Uhke mustriga kaunistatud Ruhnu laev ootab veeskamist

Uhke mustriga kaunistatud Ruhnu laev ootab veeskamist

Foto: Tõnu Veldre

Mais Ruhnu liinile tulev uus laev Runö tõstetakse Nasva sadamas katsetuste tegemiseks vette tuleva nädala algul. 27. aprilliks on laev otsast lõpuni valmis.

Just mainitud kuupäevale on kavandatud pidulik veeskamine ning Baltic Workboats AS-i projektijuhi Uku Aaslav-Kaasiku sõnul kulub selle ajani terve rida unetuid öid, et kõik oleks täpselt nii, nagu vaja.
“Natuke oleme ehitustöödega graafikust maas, aga pingutame ja midagi hullu ei ole, 27. aprillil peab valmis olema,” kinnitas Aaslav-Kaasik Saarte Häälele uuel laeval tutvustavat tiiru tehes. Tema sõnul on praegu kavas laev vette tõsta hiljemalt tuleval esmaspäeval, et vajalike katsetustega vees õigeks ajaks ühele poole jõuda.
Projektijuhi sõnul on suurem osa laevaehitustöödest tehtud. Jäänud on veel n-ö nipet-näpet, nagu näiteks laeva külge kaunistavate lillekeste maalimine. Samas on mõnevõrra teha ka nii elektri-, mehaanika- kui ka sisustustöid ning ka nendega tuleb napi kahe nädala jooksul viperusteta ühele poole saada.

Reisijaid mahub Runöle 60. Täpselt nii palju on salongis ka mugavaid helesiniseid istmeid, mis on, kuniks viimased sisetööd käivad, määrdumise vältimiseks kaetud kaitsva kilega. Kenasti on salongis lahendatud ka reisijate pagasi hoidmine. Kompsude ja kohvrite jaoks on salongi viivas koridoris – otse väikese baarinurga vastas – mahukad maast laeni riiulid.
Ehituslepingu järgi peab laev merel välja võtma vähemalt 23 sõlme ning see saadakse Uku Aaslav-Kaasiku sõnul kindlasti ka kätte. Reisijatega pardal hakkab laev aga liinil liikuma ilmselt siiski umbes 20-sõlmese kiirusega.
Sarnast tüüpi laeva nagu Runö on Baltic Workboats Uku Aaslav-Kaasiku sõnul ka varem ehitanud. “See (Runö) on meil nüüd teine katamaraan, mille oleme teinud. Eelmisel aastal andsime üle samasuguse põhja peal katamaraani Leedu keskkonnateenistuse mereuuringute laevaks,” rääkis ta.
Liinile peaks Runö tulema mai alguses. Kas see aga täpselt 1. mail juhtub, sõltub projektijuhi sõnul sellest, kui kiiresti dokumentatsioon korda saadakse.

 


 

Ruhnu laev Runö

Veeteede ameti tellitud katamaraan-tüüpi laev on ette nähtud kauba ja inimeste veoks Ringsu–Roomassaare ja Ringsu–Pärnu liinil. Laeva pikkus on 23,9 meetrit, laius 8 meetrit, süvis 1,48 meetrit ja mootori võimsus 750 hobujõudu.
Runöl on kaubatekk kandejõuga kuni viis tonni, mis võimaldab vedada saarele vajalikku kaupa ja Ruhnu elanikel vajaduse korral transportida kuni kahte sõiduautot mandrile ja tagasi. Autode peale- ja mahasõiduks on laev varustatud ahtriaparelliga.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kooskõlastas lepingu uue katamaraan-tüüpi reisilaeva ehituseks Ruhnu liinile 2010. aasta lõpul. Laev läheb maksma ligi 3,2 miljonit eurot.

Print Friendly, PDF & Email