Turismitegijad, kas hooajaks valmis?

Päike paistab eredalt, jääpiir taganeb hoogsalt ja turismitegijatel on paslik aeg üle vaadata, kas kõik vajalik on hooajaks tehtud.

Kodulehel ja Facebooki kontol olev info – veendu, et info kodulehel on alates kontaktandmetest kuni pakettide kirjeldusteni korrektne. Seda ka võõrkeeltes.

Atraktiivsed fotod ja filmilõigud – täienda kodulehte atraktiivsete fotode ja võimalusel filmilõikudega, mis kõnetaksid oodatud külalist. Näiteks oodates pereturisti, lisa rõõmsaid mänguhoos laste fotosid, firmaürituste korral meeleolukaid ühismängu- ja toitlustuspilte. Üks atraktiivne foto ütleb enam kui 100 sõna.

Märksõnad, mille abil ettevõtet leida – kodulehele teksti koostades jälgi, et lisatud saaksid olulised märksõnad, millega soovid parandada ettevõtte leitavust. Näiteks elementaarsed märksõnad nagu saare nimi, kus ettevõte asub, ja teema (romantika, pereturism vms) tuleb nimetada esimeses paaris lauses.

Maakonna turismiinfo laiemalt – külaline on tänulik, kui ta leiab ettevõtte kodulehelt infot ka maakonda tuleku kohta ja turismivõimaluste kohta laiemalt, nagu nt parvlaevainfo ja üritused. Lihtsaim viis on lisada oma lehele turismiportaali kodulehekülg www.visitsaaremaa.ee.

Puhkaeestis.ee ja visitestonia.com – kontrolli, et ettevõtte andmed ja paketikirjeldused oleksid väljas ka riiklikus turismiportaalis, kust andmed liiguvad ka maakondlikku ja linna turismiveebi. Abiks on Kuresaare turismiinfokeskus.

Info naabrile, turismiinfokeskusse ja partneritele – tutvusta uusi tooteid või hooaja plaane. Näita, et oled olemas ja nende peale mõtlemas. Järgmine maakondlik turismiuudiskiri eesti, inglise, soome ja vene keeles ilmub mai lõpus.
Müügikanalid – majutusettevõtetel on mõistlik lisaks partnerite võrgule liituda ka online müügikanalitega – näiteks booking.com, mis on suurim müügikanal Euroopas.

Lisamüügi võimalused – müüginumbreid on võimalus tekitada eelkõige motiveeritud klienditeenindaja olemasolu korral. Koolita oma suveteenindajaid, haarates kinni võimalusest osaleda 26. aprillil toimuval tasuta koolitusel “Müüginumbrid kasvama” Kuressaare kuursaalis. Vaata üle ka oma suveniirid ja nende eksponeerimise koht.

Üllata oma külalist – vaata üle oma kliendinimekirjad, saada infot ja pakkumisi ka neile klientidele, keda sa pole ammu näinud. Mõtle, mida võiks külaline vajada teie ettevõttes olles ning loo täiendavaid võimalusi nende vajaduste rahuldamiseks ja lisamüügi tekitamiseks.

Valmistu suvel järgmiseks hooajaks – kogu külaliselt tagasisidet, tehes seda külalisele sobival viisil: näiteks e-kirja teel pärast külastust või Facebooki kontol. Loo motivatsioonisüsteem, et julgustada külalisi tagasisidet andma (nt loosi välja tasuta tooteid). Jälgi ostusid, hea võimalus selleks on püsikliendiprogrammid, sest ega kliendikaart ole pelgalt soodustuse andmise vahend. Kaasa teda tootearendusse, küsides, mida ta soovib. Jälgi, et ettevõtte infomaterjalid sisaldaksid ka järgmise hooaja toodete-teenuste infot. Teada on tõsiasi, et järgmise reisi ideid korjatakse praegusel reisil olles.

Edukat turismisuve!

Kaira Kivi
Saarte turismiarenduskeskuse juhataja

Print Friendly, PDF & Email