Turism peopesal: Mida turistid vajavad? (2)

Lühike vastus: sama, mida meiegi, kui Eestimaal või kaugemal ringi reisime. Rõõmsameelseid ja sõbralikke teenindajaid, külalislahkust, infot enne reisi ja soovitusi selle vältel, ehedaid, keskkonda sobituvaid, elamusi pakkuvaid, südamega tehtud, meeldejäävaid teenuseid ning tooteid, mis rahakoti jaoks parajad ja ootustele vastavad.

Veel parem, neid ületavaid – sellise vahekokkuvõtte võib teha, lugedes sel suvel esmakordselt Saare maakonnas läbi viidavas ettevõtmises “Hea Teeninduse Suvi 2012” osalevate ettevõtete külastajate tagasisidelehti, kui ettevõtmise algusest on möödas napilt kuu. Selle augusti lõpuni kestva ettevõtmise eesmärk on edendada saarerahva külalislahkust ja väärtustada tublide teenindajate tööd, tuua esile maakonna parimad teenindusettevõtted.

Kuressaare ametikooli initsiatiivil ellu kutsutud ettevõtmisega, mille pikaaegsem eesmärk on muuta Saare maakond Eesti külalislahkemaks piirkonnaks, on liitunud ligi 80 Saare maakonna teenindusettevõtet. Esimese aasta kohta on see väga hea. Pole kerge keset suvist kibekiiret teenindamist külastaja pihku poetada tagasisideleht ja suunata ta arvamust avaldama, sest eestlaslik tagasihoidlikkus ei pea seda justkui paslikuks – enda kohta arvamust küsida. Kuid see on vajalik. Miks?

See annab ettevõttele võimaluse saada tagasisidet selle kohta, mis meeldib nii kohalikele kui meretagustele klientidele, mis positiivselt üllatab, selmet ise kõhutundest arvata ja järeldusi teha, kas pakutavaga ollakse rahul. Külastaja, kellest tubli osa ka korduvkülastajaid, saab omakorda kindluse, et hea teenindus on ettevõtja jaoks oluline. On teada tõsiasi, et rahulolev klient on kõige tulusam: valmis tarbima enam kui planeeritud, külastama ettevõtet korduvalt ja tegema reklaami sõprade seas, sest head kogemused vajavad jagamist. Iga ettevõtja teab, et turunduskulu mõttes on otstarbekam hoida püsiklienti ja areneda koos temaga kui investeerida uute leidmisse.

Võib püsti panna uhke ettevõtte, kus teenusevalik on lai, kuid kui puudu on siiralt naeratav teenindaja, jääb külastajal positiivne elamus saamata ja ettevõtjal tulu kasvatamata. Seda võib väita küll, sest rõõmsameelsust, professionaalsust ja saareelanike mõnusat huumorit on seni tagasiside andnud kõige enam väärtustanud.

Kasutagem head võimalust avaldada arvamust klienditeeninduse kohta ettevõtmises osalejatele. Leiate nad naeratava logo järgi ettevõtete ustelt või teenindajate rinnamärkide järgi. Küsige tagasisidelehti või andke tagasisidet www.heateenindusesuvi.ee kaudu, mis on ka nutitelefonidele optimeeritud. Meretagustel külalistel on võimalus ettevõtteid hinnata ka parvlaevadel. Vastanute vahel loositakse välja auhindu, alates ettevõtmises osalevate ettevõtete kinkekaartidest ja lõpetades lõõgastuspakettidega. Esimese loosimise võitjaks osutus Aivi Kase Tallinnast, kes täitis küsitluslehe Suure Tõllu puhkekülas. Võiduks Loona mõisalt kummipaadiretk koos piknikuga Vilsandi rahvuspargi saarestikus.

Ja veel – kui märkate külastajaid, kes otsivad õiget suunda või vajaksid lihtsalt sõbralikku soovitust söögikoha, vaatamisväärsuse, majutuskoha osas, astuge julgelt ligi ja pakkuge abi. Uskuge, see teeb tuju rõõmsaks nii külalisel kui teil endal!

Kaira Kivi
Saarte Turismiarenduskeskus MTÜ juhataja

Print Friendly, PDF & Email