Kaabeltelevisiooniteenuse pakkuja Starman muudab ööl vastu 11. juunit teleprogrammide asukohti oma kaabelvõrgus, mistõttu analoogtelevisiooni kliendid üle Eesti peavad tegema uue kanaliotsingu ja digi-TV kliendid tehaseseadete taastamise.
Sagedusemuudatus puudutab kõiki Starmani kaabelvõrgu kaudu telepilti saavaid kodusid. Töid tehakse öösel, et kliente võimalikult vähe häirida, ning seetõttu on ka televisiooni-, interneti- ja telefoniteenuste edastamine 11. juunil kell 00.00–06 katkestatud.
Analoogkaabel-TV kliendid peavad sagedusemuudatuse järel tegema teleril uue kanaliotsingu, digi-TV kliendid, kellel pole hommikul telepilti, peavad taastama digiboksi või digiteleri tehaseseaded. Õhu kaudu leviva ja tavaantenniga vastuvõetava ZUUM-TV kliente sagedusemuudatus ei puuduta.
Starmani juhatuse liikme Indrek Ildi sõnul on telekanalite asukohtade muudatus kaabelvõrkudes vajalik selleks, et tagada klientidele kiire ja stabiilne internetiühendus.
Juhiseid digiboksis või -teleris algseadete (tehaseseadete) taastamiseks saab seadme kasutusjuhendist, Starmani veebilehelt www.starman.ee/abikeskus/televisioon, klienditoe telefonil 1770 ja e-posti aadressil klienditugi@starman.ee. Samal telefoninumbril saab kanalite automaatotsingu tegemiseks appi kutsuda ka Starmani tehniku, kelle visiit on selle toimingu puhul tasuta.
Juhul kui sagedusemuudatuse järel puudub 11. juunil kella 6-st hommikul mõnes kodus ka interneti- või telefoniühendus, tuleks kaabelmodemile ja vajadusel WiFi-ruuterile restart teha. Selleks tuleb seadmed hetkeks vooluvõrgust välja võtta ning seejärel tagasi ühendada.
Lisaks ei mahu History, ID jt. proportsioonidest väljas, ehk siis eestikeelseid subtiitreid ei näe tervenisti. Ekraan on seadistatud automaatlaiekraanile. Mingi kuu tagasi hakkas selline jama. Ülejäänud kanalid on normaalsed edasi. Mis värk ma küsin?
Subtiitrite lisamine peaks olema kliendi enda asi. Ekraani formaadi seadistamine samuti. Praegu nad eeldavad et kliendil on 4:3 formaadis teler ja muundavad 16:9 formaadis saated kliendi jaoks ise ringi. Ehk siis praegused hädad on selles, et Starman selle kõik ise ära teeb ja kliendile valikut ei anna. Ja ärgu tulgu rääkima, et analoog süsteem seda ei võimalda – väga hästi võimaldab.