Kuivastu–Virtsu liin läheb üle talvegraafikule (21)

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettekirjutuse kohaselt peab Kuivastu– Virtsu liin esmaspäevast, 26. augustist üle minema talvegraafikule, mis tähendab suvisega võrreldes oluliselt vähem reise.

Liini hakkab põhiliselt teenindama Regula, toetab parvlaev Muhumaa. Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel nentis, et juba teist aastat järjest peab ministeerium vajalikuks kehtestada Kuivastu–Virtsu liinil augusti lõpust talvine hõre sõidugraafik.

Treieli sõnul põhjendab ministeerium seda uute laevade suure mahutavusega, kuid see on lühinägelik ega arvesta kohaliku elu ja kogukonna vajadustega.

Graafikute tihendamine on Treieli sõnul võtmetähtsusega, sest see võimaldab hoida ja kasvatada teenuse taset ning võimaldab rakendada suuremas mahus uute parvlaevade võimalusi.

“Analüüside põhjal on Kuivastu–Virtsu liinil vaja tihedamat sõidugraafikut sügisel, aastaringselt nädalavahetustel ja tööpäevahommikutel. Sellises mahus graafik on Saaremaa jaoks praeguse nõudluse ja elustandardite kohaselt juba hädavajalik. Selline graafik võimaldaks ka operaatoril jätkusuutlikult majandada,” rääkis Treiel.

Ettevõte kehvas seisus

Ministeeriumi hõre tellimus on pannud Väinamere Liinid Treieli sõnul väga keerulisse olukorda ja ettevõtet ähvardavad makseraskused. Eelmisel aastal kujunes avaliku liiniveo korraldamise tegevuskahjumiks 3,8 miljonit eurot ja aasta varem 5,08 miljonit eurot.

“Oleme ministeeriumile selgitanud, et sellistel tingimustel ei ole võimalik laevaliine teenindada. Halvemal juhul võib laevaliikluse korraldamine operaatori maksejõuetuse tõttu koguni katkeda. Jääb üle vaid loota, et ministeerium saab sellest lõpuks aru enne, kui on hilja,” ütles Treiel.

Tema sõnul vastab Regula täielikult ministeeriumi seatud avaliku liiniveo tingimustele, kuid praeguse teenustaseme tagamiseks on vaja vähemalt nelja Regulasugust laeva suvekuudel samaaegselt vahetpidamata sõitma, mis tähendab, et reiside arv peaks kasvama senisega võrreldes vähemalt kahekordseks.

Riik ei saanud hakkama

Treieli hinnangul on keerulise seisu tinginud riigi lühinägelikkus ja tahtmatus tegelikule olukorrale silma vaadata. “Kuidagi ei saa normaalseks pidada veel 2009. aastal sadamates olnud alandavaid 7–8-tunniseid ooteaegu,” lausus Treiel, kelle sõnul ei saanud riik siis oma ülesandega saartega ühenduse tagamisel hakkama.

“Nüüd, kus oleme ilma riigi toeta tellinud uued suured laevad ja omal algatusel suutnud näidata, et heal tasemel laevaliiklus on võimalik, peavad kõik osapooled tegema jõupingutusi, et jätkata samas suunas,” rääkis Urmas Treiel.

26. augustist hakkab Regula sõitma põhigraafikut, parvlaev Muhumaa teenindab samal ajal reise alates kell 6.10 väljumisest Virtsust kuni kell 19.55 väljumiseni Kuivastust.

“Palume reisijatel pöörata tähelepanu uuele graafikule, sest põhireisidele ei pruugi kõik soovijad enam mahtuda. Samuti hakkab Regula väljuma ilmselt hilinemisega, sest ei suuda 35 minutiga teha ülesõitu ja laadimist – ta peab alati ümber pöörama ja otsad kinnitama, mida uued laevad tegema ei pea.”

Heltermaa–Rohuküla liini teenindavad esmaspäevast alates parvlaevad Hiiumaa ja Saaremaa.

Print Friendly, PDF & Email