Kuressaares lahati võimalusi tihendada lennuliiklust (8)

Kuressaares lahati võimalusi tihendada lennuliiklust

VAJA SUUREMAT LENNUKIT: Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tangu sõnul võiks pealinna liini teenindav lennuk olla siiski praegusest 18-kohalisest lennumasinast suurem. Eelmisel suvel jälgisid Mati Tang (vasakul) ja ooperipäevade korraldajad Jüri Leiten ning Marika Pärk lennujaama ajaloo suurima, Moskvast ooperisolistid kohale lennutanud õhulaeva saabumist. Foto: Sander Ilvest

Tallinna lennujaama esindajad käisid sel nädalal Saaremaal, arutamaks, kuidas ja kas oleks võimalik lennutegevust saare ja mandri vahel tihendada ja laiendada.

Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tang tõdes, et siinne lennujaam on kaasajastatud ja võimaldaks teenindada lende praegusest rohkem.

“Tallinna liinil peaksid lennud toimuma vähemalt igal tööpäeval,” tõi Tang välja kohtumisel kõlama jäänud mõtte.

Samuti võiks lennujaama juhataja sõnul pealinna liini teenindav lennuk olla siiski praegusest 18-kohalisest lennumasinast suurem ja Tallinna–Kuressaare lennuliin võiks olla kaasatud rahvusvahelistesse info- ja broneeringusüsteemidesse.

Kadi raadiole antud telefoniintervjuus lisas Tang, et muu hulgas käib pidevalt uute võimalike liinide otsimine. Lennud saaksid toimuda eelkõige lähivälismaale – Soome, Rootsi, Lätti. Neisse riikidesse on mingil perioodil ka lennatud, kuid masu tõttu ja mitmel muul põhjusel on asi katki jäänud.

AS-i Tallinna Lennujaam kommunikatsioonijuht Lauri Linnamäe ütles, et ühenduste pidamine ja toetamine on paraku poliitilise otsuse koht.

“Selle küsimuse võti on kohaliku maavalitsuse käes, kes lennuühendust korraldab,” märkis ta. Linnamäe tõdes, et AS-ile Tallinna Lennujaam on omanik kohalike lennujaamade näol pannud regionaalpoliitilise ülesande tagada lennuühenduse võimalikkus ning Kuressaare lennujaam ongi igati võimeline teenindama kõiki soovijaid.

“Unistus tihedamast lennuühendusest on mõistetav ning on kindel, et kui tellija peaks lisama uusi sagedusi või leiduma uusi rahvusvahelisi vedajaid, kes näevad liinil piisavalt reisijaid, et see ära tasuks, suudab Kuressaare lennujaam ka neile kõigi teistega võrdset teenust pakkuda,” kinnitas ta.

Võimalike investeeringute kohta sõnas Linnamäe, et Tallinna Lennujaam peaks suurima heameelega Kuressaareski üleval igati kaasaegset ja tasemel lennujaama. “Lennunduse vaatevinklist on aga terve Eesti tragöödia väike rahvaarv ehk vähene reisijate hulk,” ütles ta.

See tähendab, et kommertstuludest on isegi Tallinna lennujaama jooksvalt äramajandamine kommunikatsioonijuhi sõnul suur väljakutse. Kohalikes lennujaamades sõltutakse oluliste investeeringute puhul aga Euroopa raha jaotusest, mis on veel selgumata.

“Ehk siis alati saaks uhkemini ja paremini, kuid tänasel kujul on Kuressaare lennujaamal olemas ILS, rahvusvahelistele nõuetele vastav terminal, korralik rajahooldustehnika ja nõutav päästeklass ning seega jaama olukord ei takista praegu küll ühtki potentsiaalset vedajat.”

Lennutranspordi-teemalisel kohtumisel viibis ka Kuressaare majandusvaldkonna abilinnapea Kalle Koov, kes arvas, et lennuliiklus toimib hästi juhul, kui on täidetud vähemalt kaks tingimust – on olemas reisijaid ja on ka lendajaid ehk lennufirmasid, kes on huvitatud Kuressaarde lendamisest.

“Siiski hakkab asi pihta viimastest – kui on lennuk käimas ja seda korrapäraselt igal päeval nädalas kahe reisiga, on reisijal kindlus, et ta soovitud sihtkohta saab,” tähendas abilinnapea. “Selle peaks riik küll jaksama tagada!”

Kalle Koovi sõnul oleks tore, kui keegi lendaks Kuressaare lennuvälja kasutades ka teistesse sihtpunktidesse peale Tallinna. “Selles osas saavadki meie turismiettevõtjad ja miks mitte ka omavalitsused õlga alla pannes hea tahtmise ja teatud rahalise turundustoetusega ehk midagi ära teha,” märkis abilinnapea. “Loodan, et ühel ajal saab see ka teoks!”

Print Friendly, PDF & Email