Kellapaanika nakatas ka saarlasi (1)

TILL-TILL! Ülle Räim Bivarixi rattapoest näitab, et ühel õigesti varustatud jalgrattal peab signaalkell kindlasti lenksude küljes olema. Foto: Sander Ilvest

Mandril möödunud nädalal puhkenud jalgratta signaalkellade ostupaanika on tabanud ka saarlasi, kuigi siin ei ole politsei rattureid kella puudumise pärast karistanud.

“Eelmisel nädalal osteti neid kellasid lausa kümnete kaupa,” ütles Kuressaares Elektrumi ärimajas asuva Hawaii Expressi rattapoe müüja Õnne Varvas, lisades, et hetkel on neil kõik jalgratta signaalkellad otsas.
Müüja sõnul algas ostupaanika just pärast seda, kui ajakirjandusest oli läbi käinud teave, et politsei asub rattakellade olemasolekut kontrollima ja kella puudumisel võidakse määrata ka rahatrahv.

“Sel nädalal saime juba uue portsu kelli, aga müüsime ka need kiiresti läbi,” märkis Varvas, lisades, et esmaspäevaks peaks tulema uus partii.
Küll on võimalik oma sõiduriistale vajalik vidin külge saada mõnest teisest poest.
“Meil jalgrattakellasid veel on,” teatas Kuressaare bussijaama juures asuva Bivarixi rattapoe müüja Leelo Viljakainen, tunnistades, et ka nemad on sel suvel signaalkelli müünud sada korda rohkem kui eelmistel hooaegadel.

Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Hedy Tammeleht ütles Saarte Häälele, et Saare maakonnas ei ole üldjuhul ainult ratta signaalkella puudumise eest trahvi tehtud. “Kui aga jalgratturil on tuvastatav rohkem kui üks rikkumine, siis võidakse fikseerida ka signaalkella puudumine,” sõnas Tammleht, lisades, et politsei eesmärk pole trahvida, vaid ikka tähelepanu suunata ning seetõttu piirdutakse üldiselt hoiatusega.

Eesti Päevaleht kirjutas, et politsei kutsus jalgratturite seas esile tõelise ostupaanika, sest enamik poode osteti kelladest kiiresti tühjaks, kuid pooltel jalgratastel puudub signaalkell endiselt. Suuremad jalgrattakauplused mandril on aga rattakelladest tühjad.
Päevaleht viitas ka sellele, et samas ei ole seaduselooja üldse määratlenud, milline peaks jalgrattakell olema. Politsei leiab, et mõistlik on lähtuda sellest, kas ratta küljes oleva seadeldisega saab teisi liiklejaid võimaliku ohu eest hoiatada ja õnnetusi ära hoida.

Eesti Päevalehe andmetel algatas näiteks Põhja prefektuur juuli alguses hulgaliselt väärteomenetlusi ja saatis jalgrattakellata sõitnud jalgratturid liiklustesti tegema.

Print Friendly, PDF & Email