Riigikogu majanduskomisjon tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku kaaluda saarte püsielanikele praegusest madalamate laevapileti hindade kehtestamist.
Komisjon arutas Saaremaa omavalitsuste liidu ja Eesti saarte kogu pöördumist seoses parvlaevapiletite kavandatava hinnatõusuga. Majanduskomisjon soovitab hinnatõusu käsitleva määruse ettevalmistamisel kaaluda võimalust, et parvlaevaliinide üleveohindade tõusu planeerimisel oleks hinnatõus saarte püsielanikele väiksem kui turismi ja külastamise eesmärgil reisivatele isikutele, edastab komisjoni esimees Kaja Kallas.
Saarte kogule saadetud kirjas lisab Kallas, et arutelu käigus peatuti pikemalt planeeritava hinnatõusu võimalikel variantidel, mille kohaselt 25% hinnatõusu tooks kaasa üksnes tihedam sõidugraafik.
Kahju on praegu vaadata kuidas saarel elu närtsib ja üheks selle põhjuseks on see praamiliiklus, mis mind on häirinud siia saarele kolimise ajast alates. Kui vene ajal liikusid parteibossid ja igasuguste firmade nomenklatuur eelis taskus ilma järjekorrata, siis see Saarlane on pandud siiani järjekorras passima, et oma kodunt välja saada ja koju tagasi. Piletihinnast Saarlastele ei tahaks üldse rääkida, sest see on ülemõistuse kohalikele elanikele.
Ainuüksi värske õhu ja rahuliku elu pärast enam ei hoia siin saarel kedagi kinni, on vaja midagi muud, mida paraku siin pole!
kui ei peaks sadamas passima üle kahe tunni selleks et saada madrile tööle pühapäeviti,olen nõus isegi rohkem maksma. olla kodus 2 tundi kauem on suur asi. sadamas kügelemine nii ajuvaba!
on isik, kes on saarelt mandrile elama asunud. Sa oled vist mandrilt saarele tulnud ja kahjuks nende kohta suupärane sõna keelepruugis vist puudub. Sinu loogika järgi kauplusauto on auto, kus müüakse autosid.
Prouat huvitab ainult tuuleveskitest tulev tulu – kohalik elu on võõras mure sellistele. Asi ei ole ainult kohaliku elaniku piletihinnas – kui kogu kaup on siin kallim kui Helsingis, on see elu siin varsti välja surnud.
Lollikari valib muidugi veel edasi klatspiltide ja muinasjuttude järgi.Kuniks valijaid on.
kas ei võiks kaaluda kopeerida naaberriikide saarte lahendusi? Isiklikult mulle meeldib ahvenamaa idee, et kõik praamid on tasuta, riigi doteerides (oeki, meil võiks olla siis väikse hinnaga), aga turistile oleks ka need praamid tasuta, väikese klausliga: tasuta on need ainult siin, kui turist näitab ette tseki vähemalt ühest ööbimisest saarel (ahvenamaal pidi see tsekk olema vist tubase majutuse kohta, telk vist ei sobivat, aga täpselt ei mäleta). aga see motiveeriks ju kohe läbuturisti, et ta otsiks ametliku majutuse, mitte ei magaks põõsa all. Kui tsekki pole, oleks tagasisõit 2x nii kallis kui tavahind. Aga see võiks tuua turiste siin ööbima ja Saaremaa ju elabki turistidest väga suures ulatuses. Samuti saaks doteerida kaubavedusid, et teatud saatelehtedega, mis tõendaks eksporti, oleks rekkadel ülevedu soodsam. Kindlasti eeldaks see investeeringuid ja arutelusid, aga mõttena oleks vähemalt ahvenamaa olukord ilus.
Meil jääb Ahvenamaa eeliste saamiseks argumente väheks. Ahvenamaa on sattunud Soome koosseisu Vene tsaaririigi vallutuste käigus sündinud ajaloolise ebaõigluse tulemusena. Pea 100% etnilistest rootslastest koosnev Ahvenamaa elanikkond on kogu Soome iseseisvusaja vältel püüdnud Soomest eralduda ning samm-sammult on see neil ka õnnestunud. Põhiline, mis Ahvenamaad praegu veel Soome küljes hoiab, ongi see et ahvenamaalastel on Soome riigis palju privileege kuid peaaegu mitte mingisuguseid kohustusi. Rootsiga liitumise korral ähvardaks sellst lustelu tõenäoliselt üsna kiire lõpetamine. Muidugi, stjopa soovidele vastu tulles võiks jutuks võtta rahvahääletuse korraldamise Saaremaa (Saare maakonna tähenduses) Riia alla naasmise asjus.
SEE ARTIKKEL ON IMELIK ASI KÕIK ARUTAVAD JA ARUTAVAD AGA VARSTI TULEB UUS AASTA JA LOLL SAARLANE SAAB TAAS VAESEMAKS!! JA OLULISELT KOHE SEST RIIK AJAB OMA KÄBARAD ÜHA SÜGAVAMALE MEIE TASKUTESSE, NAGU SAARLANE OLEKS SÜÜDI ET SAAREL ELAB, AGA EGA KEEGI KÄSEGI JA EGA EESTI ELU EI OLEGI ATRAKTIIVNE ET SIIN ELAMA PEAKS. NIIKAUA KUNI RIIK EI HOOLI OMA KODANIKUST NIIKAUA EI OLE TA JÄTKUSUUTLIK, AJAGU MANDRIRAHVAS MILLIST PLÄMA SIIN LEHES IGANES… VALITSUSEST EI TASU ENAM RÄÄÄKIDA SEST NAD ON ENNAST PÕHJALIKULT TÄIS ROOJANUD!
olekski tasuta kui leedo põhjendamatut raha ei küsiks riigilt..see äri on seletagi korralikus kasumis
no riik hoolib väga teda rahaliselt toetevatest kodanikest
NII ON KA MUJAL RIIKIDES.
Saaremaa arengu üheks oluliseks takistuseks on suur sugulastevahelistest abieludest sündinud elanike hulk. Vaimne kängumine või nii. Pole siis ime, et elu viivad meie maakonnas edasi peamiselt mujalttulnud, siis need, kel vähemalt üks vanematest on väljaspoolt meie maakonda pärit ning kuigivõrd ka mujal pikemat aega ringi liikunud tõupuhtad saarlased. Ülejäänuid ei tihkaks siinkohal adekvaatselt iseloomustada.
Mis mõtet on täna rääkida soodsamast piletihinnast, kui riik ei suuda tagada piisavat arvu praamireise. Hõreda graafiku puhul kulub praami oodates nii bensiini kui aega kaugelt rohkem kui suudab korvata mingi soodustus
Jutu jätkuks- kas keegi teab, miks eelmisel reedel viimane Virtsust väljuv praam pooletunnise hilinemisega Kuivastusse jõudis?