
HINNATÕUS ÜLE 5 AASTA: Ministeerium märgib eelnõu seletuskirjas, et erinevalt teistest eluvaldkondadest ei ole parvlaevaliinidel üleveohindu tõstetud 2007. aastast saati. Foto: Egon Ligi
Majandusministeerium saatis kooskõlastusele määruse eelnõu, mille heakskiitmisel tõusevad parvlaevaliinidel piletihinnad tuleva aasta veebruarist kuni 25 protsenti.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium selgitab hinnatõusu vajalikkust sellega, et kui hinnad jääksid edaspidigi praegusele tasemele, tekib eelarve mahu samaks jäämisel 2013. aastal puudujääk umbes miljoni euro ulatuses. Parvlaeva üleveohindade tõstmine tooks eeldatavalt kaasa piletitulu suurenemise ca 1,49 miljoni euro võrra 2013. aastal ja 60 000 euro võrra 2014. aastal.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel kinnitas Saarte Häälele, et ta on nn piletihinna eelnõuga tutvunud, kuid rohkemat ta öelda ei soovinud. “Meie sõidame neil tingimustel, mis ministeerium meile ette seab,” tähendas ta.
Määruse eelnõuga suurendatakse parvlaevaliinide üleveohindasid ca 25%. Suurem hinnatõus puudutab reisijaid ja sõiduautosid, teiste sõidukiliikide puhul jääb hinnatõus üldiselt alla 20%.
Eelnõu heakskiitmisel hakkab reisija täispilet Kuivastu–Virtsu liinil maksma senise 2,24 euro asemel 3 eurot ja sõiduauto ülevedu senise 6,39 euro asemel 8 eurot.
Rohuküla–Heltermaa liinil maksaks täispilet edaspidi praeguse 2,36 euro asemel 3,50 eurot ja sõiduauto pilet 7,67 euro asemel 9 eurot. Sõru–Triigi liinil oleksid hinnad vastavalt 2,24 euro asemel 3 eurot ja 6,39 euro asemel 8 eurot.
Mis puudutab saarte püsielanikke, siis neilegi peaksid hinnad eelnõu seletuskirja andmeil tõusma. Püsielaniku sooduspileti hind tõuseks eelnõu kohaselt Virtsu–Kuivastu liinil 1,12 euro pealt 1,50 eurole. Rohuküla–Heltermaa liinil aga 1,28 eurolt 1,75 eurole.
Ministeerium märgib eelnõu seletuskirjas, et erinevalt teistest eluvaldkondadest ei ole parvlaevaliinidel üleveohindu tõstetud 2007. aastast saati. Samas on eelnevatel aastatel vastupidiselt üldisele trendile parvlaevaliinidel sisse viidud lisasoodustusi, mis on üleveohindasid hoopis alandanud.
Mullu kehtestati nt 50-protsendine hinnasoodustus kõigile Saaremaa ja Hiiumaa elanikele ning vähendati olulisel määral kõigi veokite ja busside üleveohindu. Sel aastal likvideeriti ka piletite broneerimistasud.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda ütles Saarte Häälele, et ministeerium on olukorras, kus riigipoolse dotatsiooni suurendamiseta ei ole võimalik järgmisel aastal sama tihedat laevagraafikut hoida. Seda näiteks põhjusel, et kütusehind jmt on võrreldes eelmise aastaga oluliselt tõusnud. “Kuna oluline on aga senise üleveotiheduse hoidmine, siis näeme ainsa võimalusena piletihindade tõstmist,” tõdes Ruuda. Ministeeriumi nõuniku sõnul tõstetakse laevapiletite hindu proportsionaalselt kõigile reisijatele, olenemata nende elukohast.
Ta rõhutas siiski, et määruse eelnõu on hetkel alles kooskõlastamisel ning kooskõlastamise eesmärk on muu hulgas kõigi teiste osapoolte arvamuse ära-kuulamine ja analüüsimine. Määruse lõplik versioon valmib pärast kooskõlastusprotsessi.
Saare maavanem Kaido Kaasik ei olnud eile kõnealuse eelnõuga veel tutvunud, mistõttu ei osanud ta öelda, kas uued hinnad on saarlaste seisukohast vastuvõetavad. “Ma tean, et on juttu olnud, et hinnad tuleks rohkem ühtlustada, aga kuni ma eelnõud näinud pole, ei oska kommenteerida,” tõdes ta. Maavanem lubas laevapileti hinnatõusu teemal arvamust avaldada edaspidi.
ministeerium see raha sealtsamast kust tallinna tasuta ühistranspordi jaoks võeti. äärmiselt alatu on peedistada sundseisus saarlasi, samas teises kohas luues suuri väljaminekuid nõudvaid soodustusi. siin on niigi kõik kallim, kohati on tunne, et kaupa ei veeta mitte autokoormatega vaid jupikaupa, igale kanakintsule oma pilet….meie ei pea riigi rahalaristamist kinni plekkima. võtke see miljon ärmatajatelt ja ilves istugu seal kus tema koht- kadrioru lossis.
Riik peab juurde maksma, reisijad peavad rohkem maksma. On ainult üks püha lehm, kelle kasum sellest kõigest ei vähene.
Sild on vaja ära teha.
Anonüümsele nii palju teadmiseks, et ka see sild oleks tasuline ja ületustasu samas suurusjärgus nagu parvlaevaga. See küll väljapääs pole ja silda nagunii ei ehitata, sest elanikke liiga vähe.
Tegelikult on saarlased ühed mätsud ja ei oska enda eest seista!
tänu kotermani laadsete inimeste mõtlemisele meil silda ei olegi!
riik tahab saaremaa elu ära lõpetada!
Väga häbiväärne tegu riigi poolt, kuigi Tallina tasuta ühistranspor
Saaremaal on kõik asjad kallimad, nüüd paneb see transpordihinna tõus taas kaupadele juurde. Keegi ütles õieti, et igal kanakintsul oma pilet. Ära, Parts, enam Saaremaale jalga tõsta. Kui ka kavatsed tulla, ässitame Lihula omad sulle tee peale vastu.
Kallid saarlased! Võtame end kokku ja moodustame ühisrinde. Nii enam ei saa edasi!!!
Te olete ikka naljavennad küll seal mätta otsas, tahame silda ja tahame silda ja vingute, et kusagil tallinnas on tasuta ühistransport. A nii palju ajusid ei ole, et aru saaks mõnest pisiasjast.
1. Tallinna tasuta ühistransport tuleb PUHTALT Tallinna linna kassast. Ning Tallinna linna elanike maksudest. Mis see teid seal saarel kottima peaks?
2. Sild tuleb KÕIGI eestlaste taskust. A miks peaks mingi idaviru mutike maksma kinni selle, et saarlane pääseb ilma praamita saarele? Silla hind on umbes 320 mil euri.
Jagada see saarlaste (naised lapsed vanurid) vahel ära tuleb mingi 10 000 eur näkku. Arvutage ise, kui palju peaksite edasi-tagasi kärutama, et see raha nulli saada. Pange rahad kokku ja tehke see sild ära, kui raha on, mitte ärge hädaldage foorumites ja kommentaariumites. Arvestage seda ka, et silda tuleb hooldada mingi aja möödudes, teehooldus ja muud. Sild ei kesta 1000 aastat ilma midagi tegemata. Võtke oma praegused käigud ja jagage see summa ära, siis saate teada, kui palju hakkab sillaületustasu maksma. Praam on ikka ilgelt odav lõbu selle kõigega võrreldes.
Hea on küll seal mätta otsas lõuata, et tahame silda tahame silda.
Ajusid oleks teile vaja, mitte silda. Mingi 30 tuhande pealise jõugu jaoks ei hakka mitte keegi never sellist silda püsti lööma. Oleks et teid seal vähemalt miljon elaks.
Kas Tallinna “tasuta” ühistranspordi taga pole mitte Tallinna parun Edgar I Suur ja linnavalitsus?
Hiidlased siis ka ikka, eks?
oli siis ministeeriumi vastus 4 viriseja pöördumisele, kes tahtsid tihedat praamiliiklust võimalikult kaua säilitada. Sõitsin paar korda praamiga üle, kui oli see 1 tunni 10 min. intervall. Praamid olid pooltühjad. Nn ettevõtjad ja turistid on eriti mugavaks läinud – kella ka enam ei tunta.
Tänud kirjutajale. Harva kajab siin kommentaariumi kõleduses ka mõistuse häält.
Nii palju siis tasuta maanteepikendusest.Pole siis imestada, miks elanike ja turistide arv saartel väheneb. Mandrisaarlane kirjutas õieti, et saarlased ei oska oma eest seista. Peame oma väikese palga ja pensioni arvelt toetama palju paremini elavaid “vaeseid” kreeklasi, hispaanlasi kes elavad soojal maal ja ei saa talvel suuri küttearveid ega pea tegema kulutusi elamu soojustamisele. Kui aga neil mingi teenus paar protsenti kallineb, keeratakse pool riiki pahupidi.
Ilmselt ongi valitsuse plaan saartel elu võimatuks teha, et inimesed oma maad ja metsad metsärikatele maha müüksid ja ära koliksid-pole inimesi,pole probleeme.
Jätsid targu kirjutamata, et see ida-viru mutike maksab praamidotatsiooni niikuinii, mis kasvab igal aastal!
Usun, et varsti on silla ehitamise kõige suurem huviline mitte saarlane, kellele makstakse osa sõidurahast kinni, vaid Eesti Vabariik
küll,kui sillast kirjutatakse,siis võetakse ette ainult saarlaste arv,aga kui suvel siia on vaja pidu panema tulla,palju siis saarel rahvast on+loomulikult turistid.Ja mis siis väikesaared peavad kostma oma väikese elanike arvuga,üldse vait olema seal omaette või?Küll on tarku targutajaid meie seas!!!!!!
aga miks peavad saarlased osa võtma ida-viru mutikese onni kõrval kõrguvate tuhamägede katmise, mis ka mitte vähe maksma ei läinud, seda enam, et teadlased on siiamaani eriarvamusel tuhamägede osalise ringikantimise ning selle katmise mõttekuses. samas ei ole kuulda olnud, et selle ümber niipalju poleemikat oleks olnud kui silla ehitamise ümber. Elame siiski veel ühes vabariigis ja saaremaa ei ole riik omaette.
Ülesõit võiks saarlastele olla tasuta, kuivõrd praamiliin on ju maantee pikendus. Ega saarlased pole süüdi, et nad on sündinud saarel ning peavad koju saamiseks üle mere sõitma ja maksma. Tartlasil või pärnakail ei tule kojusõidu eest rohkem maksta kui on kütusekulu.
No aga Tallinnast võttes elavad tartlased ju hoopis kaugemal kui järvakad. Kas poleks kuluvat aja- ja kütusekulu inimlik tartlastele doteerida? Ega nemad pole süüdi, et nad seal sündinud on?!?
kas sa usud ise ka seda jura, et tallinna maksumaksja suudab kõik tallinna kulud kinni maksta. loe riigieelarvet ja selle lisasid.
Me vöime küll rahad kokku panna kuid peale silla valmimist tekitaksime seisu kus piletihind mandrieestlastele söltuks vastavalt panusesse sellesse ilmaimesse;) ….Eesti tingimustes.See oleks öiglasem variant. Saate oma viinapudelid tühjaks juua teispool vett.
Minule jääb see suurte numbrite matemaatika natuke arusaamatuks:
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium selgitab hinnatõusu vajalikkust sellega, et kui hinnad jääksid edaspidigi praegusele tasemele, tekib eelarve mahu samaks jäämisel 2013. aastal puudujääk umbes miljoni euro ulatuses. Parvlaeva üleveohindade tõstmine tooks eeldatavalt kaasa piletitulu suurenemise ca 1,49 miljoni euro võrra 2013. aastal ja 60 000 euro võrra 2014. aastal.
1,49 miljonit eurot – “umbes miljon eurot” = “umbes pool miljonit eurot”.
Hinnatõus toob asjad “ots otsaga kokku” ja veel pool miljonit eurot jääb veel üle??? Ei taha küll ilkuda aga kas selle pool milli saadame otse vaesele Kreekale või hakkame kohe ESMi sissemakseid tegema?!
Hinnad on tõusnud aga hinnad on tõusnud ka nii aktsiisi-, kui ka käibemaksu tõstmise tõttu. Ka parvlaevapileti hinnatõusuga ei tõuse mitte ainult piletitulu vaid tõuseb jälle ka otseselt riigi maksutulu.
Kui Jürgen Ligi oskab kenasti ütelda pea iga asja kohta: “Kus kohast see raha peaks Teie arvates tulema?” siis paljude asjade juures on mul küsimus: “Kus kohta see raha peaks Teie arvates minema?”
PS. see on siis üks asi millest ma ei saa aru selle hinnatõusu juures. Minule täiesti segane on aga maavanema jutt mingist “hindade ühtlustamisest” aga ootame siis ära maavanema kirjatüki. Võibolla ta mõtleb selle “hindade ühtlustamise” all midagi sarnast, millega sai ühele poole õiguskantler juba aastal 2009 (Parvlaevaliinide hinnakirja põhiseaduspärasus, asi nr 6-3/090161) aga võibolla saame jälle mõne uue üllatuse osaliseks.
kes maksab see tellib muusika. oli vist vanasti selline ütlus. sealt ka sillad versus praamid. sildu on igal pool ja igal ajal ehitatud. to: Saaremaa Sild.
kas tõesti tuleb jagada sillaehitusraha elanike või kõigi liiklejate/liikurite vahel. alates kaubaveoautodest lõpetades turistidega. ja kindlasti elab ka idaviru mutike paremini kui saarde tulev kaup ei seisa külmutusautos tund poolteist kaks Virtsus näiteks (ja kindlasti saarlane elab paremini kui idaviru mutikesele mingi teenus kiiremini kohale jõuab). kindlasti on ka sillal seisakud (torm, jää ja jne.) kuid enamus ajast pistan ma lääne euroopas pangakaardi makseautomaati ja sõidan, mitte aga ei nilli 45min sadam pluss 45 min praam pluss pealesõidu aeglustus pluss mahasõidu kiirendus või pluss teadmata minutit korda kaks päevas kai peal. igasugu investoreid ja fonde kust raha saada silla jaoks on küll ja rohkem. pakun, et pisikest kasvu jaapani(näiteks)investorid ootavad, seljakotid raha täis, et saaksid sellisesle objektile raha investeerida. ja nad kindlasti ei taha erinevalt eestlastest investeeringut kahe või kolme aastaga sajaprotsendiliselt (ja veel plussi ka selle ajaga) tagasi teenida. lugege majandusuudiseid-lugege firmade avalikustatud majandustulemusi. miks ma arvan, et siin lehes need kommid ja jutud on kergelt kallutatud.
pilet piletiks ja hind hinnaks.
aeg on see mis maksab. ja aega läheb kindlasti sillaga vähem. aastas keskmiselt.
ja kindlasti ka hülged ei uju peaga vastu sillaposte.
kommar saaremaa sild on muidugi omaette loodusnähtus. nii lolli kommi võtaks ma sellises lehes nagu Saarte´Hääl lihtsalt maha. oleks nagu veits häbi.
Ainult idikas arvab,et silla maks jääks igaveseseks ühesuguseks.Praegusel juhul on praamid olemas ,see investeering on ju tehtud. Ja kellel see värk siin vastumeelt – lääne euroopa on teie päralt. bai-bai!