Järgmise aasta alguses kehtima hakkavate sõidusoodustuste muudatustega kaotatakse Saare maakonnas sõidusoodustused pensionäridele ja raske puudega inimestele.
“Nendel inimestel on ühistransport peamine ja enamasti ka ainus võimalus poes, haiglas või ametiasutustes käimiseks. Nende sissetulekud ei ole aga võrreldavad tööl käivate inimeste omadega,” osutab maavanem Kaido Kaasik maanteeameti peadirektorile Aivo Adamsonile saadetud kirjas.
Kaasik annab Adamsonile teada, et lõpetab sõidusoodustuste andmise alates 1. jaanuarist, sest ühistranspordiseaduse järgi puudub maavanemal õigus nimetatud elanikkonna gruppidele sõidusoodustuste andmiseks.
“Vähemkindlustatud elanikele vajalike liikumisvõimaluste tagamiseks tuleks maavanemale anda õigus sõidusoodustuste määramiseks nendele elanikkonna gruppidele, kellel on seda kõige rohkem vaja,” kirjutab Kaido Kaasik.
Lisaks märgib Kaasik, et ühistranspordiseadus annab küll maavanemale õiguse määrata maakonnasiseses maanteetranspordis sõidusoodustusi, kuid viimastel aastatel on maavanematel sisuliselt puudunud võimalus seda õigust kasutada, sest riigieelarvest eraldatud vahendid ei ole piisavad.
Keskmine pension on 250 eurot, minimaalpalgaga tööline saab kätte sama palju, seega on võrreldavad küll. Köik ei saa lihtsat maavanema palka…
aga kõik ei saa ka lihtsat keskmist pensioni 250.- eurot?
Raske mõista, miks ikka veel linnas on bussiliinid, kui sõitjaid napib ja raha on niigi vähe? Käputäis pensionäre, ühed ja samad näod sõidavad kesklinna ja pärast tagasi koju. Vaadake suvehommikuid, kui tühjad bussid vuravad peatustest mööda. Ma saan aru, lastele on vaja kooliliini, kuid milleks nii väikese linna mõnekümne bussireisijast pensinäri jaoka pidada ülal kallist liinivõrku? Vene ajal, kui polnud rahval sõiduautosid, sõitsid bussid Roomassaarde, lennuväljale, Sikassaarde, Kudjape kalmistule. Nüüd poleks linnaliini küll vaja, enamus sõidab autoga ja kellel autot pole, jõuab jala kah omi asju ajada.
tahame elada Saare- ja Muhumaal ega soovi kolida Tallinna, kus liiklus toimib iga 20 minuti järel. Maanteeameti peadirektori arvamuse järgi ei ole väljaspool Tallinna üldse mingit (ühis)transporti vaja?
Ju on penskareid nii väheks jäänud, et nende hääli enam valimistel vaja ei ole.
See pensionäri soodustus on ju imeväike maakonna liinidel. Kui pilet maksab 1,21, siis penisonär maksab 1,14 s.o. 7 senti vähem.
Tallinn valmistub oma elanikele seda teenust tasuta pakkuma. Samal ajal saarlaste juht hakkab võtma viimast. Ka eluvidevikku pidavatelt kodanikelt! Vot see on alles tasemete vahe! Kuidas see Volli siin kommenteeriski – saaralsed sattusid küll vihma käest räästa alla!
palun, palun, palun lugege artiklit, mis puutub siia saarlaste juht? inetu on inimest, kes püüab aidata mutta tampida. Lugege palun ometi enne artikkel läbi, kui hinnanguid asute endma:
Ühistranspordiseaduse järgi puudub maavanemal õigus nimetatud elanikkonna gruppidele sõidusoodustuste andmiseks.
“Vähemkindlustatud elanikele vajalike liikumisvõimaluste tagamiseks tuleks maavanemale anda õigus sõidusoodustuste määramiseks nendele elanikkonna gruppidele, kellel on seda kõige rohkem vaja,” kirjutab Kaido Kaasik.
siis jäävad bussid tühjaks,liine polegi vaja.
Käed on lühikesed, raha ei ole, teeks aga ei saa jne.
Milleks seda maavalitsust oma meeletu inimmassiga vaja?
Surmatunnistusi, mida inimestel vaja läheb võib väljastada ükskõik milline siia jäänud riigiamet!
Kas on ikka tegemist sooviga inimesi aidata?
Jah, Ühistranspordiseaduse järgi puudub maavanemal õigus nimetatud elanikkonna gruppidele sõidusoodustuste andmiseks.
Aga kellel on?
Valla- ja linnavolikogu võivad avalikule liiniveole riigieelarvest eraldatud toetuste arvel anda sõidusoodustusi nende määratud teatud kategooria sõitjatele või lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatud määrale üksnes siis, kui see on kooskõlastatud riigiasutusega, kelle kaudu liinivedu riigieelarvest toetatakse.
Hetkel on siis pall omavalitsuste väravas ja ongi selline olukord, et mingil põhjusel maavalitsuse korraldatud Kuressaare linnatranspordis saavad Kuressaare pensionärid soodustusi aga maakad ei saa.
Plaanis on hoopis maavanemate käest ühistranspordi korraldamine ära võtta, et ühistransport ei oleks eestis sarnane nagu siga ja kägu ja kogu ühistranspordi korraldamine anda üle eesti maanteameti korraldada, et oleks ühtne süsteem üle kogu Eesti.
Saare maavanem ei võitle mitte millegi eest vaid asjade vastu!
http://arhiiv.saartehaal.ee/2012/03/03/bussiliikluse-korraldamise-tsentraliseerimisest/
Kui meenutada natukene lähiajalugu, siis Toomas Kasemaa juhitud maavalitus sai parima ühistranspordiedendaja tiitli ja Kasemaa müüs isegi kõik Saare Maavalitsuse ametiautod maha, kuna kõike peab saama teha ka ühistranspori kasutades teha. Ühe esimese asjana korraldas aga uus maavanem riigihanke ametiauto soetamiseks.
Jätame Eestisse ainult ühe keskuse Tallinnasse, siis on kogu raha sinna ja seal jagada.Nagu näete,võetakse iga aastaga maavanematelt õigusi oma maakonnas toimetada vähemaks.Mida rammusamaks läheb pealinna leem, seda lahjemaks jääb maakondade lurr.Mis valdade ühinemist siin enam tarvis teha, kõik on ilusti Toompeal paika pandud,kus igast maakonnast saab ääremaa.
Pensionär ei pea oma 250€ eest iga päev linnas sõitma aga min palga eest töötav inimene peab tööle minema ja tema lapsed peavad ka iga tööpäev kooli minema…
Mis mõttes pensionärid kaotavad bussisõidusoodustused?? Kuhu need pensionärid siis need soodustused kaotavad? Ühistranspordiseadus kaotab soodustused, mitte pensionärid.
Ja üleüldse, Saaremaal saavad elada vaid rikkad, mitte lastega pered, pensionärid, ja mingid vaesed, kes saavad miinimumpalka.