Väinamerele tuleb ka neljas uus parvlaev (18)

Väinamerele tuleb ka neljas uus parvlaev

KOKKU LEPITUD: Ühiste kavatsuste protokollile kirjutasid alla (vasakult) Swedbanki peadirektor Eestis Priit Perens, BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman ja SLK nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo. Foto: Egon Ligi

Laupäeval sõlmisid Saaremaa Laevakompanii, BLRT Grupp ja Swedbank eelkokkuleppe neljanda uue parvlaeva ehitamiseks Väinamere reisiliinidele.

AS-i Saaremaa Laevakompanii (SLK) nõukogu esimehe Vjatsešlav Leedo sõnul on Väinamere reisiliinidel neljanda suure parvlaeva järele tõsine vajadus. “Meie kolm uut parvlaeva viisid mandri ja saarte vahelise parvlaevaliikluse uuele tasemele. Selle kvaliteediga on harjutud ja inimesed on meie laevad omaks võtnud,” tõdes Leedo.
Praeguseks on aga selgunud, et nii saarlastele kui ka hiidlastele kolmest parvlaevast ei piisa. “Meie kohus on koos partneritega tuua nii Kuivastu–Virtsu kui ka Heltermaa–Rohuküla liinile juurde uusi võimsusi ja vastata turunõudlusele, mida Saaremaa ja Hiiumaa oma unikaalsuses saarte külalistele pakuvad,” sõnas Vjatšeslav Leedo.

SLK juhatuse esimees Tõnis Rihvk ei soovinud selle üle spekuleerida, millal neljas uus laev kõige varem valmis saada võiks. “Võtame rahulikult aega ja kui mitte varem, siis teeme selle valmis aastaks 2016,” sõnas Rihvk. Ta nentis, et esialgu arutatakse põhjalikult läbi kõik uue laevaga seotud küsimused, nagu näiteks, mida saaks neljanda laeva juures teisiti ja võib-olla ehk pareminigi teha. Rihvki sõnul pole ka arutatud, millisele liinile võiks neljas laev tulla. “Ta oleks ses mõttes universaalne, et sobiks igale poole ning läheks sinna, kus teda parasjagu tarvis on,” kinnitas ta.
Ühiste kavatsuste protokolliga kinnitasid osapooled arusaama laeva projekteerimisest, ehitamisest ja ostu-müügilepingu sõlmimisest. Lepingu sõlmimine sõltub ostu-müügihinna kokkuleppimisest, lõplike dokumentide vormistamisest ja ettevõtete nõukogude heakskiidust.

BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman nentis, et veel ühe maailmaklassi laeva ehitus Eesti ettevõtte jaoks on neile suur au. “Püüame välja töötada parvlaeva projekti, mis vähendaks kulusid ja oleks reisijate jaoks veelgi mugavam,” kinnitas ta.
Swedbank on väljendanud oma valmisolekut kaaluda projekti finantseerimist, kui SLK täidab panga tingimused. “Swedbankil on rõõm toetada edukate Eesti ettevõtete koostööd, mis aitab muuta igapäevase liiklemise paljude Saare- ja Hiiumaa elanike jaoks mugavamaks ning loob eeldused saarte turismitulude kasvuks,” kommenteeris Swedbank Eesti peadirektor Priit Perens.

Uus laev peaks tulema umbes 93 meetrit pikk, mahutama ligi 160 autot ja kuni 600 reisijat. “Sisuliselt tuleks sellest neljas sõsar Saaremaa Laevakompanii ja üldse Eesti laevastiku uhkusele – parvlaevadele Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa,” lausus Leedo.


Kaks jäämurdjat reisilaeva

Sõlmitud protokoll mainib ka võimalust sõlmida edaspidi leping veel kahe parvlaeva ehitamiseks ja ostmiseks, millel peab olema suurendatud jäälõhkumise võimekus Eesti rannikuvetes. Tegu oleks olemasolevate parvlaevadega sarnaste, ent samas universaalsete alustega, mis saaksid reisijate teenindamise kõrvalt vajadusel tegutseda jäämurdjatena.
Tõnis Rihvk tõdes, et ühte kindlat kohta, kus need jäämurdjana tegutseda võiksid, pole kindlaks määratud. Kindlasti jaguks neil aga tööd Väinamerel, kus talviti pole jäälõhkumisel suurt keegi abis käinud.

Print Friendly, PDF & Email