Saare maavalitsus on seisukohal, et kuigi mõnetine hinnatõus saarte ja mandri vahelises laevaliikluses on arusaadav, ei ole ministeeriumi kavandatav 25-protsendiline pileti kallinemine saarlaste jaoks kuidagi vastuvõetav.
Saare maavanem Kaido Kaasik allkirjastas eile vastuskirja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, mille kohaselt öeldakse nii ulatuslikule piletihinnatõusule selgesõnaliselt ei. Saare maasekretär Jaan Leivategija ütles Saarte Häälega kõneledes, et põhjus, miks maavalitsus kõnealuse määruse eelnõu kooskõlastamata jättis, seisnebki kavandatava hinnatõusu suuruses.
Eelnõus on öeldud, et säilitamaks tänavuse aasta parvlaevagraafikute tihedust ja reiside arvu, on järgmise aasta prognoositav kulu võrreldes käesoleva aastaga ca 900 000 eurot suurem. Riigieelarves selleks aga raha ei jätku.
“Liiklustihedus on muidugi oluline. Kui seda alla tõmmata, siis hakkab elu jälle teistpidi kehvemaks minema,” tähendas maasekretär. Sisuliselt ongi piletihinna tõstmine sellisel juhul ainuke lahendus. “See piletihinnatõus, mida nüüd kavandatakse, tooks aga tunduvalt suurema piletitulu laekumise, kui tegelikult puudu jääks,” nentis Leivategija.
Just seepärast leiab Saare maavalitsus tema sõnul, et 25-protsendiline hinnatõus tuleva aasta veebruarist on liialt järsk, pole kuidagi põhjendatud ega Saare maakonna elanikele ja ettevõtjatele vastuvõetav. “Maksimaalne piletihinnatõus peaks piirduma 16 protsendiga, mis tagaks selle n-ö puuduoleva ca 900 000 euro suuruse laekumise,” nentis Jaan Leivategija.
kahjuks pole selle tühipalja mittenõusolekuga mitte midagi peale hakata. küllap saab asjad erakonnasiseselt klaariks, parts ja valmis
Tehke see kuradi sild valmis ja asi kombes. Vähemasti tead, mille eest maksad. Praegu läheb raha mingisse auku, mille sügavust ja suurust keegi meist ei tea.
Tõesti pange see sillake oma kohale läheb vähemalt asja eest too eurovangi raha,mitte ei pudene näpude vahel laiali!
mis vahet,kas maksad silla- või parvlaeva kasutamise eest?silla kasutamine on kindlasti palju suurem…
See, millele viitab maasekretär põhjenduseks, sellele nüansile viitasin ka oma 12 septembri kommentaaris
http://arhiiv.saartehaal.ee/2012/09/12/ministeerium-tostab-piletihindu-tiheda-laevaliikluse-sailitamiseks/comment-page-1/#comment-100424
Põhjus, miks minule see asi imelik tundus tol hetkel oli tingitud sellest, et ma ei olenud selle määruse eelnõuga sel hetkel veel tutvunud.
Eelnõu seletuskirjas on asi väga lihtsalt lahti seletatud – selle asemel, et raiuda maha koera saba tükk haaval, raiutakse koera saba maha ühe tükiga ja järgmisel aastal pole vaja siis uut raiumist teha.
Leivategija põhjendus on nüüd, et raiume ikka iga aasta natuke aga mina ootan küll lähenemist, et koera saba ei tohi maha raiuda!
Siiani ootan maavanema arvamust ajakirjanduse vahendusel:
“…
Saare maavanem Kaido Kaasik ei olnud eile kõnealuse eelnõuga veel tutvunud, mistõttu ei osanud ta öelda, kas uued hinnad on saarlaste seisukohast vastuvõetavad. “Ma tean, et on juttu olnud, et hinnad tuleks rohkem ühtlustada, aga kuni ma eelnõud näinud pole, ei oska kommenteerida,” tõdes ta. Maavanem lubas laevapileti hinnatõusu teemal arvamust avaldada edaspidi.”
PS. kas 25% hinnatõus puudutab Saare maakonna elanike või on selles eelnõus jutt keskmisest 25% hinnatõusust kõigil Moonsundi arhipelaagi parvlaevaliinidel?! Isegi seda pole Saare Maaviletsus suutnud endale selgeks teha!
Maavanem on kahjuks ümmargune null ja ministeeriumil ja valitsusel on ükskama kõik mida ta arvab või mida ta ei arva.
Tõesti,kaua võib?On tunne,et nagu ei elakski mingis riigis.Ainult hämatakse ühe asja ümber.See on meie kui saarlaste ahistamine,et meilt üldse mingit raha võetakse selle vahemaa eest,see pole mingi privileeg,et saarel elame ,see on lihtsalt saatuse tahe,aga meil on õigus samuti see vahemaa läbida nagu igal teisel eestimaa inimesel teatud kilomeetrid maanteel.See olukord võtab juba ammu vanduma ja on lootusetu tunne.Näidaku ükskord juba valitsus-et seal on mehed ….ja mõtlevad mehed!!!
Kui lõpetada näiteks lennuliini doteerimine olekski põhilise ja vajalikuma laevaliini jaoks hulk vahendeid olemas, sest lennuliin pole siiski primaarne.
On ikka Saarlased ühed mätsud. Siia elama asudes on mulle käinud see praamiliiklus nii pinda kui vähegi saab, kindlasti võib keegi kohe kirjutada, et mida sa siia siis tulid.
Vahe on aga suur, elades mandril tunned ennast vaba ja valge inimesena, siin aga nagu mingi kinnipeetu ja seda veel oma enese raha eest! Vähemalt minu tutvusringkonnast on kõik noored siit saarelat mandrile jalga lasknud ja õieti on teinud!
Olgu kuidas on aga ka see 16 protsenti on liig, mis liig ja hinda tuleks Saarlastele hoopis alandada!
Mis kuradi arendusest siin rääkida, hea kui kümne aasta pärast koos maavanemaga siin 10000 tuhat inimest veel elab ja ka nendest 2/3 penskarid!
Kõik uurimused on andnud tulemuse, et silla ehitamine tasub ära. Parts ise organiseeris neid uurimusi. Pikendagu laevafirmaga lepingut 2018 aastani ja ehitagu sild valmis. Muidu nagunii see kuradima euroraha raisatakse igasugu kampaaniate peale ära.
Mis sellel maaviletsusel tahta on. Mõttetu moodustis riigis.
Sul Volli uskumatult nõme kommentaar, et sina ka juba targemaks ei muutu.
Aiffsk, milles seisneb minu selle kommentaari nõmedus?
Maavanema vastus MKMile Parvlaeva hinnakirja muutmise eelnõu 18.09.2012 nr 3-1/1050 lõpeb sõnadega: “Ühtlasi teeme ettepaneku edaspidi kaasata hinnakujundamise poliitikasse ka Hiiu ja Saare Maavalitsus.”
Seega on esmatähtis, et maavanem esmalt tutvustaks saarlastele, kelle nimel ta sõna võtab, milline on Saare Maavalitsuse hinnakujundamise poliitika!
Nõme lugu jah, kui elementaarse kommunikatsiooniga on nii suured probleemid.
Maavalitsus pole nõus…Ok, aga mis siis et pole nõus?
Mina ei ole siiani sellest maavalitsuste mõttest aru saanud. Millega need inimesed oma päevi sisustavad.
Mulje on, et maavalitsused on asutused, millel ei ole muud funktsiooni kui seal “tööl käivatele” tegelastele palka välja maksta ning aeg-ajalt kaugel maal “seminaridel” käia.
See, mida maavanemad arvavad praamihindadest, või mis teemast iganes, ei mõjuta ilmselt ühtegi otsust.
Võibolla ma eksin?
Sa ei eksi.
esmalt soovik teada,mis teeb selle sõidu järgmine aasta 1000000 eur.kallimaks. Ei tasu hakata jälle seda kütust põhjuseks tooma.Kas on vaja mõnda parteid rahastada? Kas on vaja kellegi kasumit suurendada või mõni kolmas põhjus. Mille järgi kodanik leivategia võtab 16 prossa.Tegelikult sellest maavalitsusest ei sõltu midagi ja saaremaa saadikute jutt on ka paras jura.