Riik ei saanud hakkama
Treieli hinnangul on keerulise seisu tinginud riigi lühinägelikkus ja tahtmatus tegelikule olukorrale silma vaadata. “Kuidagi ei saa normaalseks pidada veel 2009. aastal sadamates olnud alandavaid 7–8-tunniseid ooteaegu,” lausus Treiel, kelle sõnul ei saanud riik siis oma ülesandega saartega ühenduse tagamisel hakkama.
“Nüüd, kus oleme ilma riigi toeta tellinud uued suured laevad ja omal algatusel suutnud näidata, et heal tasemel laevaliiklus on võimalik, peavad kõik osapooled tegema jõupingutusi, et jätkata samas suunas,” rääkis Urmas Treiel.
26. augustist hakkab Regula sõitma põhigraafikut, parvlaev Muhumaa teenindab samal ajal reise alates kell 6.10 väljumisest Virtsust kuni kell 19.55 väljumiseni Kuivastust.
“Palume reisijatel pöörata tähelepanu uuele graafikule, sest põhireisidele ei pruugi kõik soovijad enam mahtuda. Samuti hakkab Regula väljuma ilmselt hilinemisega, sest ei suuda 35 minutiga teha ülesõitu ja laadimist – ta peab alati ümber pöörama ja otsad kinnitama, mida uued laevad tegema ei pea.”
Heltermaa–Rohuküla liini teenindavad esmaspäevast alates parvlaevad Hiiumaa ja Saaremaa.
ministeerium on lolliks läinud või?!
miks peab liini teenindama Regula aru ma ei saa? UUed laevad on ju olemas?
riigil pole raha
Selline on ministeeriumi suhtumine, kuid maavalitsus ei pea sellega rahul olema. Nüüd on neil võimalus näidata oma võimekust saarlaste eest seismises. Ootame ja vaatame. Valised ka just tulemas.Minister on IRL liige. Arvata on, et vähemalt Saaremaal põruvad.
See on laevakuninga kius. Et ministrile koht kätte näidata. Ja selleks saarlasi ja külalisi nöökida on meie linna aukodaniku ja köige öigema saarlase jaoks pisiasi.
Oleks Tehumardi ka alles, küll siis see sõidaks põhigraafikus.
Leedol pole raha.
Kas meil on siis ka maavanem olemas? Nime poolest ehk ongi, kuid nüüd on tal suurepärane võimalus näidata, kas ta ka oma ametinimetust õigustab, või mitte.
Reformierakond on veendunud,et sild mandrilt Saaremaale on võimalik valmis ehitada aastaks 2015.4.märtsil 2007 otsustad muuhulgas selle üle,kas tahad edaspidigi praamijärjekorras seista või valid lihtsama ja mugavama tee üle silla.Ära jäta seda otsust kellegi teise teha.
PS.Lisaks silla ehitusele seisab Reformierakond Eesti rahva kestmise ja Kõikide Eesti perede jõukuse suurenemise eest.
Kõik meie plaanid leiad internetist http://www.reform.ee
Praamijärjekorrast tüdinenud?
Sõida üle silla!
kandidaat nr 382
Pääle fooliummütside äi suuda see ämmaerakond mette miskit korda saata, äi võukseid põhulõugu maksa valida.
Raha kaob ära mitmete puukfirmade vahel .
Süvenege teemasse -kes omab laevu ,kes müüb pileteid,kes opereerib,korraldab,varustab jne ,jne ……
Sama seltskonna erinevad juriidilised kehad. Või kui ei paista avalikult välja siis aimata võib ikka kelle kõrvad tegelikult välja paistavad
Kiiresti oma laevapark Riigile .Operaatori leidmiseks korraldatav konkurss välistaks ka praeguse tekkinud olukorra.
Tavaline saarlane tuuakse ohvriks ,et survestada Riiki .Nii lihtne see ongi
Paraku just nii see praegu paistabki…
Täpselt nii.
mis puutub siia raha/puukfirmad,kui riik tellib reiside arvu.
üks tuntud poliitik ütles kunagi,et riik jagab raha nagunii ära,saab selle siis hüppetorni ehitaja lõuna eestist või reeder saaremaalt
laevafirmal ON 3 suurt uut laeva, need sisi las sõidavad Saaremaa ja Hiiumaa ning mandri vahel!
Kes käskis kõik 3 nii suured ehitada!! Teinud ühe uue vähe pisema, silduks koos teistega uue aparelli äärde, poleks vaja Regulat! See on puhtalt laevafirma asi, et oleksid vastavad laevad, mis sõidugraafikus püsivad! riik ( maj.min. ei pea küll iga ärimehe nõudmist täitma kiirustama!!
önneks tuulelaevad.ee annab ikka teada,et Kuivastu-Virtsu vahel jätkavad ka sept samad laevad mis seni…loodame
Terve see Virtsu-Kuivastu liin võiks mitte ainult talvegraafikule üle minna, vaid suisa talveunne suikuda, siis pääseksime sellest vingumisest ja pidevast raha lunimisest.
Viimane aeg on muhulastel oma UISK valmis ehitada!
ministeerium karistab saarlasi hõreda graafikuga ja laevakompanii keerav veel vinti juurde, pannes liinile väikse laeva ?? mis toimub ?
ehitatud
Püsiühendus on ainus lootus!