Leedu postimüügifirma tembutab jälle (11)

Kuressaares elava mehe sõnul sai ta hiljaaegu Leedu postimüügifirmalt UAB IMP Baltic arve, mille alusel peab ta koos viivisega maksma enam kui 10 eurot kauba eest, mida ta pole tellinud.

“See lugu sai alguse kevadel,” rääkis mees, kes ei soovinud oma nime lehes avaldada. “Mulle helistas kõnealuse firma esindaja ja pakkus üht loodusraamatut. Helistaja sõnul saatvat nad esimese raamatu tutvumiseks tasuta ja kui raamat mulle ei meeldi, ei pea ma edaspidi enam tellima.”

Telefonikõne toimus töö ajal ja et kaubapakkujast kiiremini vabaneda, andis mees nõusoleku reklaamraamatu saamiseks. “Mõtlesin, et vaatan üle, millega on tegemist. Mulle ju nagu lubati, et mingit kohustust selle esimese raamatu saamisega ei kaasne.”
Kui raamat aga suve esimesel poolel lõpuks Kuressaare postkontorisse jõudis, oli sellega kaasas ka arve. “Helistasin tagasi ja pärisin, et milles asi,” jätkas mees nördinult. “Lubati ju, et esimene raamat tuleb tasuta ja et selle saamisega ma endale mingit kohustust ei võta.”

Vastuseks teatas firma IMP Baltic esindaja petta saanud kuressaarlasele, et kuna nemad olid talle tasuta reklaamraamatu saatnud ja sellel polevat postkontoris keegi järel käinud, oli raamat firmale tagastatud, millest nad järeldasid, et klient soovib tellimust jätkata. Nii saadetegi Kuressaarde uus, järjekorras juba teine raamat.

“Mina arvasin aga, et see raamat, mille ma suve esimesel poolel postkontorist kätte sain, ongi see esimene saadetis,” selgitas nördinud mees. “Sellepärast ma paki kohe ka avasin, aimamata, et seal on koos raamatuga ka arve. Oleksin ma seda teadnud, poleks ma pakki puutunud, oleksin selle kohe tagasi saatnud. Avatud pakki postimüügifirmale tagastada pole aga enam võimalik.”

Palju tüli tekitanud raamat maksis 6,49 eurot. Praeguseks on mees saanud ka teise arve, kus raamatu hinnale on lisatud 5-eurone makseviivis. Seega tuleb tal ühtekokku tasuda 11,49 eurot. Seekord on arvele lisatud veel teade, et “pärast tasumist jääb tellimus ka edaspidi jõusse ja seda juhul, kui klient ei ole tellimust tühistanud”. Kuid infot selle kohta, kuidas oleks võimalik tellimus tühistada, pole.

Veel on arves ära toodud karmisõnaline ähvardus, et kui klient ka “edaspidi jätkab võlakohustuste kustutamisega venitamist ega soostu koostööd tegema”, on firma IMP Baltic sunnitud rakendama juriidilisi meetmeid.
“Teise, nüüd juba minu algatusel toimunud telefonivestluse käigus firma esindajaga ma ütlesin, et mingeid raamatuid ma neilt enam saada ei soovi,” rääkis petta saanud mees. “Vähemalt praeguse seisuga pole uusi raamatupakke ka saabunud. Kuid arvan, et selle veidi enam kui 10-eurose arve pean siiski ära maksma, muidu kasvab see summa koos viivisega veel suuremaks.”

Varasematel aastatel on tarbijakaitseamet firma UAB IMP Baltic pakkumiste eest inimesi korduvalt hoiatanud. Näiteks 2008. aastal kirjutati ajakirjanduses, et Leedu firma levitatavad kataloogid ja pakkumised on õnge võtnud mitmeid inimesi, kes toote tellimisel muudetakse sõna otseses mõttes võlaorjaks. Tookord alustas tarbijakaitseamet kõnealuse firma suhtes järelevalvemenetlust. Kõigest hoolimata tegutseb firma edasi.

 

Soovitused tarbijatele

• Kui sulle pakutakse tasuta kaupu/proovipakki, küsi üle selle pakkumisega kaasnevad tingimused. Ära nõustu kunagi kergekäeliselt ja mõtlematult!
• Kui oled saanud tasuta proovipaki, loe selle kättesaamisel tähelepanelikult läbi kõik kaasapandud materjalid.
• Kui sa edaspidi tasulisi pakke ei taha, helista või kirjuta kohe paki saatnud firmasse ja anna oma keeldumissoovist teada.
• Kui siiski juhtub, et järgmine pakk sinuni jõuab, tuleb see kohe tagastada (mõned ettevõtted võimaldavad tagastamist tasuta, teiste puhul tuleb maksta postikulu).
Allikas: Tarbijakaitseamet

Print Friendly, PDF & Email