
KOPTERIGA TANKLAS: Märtsis jäid vennad Sõnajalad oma helikopteriga fotoobjektiivi ette Kuressaare Olerexi kütusetanklas. Foto: Sander Ilvest
Ehkki läinud nädalal võis Roomassaare tanklas näha perekond Sõnajalgade helikopterit tankimas, on lennuameti hinnangul kopteriga tanklasse maandumine lubamatu.
Roomassaares asuvas AS-is Luksusjaht töötav kuressaarlane rääkis Saarte Häälele, et eelmisel nädalal maandus helikopter Saare Kütuse Roomassaare tee tanklasse vaid mõne meetri kõrguselt Luksusjahi tootmishoone kohalt.
“Nii, et tolmas otseses mõttes,” ütles ta. “Ma ei ole regulatsioonidega hästi kursis, kuid terve mõistus ütleb küll, et tavalises bensiinitanklas, eriti veel arvestades, et see asub lennujaama kõrval, ei ole kopteriga maandumine kuigi turvaline.”
Mehe väitel paiskas Sõnajalgade kopteri maandumisel tekkinud tuulekeeris inimestel suud ja silmad tolmu täis. Rääkimata sellest, et töötajatele kuuluvad kergemad esemed, näiteks suitsupakid oma asukohta vahetasid.
Erakasutuses helikopterit on varem seismas nähtud ka Olerexi tankla juures.
Lennuameti lennutegevuse osakonna vaneminspektor Martin Väli sõnul ütleb lennureeglite paragrahv 7, et õhusõidukit ei tohi käitada hooletult või vastutustundetult, mille tagajärjel võib sattuda ohtu inimeste elu, tervis või vara. “Lennuamet on antud hetkel seisukohal, et õhusõiduki maandamisel maapealsetele sõidukeile mõeldud avalikes tanklates ei ole aktsepteeritav, kuna ei ole võimalik tagada ohutust inimeste elule, tervisele või varale,” kinnitas Väli.
Kuressaare linnavalitsuse pressiesindaja Liise Kallas tõdes, et Kuressaare piires ei ole spetsiaalseid erakopteriga maandumise alasid üles märgitud. Linnavalitsusel ei ole tema sõnul ka mingit põhjust kahelda lennundusvaldkonna üle järelevalvet tegeva lennuameti seisukohas seoses tanklasse maandumisega.
Kallas kinnitas, et nii maa-, mere- kui ka õhuliikluses tuleb toimida nõnda, et ei seata ohtu inimeste tervist, elu ega vara. “Samas puudub linnavalitsusel võimalus seada piiranguid, kuna seaduse järgi on maandumiseks vajalik vaid maaomaniku luba,” selgitas pressiesindaja, viidates, et tanklad näiteks ongi eraomandis. Samas peab lennumasina juht olema veendunud maandumise ohutuses.
Helikopteri omanik Oleg Sõnajalg kinnitas Saarte Häälele, et nemadki ei pea tanklasse maandumist tavaliseks ja üldjuhul nad seda ei tee. “Absoluutselt mitte!” rõhutas Sõnajalg. Tema sõnul on seda tehtud vaid erandjuhul ja erandjuhuks luges ta ka läinudnädalase maandumise Roomassaares.
“Saare Kütus kutsus meid sinna tankima. Et tankida üks proovipaagitäis nende uut kütust,” põhjendas Oleg Sõnajalg. Ta märkis, et tavaliselt tangivad nad nagu kord ja kohus ikka lennuväljadel ning tanklasse maanduda tegelikult ei tohiks. “Kohe kindlasti mitte.”
Kertu Kalmus, Andres Sepp
Egal oinal oma mihklipäiv egas avita too koige vägeivam.
sõnajalgadele ei hakka peale ei püssirohi ega ussirohi.nemad varsti igal pool laiutamas ,aga oma kinnisvara kogu eestimaal need jumalausksed korda ei suuda teha.ainult selle ssõrve residendiga hõiskavad ja kopter ees ja taga.maanduvad kuhu süda ihkab.
Kasemaa pehmoke võiks siit õppust võtta.
Amatöörid saavad ohtlikus tanklas ka maandumisega hakkama, mis see siis elukutselisel piloodil haigla kõrvale maanduda on.
Autodega liiklejad panevad igapäev inimeste elu ja vara ohtu, laibad taga!! Kuidas kopter rohkem asja puutub?
Kuna erakopter ja eralennuk on Eestis ikkagi suht ilmaime, siis saunikud siin ehmatavad ära.
On ju kadedus tore, mis?
Mändjala rannas lendas ka sama kopter vaid võne meetri kõrgusel üle laste peade.
Saadame siis elukutselised kah oma masinat Saare kütuse tanklasse tankima. Tegelt võiks lennukid maanduda lennuvälja asemel maanteel.
…jajah, mõne meetri kõrguselt…. aitab kindlasti silmakontroll….
Mis muud kui, et MATSID JÄÄVADKI MATSIDEKS!!!
Äkki manööverdas vee all laste vahelt läbi?
eheh ja jajah – siiri ja viivi hüüdnimed?
Mul võib küll saun olla, aga ma es lähe sellega mette lennuvälja äärest puid tooma.
Ega mõistus ole oma teha!
kuna eralennukid ja erakopterid on Eesti elus juba niivõrd igapäevane ja tavaline asi, siis on tagumine aeg omavalitsustel kehtestada neile õhuruumis lennukoridorid ja maandumiskohad.
Kui enne ei saa seda tehtud, siis ühisvald avitab;)
Mille alusel?
Õhuruum ei kuulu omavalitsusele! Veel vähem on see asi seotud mingi ühisvallaga.
Planeerimine koos maakasutusega on siiski omavalitsuse kätes. Maakasutuse piirangud samuti. Heakorra eeskirjad on kah omavalitsuse teha. Reguleerida võib muruniitmisest muude tegevusteni mis inimesi häirivad või ohustavad.
Õhusõiduki keelu- või piiranguala määramisel ei ole kohalikul omavalitsusel mingit sõnaõigust.
Küll aga kehtivad kõikjal Lennureeglid, seal hulgas ka VFR, mis ütleb, kui kõrgelt (madalalt) tohib linna kohal ja mujal kopteriga lennata.
Sõnajalgade puhul lihtsalt ei suudeta järelevalvet teostada.
mo teada on nende hüüdnimed SIIRIKA ja VIIRIKA :P
Ükski asi pole igavesti õhku rippuma jäänud, kõik nad tulevad varem või hiljem maapeale tagasi. Voyager ja mõni muu samaliigiline välja arvatud. :)
teletupsude põhjendus oli et kutsuti mingit kütust proovima sinna olerexi..nii, kui ma nüüd lasen autoga 200 kilti tunnis miks mina siis ei või väita põhjenduseks et a mul on uued kummid ja amordid ja ma nüüd proovin kuda asjad toimivad..ahhhh!!!?? ma arvan et teletupsud oleksid võinud ka täiesti vabalt seda kütust ka omale sinna kopteri juurde tuua vahet pole kas firma toob või ise autoga viivad..AGA NJEHH MUGAVUS JU MAKSAB NING MIDA ROHKEM RAHA SEDA ROHKEM TA MAKSAB..
Kõik kadedad ja muidu vingujad, pange nüüd validool keele alla, võtke klaas suhkruvett ja püüdke rahuneda.
Oi jummel küll! Jälle – niipea, kui kellegi hooletust või väärat teguviisi kritiseerida, siis on osade inimeste arvates põhjuseks ikka ja ainult KADEDUS! Suhteliselt lapsik ja primitiivne suhtumine DD ::)).
Me võiksime hiidlastele kingituse teha – kingiks Sõnajalad neile. Ega meie, saarlased, kade rahvas ei ole ju. Ikka soovime teistele aina parimat!
Hiidlastele võid Kasemaa knikida – Hiiumaal on PPA helikopteri maandumisplats haigla juures, ja pol eprobleeme teiste helikopteritega.
Validooli võid ise lutsukommi asemel ludrida. Kadestada KEDA – Sõnajalgu?!? No tänan – sellele seltskonnale ei viitsi isegi kaasa tunda – mõttetu emotsioonide raiskamine…
Võta lahti Google maps ühes aknas SA Hiiumaa Haiglaga ja teises SA Kuressaare Haiglaga ja mängi mängu “leia 10 erinevust” Siis saad ilmselt aru, milles asi. Annan mõned ette.
Hiidlaste väljak on võrkaiaga ümbritsetud, pakneb pea inimtühjas kohas teedest ja maapealsetest takistustest eemal.
Saarlased planeerivad enda oma avalikult kasutatavale teele, aiaga ümbritseda ei taha, peamine lähenemissuund ida kaartest vastu valdavaid tuuli(lääne, edela) on blokeeritud korstnatega, lennud toimuvad üle elamuala, lende on kordades enam kui Kärdlas jne.
Ja siis mängi sarnasuste mängu. Üks neist on selline. Teiste helikopterite lend ja maandumine haigla juurde ei ole välistatud.
oleks teadnud, oleks läind kah vaatama, sest igapäev nigu sellist asja ei näe. Ongi mingi vaheldus.
…lisaks juurde veel ajakirjanduse,kes jälgib Sõnajalgade igat sammu. Sõnajalda aga teevadki kõik selleks, et ajalehed neist kirjutaks. See on nende “immitsi” põhiliseks osaks hjäänud, sest Jumal neid enam ei aita. Küll mõeldakse /räägitakse sõnajalatädide alkoholilembusest, küll iluoperatsioonidest või lagunevast kinnisvarast või …,…. Ainult etenduse vaatamise rikkumisest Salmel ei kirjutanud keegi. Pähh ajakirjandus magas selle lihtsalt maha. Kuid pole hullu,kodanikud Sõnajalad. Salmel on varsti etendus -jõuate küll.
Haige maailm see Sõnajalgade maailm.
Sõnajalad on korduvalt varemgi tanklates maandunud, ise olen näinud nii Nestes kui Olerexis nende lennumasinat, niiet midagi tavatut see nende puhul tegelikult ei ole. Avalikes parklates on nad samuti ti´hedad külalised: selveri teises parklas, Stokkeri taga, Bauhofi parklas jne. Ka nendes kohtades maandudes ei ole kedagi, kes seal turvalisust tagaks.
Kuda jumalasulased nõnna teha võivad? Vaat saab vanal pilve peal hing täis ja saadab neile karistuse… Jumalat pole tarvis kiita, vaid tuleb elada tagasihoidlikult ja teisi inimesi austades, ülbitsemine toob varem või hiljem karistuse.
… PALJUSID JUMALASULASEID, kes ei ela just nimelt seda nö tagasihoidlikku elu, vaid on ehtsad variserid. Nemad on arvamusel, et kui nad Jumalasse usuvad ja hommikust õhtuni Teda paluvad ja õhtust hommikuni Teda tänavad, siis sellega on nende kohustused Jumala ees täidetud. Armastus, tähelepanu ja hoolimine teiste inimeste vastu, kellega ühise Taeva all elatakse, see pole variseride jaoks tähtis. Nende jaoks on esmatähtis nende endi heaolu.
Kõõrutada kileda häälega armastusest ja seda tegelikus elus mitte teoks teha – kas see pole mitte variserlikkus?!
Ää ilkuge sii praest nõnna pailu kua meite kallal, vaada kui lähme oort kadakapõõsasse ning kukume sääl iiameiet lugema ja ikka nõnna valjusate, et isegid naabervalla lehmad jätvad oma piima seda kuuldes nisadesse kinni. Ning kui vanajumal tahab, siis annab ta keik meitele me patud andeks ning siis võimeme jälle lennata, lennata, lennata, aga mitte eriti kõrgelt.
:D Hää!
ma ei ole mingi sõnajalgade fänn, küll aga ma olen meeletu hobilennunduse fänn. tõsi, sinna maandumine ei ole nõuetekohane, kuid samas leian, et tööline luksusjahis peaks töö ajal siiski tööd tegema mitte aknast välja vahtima.
Kui su õue peale maandub helikopter, kas sa siis suudad stoilises rahus oma asja edasi teha pilku tõstmata, eriti kui sigaretipakk tuules jalga laseb? Oleks siis veel, et helikopterite maandumine on igapäevane asi.
Tuleks tanklate ümber trossidest võrk tõmmata postide vahele.Trossid umbes 2,5 meetriliste vahedega ca 5-6 kõrgusele ja tuleb probleemidele kiire lahendus eriti öösel.Valgustust ei tohi külde riputada.