Laevakompanii valvsa pilgu all valmis piirivalve uus reostustõrjelaev

Saaremaa Laevakompanii (SLK) järelevalve all valmis saanud piirivalve uue reostustõrjelaeva PVL-101 pidulik ristimine ettevõtte sünnipäeva eelõhtul on ühtlasi väärikas teetähis SLK 20. tegevusaasta tähistamiseks.

Sest just SLK 20. aastapäeva eel piirivalve reostustõrjelaev Kindral Kurvits valmis saigi. Pidulik ristimistseremoonia toimus 3. augustil, Saaremaa Laevakompanii tähistas oma 20. tegevusaastat 5. augustil.
Ettevõte arendab jõuliselt uut ärisuunda – laevaehituse järelevalvet ja tehnilist nõustamist. Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul oli hanke võitmine Saaremaa ettevõtte jaoks märgilise tähtsusega.

“See on tunnustus Saaremaa Laevakompanii tööle ja kompetentsile. Meil on väärtuslik, vastutusrikas ja Eesti turul suhteliselt unikaalne kogemus oma kolme uue parvlaeva ehituse järelevalvest. Nüüd võib öelda, et suudame edukalt teostada laevaehituse järelevalvet ka erinevat tüüpi laevade ehitamisel,” ütles Rihvk.
Laevaehituse järelevalve SLK-poolne projektijuht oli Virgo Vinkel, kelle silme all on valminud ka SLK kolm viimast suurt parvlaeva. Vinkeli sõnul ehitati piirivalve reostustõrjelaev valmis mitme osapoole edukas koostöös, mis andis SLK-le täiendavat kompetentsi analoogsete projektide elluviimiseks tulevikus.

“Meie roll oli antud juhul projekti nõustamine, tehniliste lahenduste kontrollimine ja ehituskvaliteedi jälgimine. Muus osas koosnes töö laeva süsteemide jooniste läbivaatusest, teraskorpuse ja alumiiniumkorpuse ehituskvaliteedi kontrollist, seadmete paigalduse kontrollist, kaikatsetustest, merekatsetustest ja lõppviimistluse inspekteerimisest. Seda kõike 3000 töötunni jooksul,” rääkis Vinkel.

SLK võitis riigihankekonkursi 2010. aastal. Vastavalt lepingule tellis siseministeerium ehitatava multifunktsionaalse reostustõrjelaeva tehnilise projekti ja jooniste ülevaatamise ning laevaehitustööde järelevalve Saaremaa Laevakompaniilt. Samuti nõustasid SLK erialaspetsialistid politsei- ja piirivalveametit laeva ehitamisega seotud tehnilistes küsimustes.

Uus multifunktsionaalne reostustõrjelaev võimaldab pääste- ja reostustõrjetöid teha ka väga rasketes ilmastikutingimustes, samuti suudab see liikuda keemiaõnnetuse piirkonnas. Laev saab iseseisvalt liikuda Läänemere ja Soome lahe jäätingimustes. PVL-101 on 63,6 meetrit pikk, 10,2 meetrit lai ning 4,6-meetrise süvisega.
Multifunktsionaalse reostustõrjelaeva ehitas Soome ettevõte Uudenkaupungin Työvene OY, ehitusjärelevalve viis läbi AS Saaremaa Laevakompanii, ehitust rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond 28 miljonit euroga.

Print Friendly, PDF & Email