See tänapäeva viisakus! (1)

Nii ütlesid kunagi – ehk ütlevad praegugi – vanema põlvkonna inimesed, kritiseerides neist tunduvalt nooremate käitumist. Kuidas sellega ka ei oleks, ebaviisakaid tuleb ette vist igas vanuses ning erineva kasvatuse ja haridustasemega inimeste seas.

Ei tea, kas oleme liiga hellikuks muutunud, aga teenindus- ja tervishoiuasutustes kogetud ebasõbralik käitumine läheb eriti hinge ja tekitab nördimust. Peaks ju see aeg, kus leti taga seisev müüja või hädalisi vastu võttev tohter käitus kui ennasttäis kuningas, möödanik olema.

Tänases lehes avaldab Kuressaare haigla tohtri käitumise üle imestust oma tuttavat külastanud linlane, küsides, kuhu jääb arsti, ometi haritud inimese inimlikkus.

Ja kui vahel tulebki haigetega olla resoluutne ja neid sundida – nii ütles oma käitumise kohta patsiendiga rääkides häält kõrgendanud arst ise –, saaks sedagi teha ehk pisut sõbralikumal moel.

Võib-olla poleks sugugi halb mõte kuulutada haiglateski sarnaselt kauplustega välja võistlus “Märka head teenindust!”.

 

Print Friendly, PDF & Email