Tänak tegi Saksamaal head sõitu

ASFALDIL HEA: Ott Tänak tunnistas, et asfaldil on nad näidanud suuremat konkurentsivõimet kui kruusal. Foto: M-SPORT

Saarlane Ott Tänak oli Saksamaa MM-rallil tegemas vaat et elu sõitu. Siiski tuli Tänakul ralli katkestada.

Ott Tänak ja Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC) näitasid Saksamaa ralli avapäeval suurepärast sõidutempot ja tõestasid, et eelmise aasta sama ralli S-WRC klassivõit polnud juhus, vahendab ruudulipp.ee.

Eestlaste parim katseaeg tuli teisel katsel, kui saavutati viies resultaat. Avapäeva ainsaks miinuseks saab lugeda paari n-ö pikaks laskmist, mille tõttu anti ära nii mõnigi väärtuslik sekund.
“Teisel katsete läbimisel alustasime kohe hästi, kuid katse keskel ei olnud pidurid enam päris need, mis alguses. Järgneval katsel sõitsime ühe kurvi pikaks ja kaotasime sinna umbes 10 sekundit, kuid sellest hoolimata saime korraliku katseaja. Viimasel kiiruskatsel polnud meie legend esimesel läbimisel ideaalne, seega võtsime rahulikult, et vigu vältida,” vahendas Fordi pressiteenistus Tänaku sõnu.

Esimese päeva lõpus lootis Tänak jätakata samas rütmis. “Homme sooviks samamoodi jätkata ja rohkem keskenduda. Peame Kuldariga rohkem koostööd tegema, et me enam kurve maha ei magaks. Usun, et kaotasime täna umbes 30 sekundit, ilma selleta oleks meil olnud väga hea positsioon,” võttis Tänak päeva kokku.
Saarlane oma sõnu ei söönud ja teisel päeval võttis lausa kaks katsevõitu, tõustes üldarvestuses neljandale kohale. Saatuslik eksimus tuli päeva viimasel katsel, kui Tänak riivas teeäärset betoonblokki ja kaotas ühe ratta.

“Loomulikult oleme väga pettunud, sest olime hoidmas väga head positsiooni, mille eest olime terve võistluspäeva võidelnud. Mehaanikud saavad homseks masina võistluskorda ning loodame pühapäeval jätkata samas tempos ja näidata veel häid katseaegasid,” sõnas Tänak võistluspäeva lõpetuseks M-Sport pressiteenistuse vahendusel.
Viimasel päeval asuti superrallisüsteemis siiski rajale ja jätkati 9. kohalt. Kahel kiiruskatsel saavutas Tänak neljanda aja, kuid pärast viimase katse järel hooldusala läbimist otsustas saarlane ralli katkestada. Ametlik selgitus oli, et saada järgmiseks ralliks võimalikult head positsiooni.

Postimees kirjutab, et otsuse põhjuseks on see, et Saksamaa ralli on seotud 4. oktoobril algava Prantsusmaa ralliga. Ilmselt tehti säärane taktikaline käik, kuna kahe ralli peale on kasutada teatud arv auto-osasid, katkestamise korral tohib aga purunenud osa ära vahetada. Seega annab Saksamaa ralli katkestamine võimaluse Prantsusmaal starti asuda korraliku varustusega.

Print Friendly, PDF & Email