Panda lasti Nasval vette

EHTNE PANDA: “Kui külgedel olevad päästeparved ka mustaks värvida, oleks üks-ühele tegemist panda kõrvadega,” arvas Villu Vatsfeld (paremal). Margus Vanaselja kinnitusel on tegemist Põhjamaade sadamates ainulaadse laevaga. Fotod: Peeter Kukk

Loomade uputamisega Baltic Workboatsi (BWB) tehases eile siiski ei tegeletud.

Panda nime kannab hoopis Saarte Liinide uus Roomassaare sadamas tööle hakkav puksiirlaev. Lisaks aluste vedamisele saab uus jäämurdmisvõimekusega laev hakkama ka tulekustutamisega, samuti on tal olemas väike kraanatõstuk. Seega on tegemist palju mitmeotstarbelisema laevaga kui varem kasutatud 40 aastat vana Sakla oli.

“Sakla tegi sadamas tööd hästi, aga selliste suurte investeeringute puhul ei saa kunagi oodata, et nad oleksid ühese kasutusega,” ütles Saarte Liinide juhatuse esimees Villu Vatsfeld. “Iga asja aeg saab ümber ja siis on valida, kas teha investeeringuid vanasse või uude. Kuna meil oli vaja, et laev täidaks ka teisi ülesandeid, siis ei olnud üldse kahtlustki, et Sakla saab auga väljateenitud pensionile minna ja Panda hakkab täitma tema kohustusi.”

Laev ehitati valmis veidi enam kui aastaga Nasval asuvas BWB tehases. BWB juhatuse esimehe Margus Vanaselja kinnitusel on tegemist Põhjamaade sadamates ainulaadse laevaga, mis on madala süvisega, hea manööverdamisvõimega ning suudab murda ka jääd. Seejuures oli ka laeva ehitamine üsna soodne, minnes maksma 2 miljonit eurot – mujal
Euroopas maksavad veidi suuremad jäämurdmisvõimekusega puksiirid 4–5 miljonit.

Kahtlemata on ainulaadne ka aluse nimi – Panda. Vatsfeld põhjendas seesuguse nime andmist laeva ja pandakaru sarnaste omadustega. Mõlemad on haruldased, tugevad, aeglased ja mustvalget värvi. Samas on aga teada, et pandad on väljasuremisohus, kui pikka iga oodatakse siis uuele laevale?
“Kaugemates unistustes oleme mõlgutanud mõtteid, et kui meie esimene Panda end õigustab, siis miks mitte aidata riiki, kellel jäämurdjavõimekust ja päästelaevu napib. Kui me veidi hinge tõmbame ja sadamatel läheb hästi, siis viie aasta pärast võiks võtta veel teise sellise projekti ette ja teha Hiiumaa ja Vormsi sadamatele samasuguse töölaeva,” ütles Vatsfeld.

Print Friendly, PDF & Email