Sareta buss lagunes igast otsast (16)

Sareta buss lagunes igast otsastSaaremaa bussifirma Sareta liinibuss, mis 1. juunil üllatas reisijaid mittelukustuva tagaluugi ja rohke roostega, lagunes tegelikult päris mitmest otsast.

Saarte Hääl kirjutas Sareta bussist registreerimisnumbriga 940 BBT, mille tagaluuk 1. juunil Tallinnast Kuressaarde sõites enam kinni ei läinud, 6. juunil. Samal päeval alustas maanteeamet asjaolude uurimiseks menetluse.

Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul on tänaseks firmale esitatud ettekirjutus ja ettevõte kinnitas kirjalikult, et kõik puudused on kõrvaldatud.

6. juuni Saarte Hääles väitis AS-i Sareta juht Ivar Liiv, et tagaluugi lukustus puruks ei olnud, vaid luugi sulgemist takistas liiga suur hulk pagasit.

“Nii nagu teie väljaandele saabunud kaebuses esile toodud faktid, et ebaturvaline, üleni roostes ja igast otsast lagunev Sareta buss reg nr-ga 940 BBT Tallinnast kell 14.35 väljumisega, on valed ja halvustavad, nii ei saa me pidada väga lugu ka anonüümsest kaebusest endast, mis ei ole suunatud otse vedajale kahjunõudega, kui kellelegi on mingisugune kahju tekitatud,” teatas Ivar Liiv 5. juunil toimetusele.

Kaebusel oli alust

Tänaseks on siiski selgunud, et kaebusel oli alust küll. Maanteeameti esindaja Kasesalu vahendas, et tagumise ukse lukustusmehhanism ei taganud kulunud uksehingede tõttu ukse nõuetekohast sulgumist.

Tunduvalt ohtlikumad olid aga puudused veermikus – nimelt olid esisilla õõtshoobade ja stabilisaatori varda puksid kulunud kriitilise piirini. “Valgus paistis läbi,” seisab ettekirjutuses Saretale.

Peale selle oli bussi mootoril õlileke turbost otse leegitoru peale ja ühe ratta velg purunenud ning uuesti kokku keevitatud. Vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusele on aga keelatud kasutada keevitamisega remonditud või ümberehitatud velge, tõdes Allan Kasesalu.

Lisaks kõigele puudus viiel istmel turvavöö, kuigi valmistaja oli need seal ette näinud, vasaku rea kahe eelviimase istme kinnitused olid lahti, suunatulel praod sees ja akumulaator kinnitamata.

Lisaks bussile nr 940 BBT, mis võeti pärast vahejuhtumit tagaluugiga liinilt maha ja läks remonti, selgus paar nädalat hiljem, et veel kaks Sareta bussi on tehniliselt liinile sõitmiseks sobimatud ja need pandi seina äärde.

Nimelt korraldasid maanteeamet, tööinspektsioon, maksu- ja tolliamet ning politsei 19. ja 20. juunil ühisreidi Saaremaa bussifirmadesse Sareta ja Sarbuss.

Lepingud puudu

Kui Sarbussis leiti mõningaid puudulikult vormistatud dokumente, siis Sareta juhtide sõidu- ja puhkeaja dokumentatsioonis oli väga suuri puudujääke. Saretas esitati vaid kahe bussijuhi töö- ja puhkeaja andmed.

“Kui vaadata liinide hulka ja pikkust, peaks enamik liine teenindamata jääma, kuna kahe bussijuhiga ei ole see lihtsalt võimalik,” ütles tööinspektsiooni peajurist Liis Naaber-Kalm. Samas leiti ka andmeid isikute kohta, kellel puudusid töölepingud.

Allan Kasesalu sõnul ei olnud vahejuhtum tagaluugiga otsene ajend reidi läbiviimiseks – reidi toimumine ja külastatavad ettevõtted olid otsustatud juba enne juhtumi toimumist. “Küll aga otsustati selle juhtumi tõttu peamiselt töö- ja puhkeaja nõuete täitmise jälgimisele suunatud reidi raames kontrollida ka Sareta busse,” lisas ta.

Print Friendly, PDF & Email