
KOOSKÕLASTUSED TULID VALUTULT: “Läbirääkimised maaomanikega on praegu lõppjärgus ja keegi vastu ei ole,” kinnitab Toomas Magus. Foto: Sander Ilvest
Tee-ehitusettevõte AS Tref Nord alustab lähinädalatel Sõrve maan-tee Nasva ja Mändjala vahelise teelõigu rekonstrueerimist.
Maanteeameti Kuressaare esinduse peaspetsialist Toomas Magus ütles, et viie ettevõtte osalusel läbi viidud riigihanke võitnud AS Tref Nord ehitab 3,4 km pikkuse teelõigu (Sõrve maantee 7,8–11,2 km) valmis 2,3 miljoni euro eest. Sellest kulub maantee rekonstrueerimiseks 1,5 miljonit eurot ja kergliiklustee ehituseks 0,8 miljonit eurot.
Töö käigus laieneb asfaltkatte 7 meetrit 8 meetrile, nagu seda tehti Kuressaare ja Nasva vahelisel lõigul kaks aastat tagasi. Rekonstrueerimistööd peaksid algama 15. aprillil ja lõppema 15. septembril. Tee-ehituse ajaks teed kinni ei panda.
AS-i Tref Nord juhatuse liikme Mikk Pääru sõnul on ettevõte täiesti valmis tööga tähtajaliselt alustama, kuid ilmselt lükkub tööde alguskuupäev pisut edasi ilmastikutingimuste tõttu.
Kooskõlastused olemas
“Lumi peaks olema sulanud ja väljas peaksid olema plusskraadid,” selgitas Pääru, kelle kinnitusel pole praegu siiski ühtegi probleemi, mis takistaks objekti tähtajalist lõpetamist. Pääru lisas, et kogu tee-ehituseks vajalik materjal ostetakse kohalikelt ettevõtetelt.
Kui paar aastat tagasi oli maanteeametil maantee rekonstrueerimisel suuri probleeme Nasva maaomanikelt kooskõlastuste saamisega, siis seekord on kooskõlastuste saamine läinud valutumalt.
“Läbirääkimised maaomanikega on praegu lõppjärgus ja keegi vastu ei ole,” kinnitas Toomas Magus, kelle sõnul on praeguseks jäänud sõlmida vaid mõned notariaalsed lepingud. Teeäärsete kruntide omanikud on juba ka aktiivselt alustanud puude ja võsa mahavõtmist.
Enne kergliiklustee ehituse algust paigaldatakse kergliiklustee alla veetorustik, mille projekteerimine praegu käib. Nasva pumplast kuni Mändjala kämpinguteni kulgev veetorustik on eelkõige vajalik Päikseranna kinnistule rajatava puhkekeskuse tarvis, kuid huvi sellega liitumiseks on üles näidanud ka teised maaomanikud. Kuigi kohene vajadus veetrassi järele puudub, nõuab maanteeamet selle väljaehitamist praegu, et hiljem ei peaks tehtud tööd ümber tegema.
Tööd kahes etapis
Toomas Magusa sõnul on neil asjaajamises olnud tulu koostöökokkuleppest Kaarma vallavalitsusega, kes sõlmis kergliiklustee valgustuse liitumislepingu. Kaarma valla õlule jääb ka rajatava kergliiklustee valgustuse ja selle hooldamise eest tasumine. Juba praegu tasub vald Kuressaare ja Nasva vahelise kergliiklustee valgustuse eest.
Magus märkis, et ehkki Sõrve
maantee rekonstrueerimine on küll valmis projekteeritud kuni Tehumardini, otsustati töö teha kahes etapis: Nasva–Mändjala ja Mändjala–Tehumardi. “9,5 km pikkune teelõik oleks ka ehituslikult olnud puhkepiirkonnas väga keeruline teha,” põhjendas Magus.
Riigimaanteede praeguse teehoiukava kohaselt oleks Sõrve maantee rekonstrueerimine pidanud sel aastal välja jõudma Läätsani, kuid ehitushindade tõusu tõttu jäid paljud teehoiukavas olnud objektid tegemata.
“Kõik need objektid pannakse uues teehoiukavas ritta ja võrreldakse omavahel. Viletsamas seisus objektid tõstetakse ettepoole ja need, millel veel kannatab sõita, jäävad tahapoole,” ütles maanteeameti Lääne regiooni direktor Enn Raadik.
Seetõttu pole Raadiku kinnitusel praegu ka võimalik öelda, millal läbib uuenduskuuri Mändjala–Tehumardi vaheline teelõik või millal töödega Läätsani jõutakse.
Kui ilkuda, siis üks eilne Delfi päevakommentaar oli: Lumi on Tallinna tänavatelt küll sulanud, kuid asfalt ei ole veel tärganud…
Toomas Magusa sõnu on ajaleht korduvalt vahendanud ja kord selgitas Maanteeameti Kuressaare esinduse peaspetsialist, miks on maanteedel nüüd kilomeetrite tähistus selline, milline ta on. Kõik oli selge ja arusaadav. Mändjala kämpingu kiirusepiirangu (kaotamise soovi) kirjutises kirjutas ta, et hoopis on kavas Sõrve maantee xx,x–xx,x km 70km/h kiirusepiirangu ala pikendada x,x kilomeetrit Kuressaare suunas.
Ütluste seostamisel olustikuga selgus, et see xx,x-x,x jutt tähendas seda, et linna poolt tulles peale Nasvat lõpeb 70km/h ala ära alles endise hotell Männikäbi juures. Kirjutises on juttu ka Päikseranna kinnistu tarist tehtavast kanalisatsioonivõrgust — ka ka kiirusepiirang pannakse nüüd kohe paika?
PS. Midagi imelikku on juhtunud vastremonditud ”Lahtedevahe” ristmikuga — lahtede vahelt tulles suunatakse raskeveokid Sõrve poole aga Sõrve poolt tulles mingit suunamist enam ei ole — no mis Kuressaare kesklinna liikluskoormuse vähendamisest me saame praegusel juhul rääkida?!
Eelmisel aastal sai Kudjape uue tee, mis aga juba on kannatada saanud. Olge ettevaatlikud seal suure kurvi juures, kus on suur löökauk.
Kudjapel ei õnnestunud see tee asi küll, kahju.
miks ainult Kaarma vald tasub valgustuse eest? Hämaras ja pimedal ajal liiguvad seal põhiliselt linnainimesed. Vald pangu hommikul 7-st tuled põlema ja need põlegu kuni valgeks läheb, õhtul hämardudes jälle põlema kuni kella 19-ni. Selleks ajaks on linnas rattaga tööl käijad koju jõudnud. Kui nüüd linnamehed kisa tõstavad, siis maksku linn hobiliikuritele ja koerasitutajatele valgustuse eest ise.
KAS GARANTIIREMONTI KA TÄNAPÄEVAL TEHAKSE? KUDJAPE TEE ON HULLEM KUI ENNE REMONTI, SAMA KA
BUSSIJAAMA JA ENDISE MAAPANGA MAJA EES TEHTUD “PINDAMISEGA” SEE JU SULASELGE RAHA LARISTAMINE, SEE TEEJUPP JU SAMUTI HULLEM KUI ENNE PINDAMIST!
vaadake kärla alevikus lasteaia ja kase tänavat, mis eelmisel sõgisel uued tolmuvabakatted said. hullem kui pealinnas. rikas vald igatahes.
Millal ometi sinna järg jõuab???
Jätke vana asfalt rahule, see peab aaaastaid vastu ja on väga heas seisus!
Uus asfalt sulab esimese päikesega ja pudeneb laiali esimese külmaga. Ainult kive lendab rataset alt, augud tekivad paari kuuga jne.
Tehke parem rohkemläbitavaid kruusateid “tolmuvabaks”
Saad sa öösel ikka rahulikult magada? Või on sul veelgi muresid?
Alles see oli, kui ma sõitsin Kuressaares mööda Tallinna tänavat ja ütlesin oma kaassõitjale, et Tallinna tänav väärib tõesti oma nime – Tallinna tänav mis Tallinna tänav!
Ütle parem, kellest sellel aastal üle lastakse?
Kuressaare ning Kudjape vahele sild.
Tallinna tänav on ikka väga halvas seisus
Huvitav jah–miks mina Kaarma valla elanik–pean kinni maksma kellegi terviseraja– või mida iganes, –kui meil küla keskel– põleva paari valla lambiga pidevad probleemid!
Ei tore küll! Äkki alustaks linna teedest mis alla igasuguste arvestuste. Õudne luhtsalt. hullem kui kuu peal oleks. Loksu ja hüppa seal autos. Auto teeb ka juba sellist kolinat, et jube. Tüesti nagu linna teed on täiesti ajuvabad!!!
Küsi vallavolinikult, keda valid.
Vaadake kesklinnas olevad “sõiduroopaid” kuhu peale on kõrgem kiht loobitud, kõrval madalamad vaod. Päris võimatu on sõita, eriti veel jalgrattaga, autorajajäljed, mis laotud on on ju täiesti auklikuks muutunud. Mis mõte on teha mingeid kontuurjooni teedele?
ei, need sõidujäljendid on super head, vanem asfalt all(kõrval) on ka parem kui uus pealekantud kiht
Ei noh autol on vedrustus või on sul mingi opel astra&omega, aga enamustel jalgratastel pole amorte, maanterattad ei saagi kunagi amorte, sest maantee peaks ikka korralik olema+lisa raskus+ mõttetu
et siis 0 kommentaari uudise enda kohta :) aikjuu tase küündib pilve!