Kuressaare harrastab tänavu säästupindamist (9)

PINNATUD RAJAD: Abilinnapea Kalle Koov kinnitab, et viimase viie aasta jooksul ei tohiks autojuhid Kuressaares enam löökaukudesse sattunud olla. Ülepinnatud ülekäigurada saab aga kooliaasta alguseks uued triibud. Foto: Sander Ilvest

Linnakodanike ja külaliste tähelepanu on äratanud Kuressaare kesklinnas sõiduteele tekkinud killustikurajad. Tegemist on säästliku pindamisega, et hoida Kuressaare linna sõiduteede taset.

“Meie tänavate aluskiht ei kannata rasket koormust ning kevadeks on tänavad rööpasse sõidetud,” rääkis Kuressaare abilinnapea Kalle Koov Saarte Häälele, lisades, et nendesse rööbastesse hakkab vesi kogunema.
Kuna kõiki tänavaid igal suvel üle pinnata käib linnal üle jõu, siis otsustati proovida säästlikumat lahendust.
“Me katsetame sellist säästupindamist tegelikult kolmandat aastat,” ütles Koov ja selgitas, et ühel aastal tuleb ebatasasused katta ja järgmisel aastal teha lauspindamine.

Koovi hinnangul on selline variant säästlikum ning see ei ole ju kellegi jaoks saladus, et kohaliku omavalitsuse rahakott kogu aeg õhemaks muutub. Seda enam, et täiendavaid summasid teehoiule riik juba aastaid ei eralda.
Abilinnapea sõnul püüab aga linnavalitsus omal ajal korda tehtud tänavate taset jätkuvalt säilitada ning sellepärast kasutataksegi ribapindamise põhimõtet.
Mitte iga tänav Kuressaares ei saa endale aga triipe, vaid just need, kus on vajumist näha. Vajalikud kohad käisid AS Eesti Teed Saaremaa esinduse mehed ning Kuressaare linnavara nõunik läbi, mõõtsid loodiga ning tegid kõik vajalikud jooned ette.

Lisaks Lossi tänavale sai sel suvel pinnatud ka Aia tänav, mis loodetavalt nüüd vähendab Pika tänava koormust.
Enamus pindamistest on Koovi sõnul sel suvel juba tehtud, jäävad mõned hoovialad ja Suur-Põllu tänav, uutest tänavalõikudest saab valmis Transvaali-Pihtla tee ristmik.
“Kui me oleksime nii rikkad, et jaksaksime järk-järgult kasvõi kilomeetri kaupa aastas välja võtta kogu tänava, teha uue aluskihi ja panna peale kahekordse asfaltkatte, siis peaksid meie tänavad ka rasketehnikale vastu,” märkis Koov, tuues näiteks uue päästemaja juurde tuleva tänavalõigu, mis on tehtud kahekordse asfaltkattega.

Lisaks sõiduteedele uuendatakse tänavu veel 30 ülekäigukohta, kus äärekivi on veel kõrgem kui neli sentimeetrit. “See tehakse madalamaks, et ratastooli ja lapsevankriga mugavam liigelda oleks,” märkis Koov.

Print Friendly, PDF & Email