Augustikuus kirjutas Saarte Hääl sellest, et I maailmasõja ajal Muhu saarel ehitatud ja tänapäeval muinsuskaitse alla võetud munakivitee sai alajaama rekonstrueerimise ajal kahjustada ning kui tulevikus hakatakse paigaldama Virtsu–Võiküla elektrikaablit, suureneb tee koormus veelgi.
Pool aastat hiljem on muinsuskaitseamet endiselt seisukohal, et raskeveoseid ei tohi kaitsealusele teele lubada. “Muinsuskaitseamet jääb oma seisukoha juurde ning nõustub Muhu vallavalitsuse seisukohaga, et liiklemiseks lubatavate masside suuruste väljaselgitamiseks on vajalik teha tee kandevõime uuringud,” kirjutab muinsuskaitseameti vaneminspektor Rita Peirumaa Empower AS-ile.
Peirumaa on rahul sellega, et seekord alustati läbirääkimisi piisavalt varakult enne töödega alustamist.
Empoweri projektijuhi Kalle Klandorfi kinnitusel on Eleringi korraldatav merekaabli paigaldamise hankemenetlus, milles nad osalevad, veel pooleli ja hanke võitja välja selgitamata.
Eleringi kommunikatsioonijuht Ain Köster täpsustas omakorda, et Elering avas kaabli ehitushankepakkumised eile. Hankele kvalifitseerunud neljast huvilisest esitas oma rahalise pakkumuse tähtajaks kolm firmat. Et tegemist on keeruka hankega, võtab laekunud pakkumiste analüüs aega kuni paar kuud.
Kösteri sõnul konkreetseid arvutusi uue tee rajamise maksumuse kohta tehtud ei ole. Sõltumata sellest, kas jätkatakse olemasoleva tee kasutamist või rajatakse uus tee, leitakse selline lahendus, mida aktsepteerivad nii muinsuskaitse kui ka vald, kinnitas ta.
Muhu vallavanema Raido Liitmäe sõnul peetakse tee küsimuses aktiivseid läbirääkimisi majandusministeeriumiga. Nende eesmärk on ajaloolise tee taastamine.
Vallavanema kinnitusel on vallal olemas munakivitee juba mitu aastat tagasi koostatud taastamisprojekt. Uue kaabli paigaldamisega seotud veomahtude suurenemine on üks aspekt, ütles vallavanem. Alajaam jääb aga kohale ja vajab regulaarset hooldust. Sootuks uue tee rajamist ei pea ta otstarbekaks, sest sellisel juhul peaks vald tulevikus hooldama ühe tee asemel kahte.
KUI EI SAA ÜHEGI TEE HOOLDAMISEGA HAKKAMA MIS SELLEST KAHEST VEEL SAAKS!
Probleem selles ongi, et muinasväärtusega tee on valla oma. Seda lõhutakse aga elektrienergia nimel, mida tarbib peaaegu kogu maakond.
A miks Rässa ja Võiküla vaheline rada ei võiks sõidetav olla?