Kuivastu jahisadamast sai kaua tehtud kaunikene (Lisatud galerii!) (3)

Eile pärastlõunal avati Kuivastus pidulikult sadamate rekonstrueerimise eelviimase etapina valminud jahisadam, mis on mõeldud 50 väikealusele.

Kuivastu jahisadamast sai kaua tehtud kaunikene

AVASÕIT SADAMAST: Kuivastu väikelaevasadama avamisel tegid nn avasõidu merele muhulased. Foto: Tõnu Veldre

AS-i Saarte Liinid arendusdirektor Peeter Oopkaup ütles Saarte Häälega kõneledes, et jahisadam kuulub samasse projekti, mille raames rekonstrueeriti Kuivastu ja Virtsu ning Rohuküla ja Heltermaa sadam ja mida rahastati 94 protsendi ulatuses Euroopa ühtekuuluvusfondist. “See on meil eelviimane objekt suurest projektist, kõige viimane on Virtsu neljas kai, mis saab valmis sügisel,” sõnas ta, kinnitades, et seepärast on jahisadam neile väga oluline.

Teisalt on see Oopkaubi sõnul tähtis ka seetõttu, et taas on juures üks purjetajate vajadusti arvestav sadam. “Purjetajad ise ütlevad, et selliseid sadamaid peaks olema üksteisest päevase meresõidutee kaugusel,” lausus Oopkaup, lisades, et kui nii võtta, siis on läheduses sadam veel Pärnus, Kuressaares, Roomassaares ja nüüd Kuivastus, aga on ka Haapsalus ja teisel pool – Heltermaal. “Nüüd peaks see vahe olema enam-vähem täidetud ja selles osas me arvame küll, et see sadam on väga oluline,” märkis ta. Sildumiskoht väikelaevadele on küll ka Virtsus, kuid seal pole Peeter Oopkaubi sõnul päris nii häid tingimusi, kui nüüd Kuivastus. “Mida peetakse väga oluliseks, on kütusesaamise võimalus, ja see on nüüd olemas.”

Väike, aga keeruline

Lisaks kütusetankimisele pakub sadam jahiga saabujatele teisigi teenindusvõimalusi. Kes soovib, saab sadamas saunas käia, kes tahab, pesu pesta. Ka söögikoht on sadamas juba varem olemas ning kel tarvis, saab sadamast ka tehnilist abi. “Ja Muhus pole turismikohad, kus ööbida saab, sadamast kuigi kaugel,” märkis Oopkaup.

Saarte Liinide arendusjuht tunnistas, et kogu suurest sadamate korrastamise projektist on Kuivastu väikelaevasadama ehitamine olnud kõige keerulisem. “Seda oleme ehitanud vaat et kolm aastat!” tõdes ta.

Oopkaup meenutas, et kui jahisadama ehitusega üritati esimest korda algust teha, ilmnesid paraku projekteerimises vead, mistõttu tuli esimene leping sootuks lõpetada. Vahepeal toimus eraldi lepingu raames akvatooriumi süvendamine ning alles siis sai uue hanke kuulutada ja ehitajaga lepingu sõlmida.

Jahiomanikud avastavad

Lihtsas, ent kenas – Kuivastu jahisadama ilu peitubki lihtsuses – jahisadamas on ühtekokku neli kaid, kaks neist ujuvkaid. Ühtekokku mahutab sadam arvestuslikult 50 alust. “Kui aga regatid on, siis mahub neid sinna kindlasti rohkem,” oli Oopkaup optimistlik. Tema sõnul on jahisadamat isegi võimalik vajadusel ujuvkaide võrra laiendada. “Aeg peab näitama, kas on vaja juurde,” lisas ta.

Jahiomanikud on sadamat aga enda jaoks vaikselt avastama hakanud. Esimene “väljast” tulnud jaht oli jahisadamas eile juba sees. Sellega saabus üks soomlane päev enne sadama ametlikku avamist. Enne seda on aga juba mõnda aega väikelaevasadamas seisnud ühe Kuivastu sadamas töötava kohaliku inimese jaht.

Kuivastu väikelaevasadama ehitus läks Peeter Oopkaubi sõnul maksma hinnanguliselt 2 miljonit eurot. Tööd tegi sadamas Insenerehitus AS.

Fotod: Tõnu Veldre

Print Friendly, PDF & Email