Mopeediomanikud aktiviseerusid

MOPEED KORRAS: Nasva poisi Sander Sepa mopeed on tehniliselt täiesti korda tehtud ning noormees kavatseb selle veel tänase päeva jooksul arvele võtta. Foto: Sander Ilvest

Alates pühapäevast ei tohi enam sõita registreerimata ja kindlustamata mopeediga. Seega on mopeediomanikud viimastel nädalatel asunud aktiivselt rattaid arvele võtma.

“Aktiivsus on kasvanud juba alates maikuust ja juuni viimased päevad ei ole selles osas erandiks,” ütles Saarte Häälele maanteeameti avalike suhete nõunik Timo Vijar, lisades, et praegu on maakonnas arvel 478 mopeedi, millest 169 on arvele võetud alates mai lõpust.
Maanteeameti info kohaselt oli näiteks aprilli keskpaigas Saare maakonnas registreeritud 165 mopeedi. Veel märtsi lõpul oli neid 146, veebruari lõpul 118 ning kuu aega varem 115. Mullu juuli lõpul oli Saaremaal arvel aga ainult 71 ja juuni lõpus 5 mopeedi.

Igal registreeritud mopeedil peab olema ka kehtiv liikluskindlustuse leping hoolimata sellest, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte. Mopeediga liiklemiseks on vaja soetada ka kindlustuspoliis ja tasuda kindlustusmakse.
Eesti liikluskindlustuse fondi (LKF) teenindusjuhi Lauri Potsepa andmetel on Eestis tervikuna kindlustusleping sõlmitud üksnes 5500 mopeedil ja vaid 4300 mopeedile on väljastatud kehtiv liikluskindlustuse poliis. “Hinnanguliselt on Eestis kasutusel 20 000 mopeedi, mis tähendab, et hetkeseisuga on üle 70% seda tüüpi sõiduvahenditest kindlustuseta,” lausus Potsepp. “Vahetult enne üleminekuperioodi lõppu on mopeediomanikud aktiivselt kindlustuslepinguid sõlminud, kuid võib eeldada, et suur hulk mopeediomanikke ei saa oma igapäevast liiklusvahendit alates pühapäevast kasutada.”
Potsepa sõnul ei ole võimalik välja tuua, kui palju kindlustuslepinguid on sõlmitud Saare maakonnas, kuid ta arvas, et kindlasti on ka siin rattaid, millega pühapäeval enam liigelda ei tohi.

“Kindlustamata sõiduki kasutamine kätkeb endas suurt majanduslikku riski ja inimesed peaksid seda endale teadvustama,” sõnas ta.
Kindlustuseta mopeediga sõitmise eest on ette nähtud rahatrahv kuni 400 eurot. Kui mopeediga, millel ei ole kehtivat kindlustuslepingut, põhjustatakse kahju, hüvitab kannatanule kahju LKF. Mopeedijuhil tuleb aga LKF-i makstud hüvitis ja kahju käsitlemise kulud LKF-ile tagasi maksta.

LKF-i teenindusjuhi sõnul ei kaitse mopeedi suhtes sõlmitud liikluskindlustus alati kahju põhjustajat.
“Kindlustusandja hüvitab küll kannatanule tekitatud kahju, kuid võib teatud juhtudel esitada tagasinõude kahju põhjustajale,” selgitas ta, lisades, et seaduse kohaselt võib tagasinõude esitada, kui mopeedil puudus kehtiv liikluskindlustus, mopeedijuht oli alkoholi- või narkojoobes, juhil puudus mopeedijuhtimise õigus, juht lahkus liiklusõnnetuse toimumiskohalt või liiklusõnnetusest ei teatatud kindlustusseltsile ettenähtud aja jooksul. Kuna mopeedijuhid on sageli alaealised, tuleb vanematel teha selgitustööd ja jälgida, et mopeedi ei juhiks juhtimisõiguseta laps. Samuti tuleb lastele selgitada käitumist liiklusõnnetuse korral.

Print Friendly, PDF & Email