Maavalitsus teeb Eesti Õhuga ennetähtaegse lõpu (10)

Rahulolematus Tallinna–Kuressaare lennuliiniga sundis Saare maavalitsust liinilepingut ennetähtaegselt lõpetama ja uut vedajat otsima.

Saare maavalitsuse kinnitusel on võimalusi Kuressaare ja Tallinna vahelise lennuliikluse parandamiseks otsitud juba mõnda aega. Eilses Saarte Hääles ilmunud intervjuus tunnistas maavanem Kaido Kaasik, et lennuliiklust kasutavate inimeste arv on väga järsult langenud. Lendude keskmine täitumus on praegu vaid 30 protsenti ning ses osas on muudatust kindlasti vaja.

Maavalitsuse transpordinõuniku Taavi Kurisoo sõnul on lennutranspordi teenus viimaste aastatega oluliselt kallinenud, kuid maavalitsusele lennuliikluse korraldamiseks eraldatud rahasummad samavõrdselt kasvanud ei ole. “Seetõttu pidime hiljuti leppima hõredama lennugraafiku ja kõrgema piletihinnaga,” sõnas ta.

Graafik peaks tihedam olema

Kuna tekkinud olukorda ei ole võimalik kehtiva lepingu raames lahendada, on osapooled alustanud läbirääkimisi lepingu ennetähtaegseks lõpetamiseks. Lisaks on Saare maavalitsus asunud ette valmistama avalikku konkurssi lennuliinile vedaja leidmiseks. Avaliku konkursiga loodab maavalitsus saada Kuressaare–Tallinna liinile oluliselt tihedama lennugraafiku.

Kuivõrd lepingu lõpetamine on läbirääkimiste faasis, ei ole Kurisoo sõnul praegu võimalik öelda, kaua Estonian Air teenindamist kehtiva lepingu alusel veel jätkab. Kaido Kaasiku korraldusega on esialgu määratud, et ühistranspordi sihtotstarbelise toetuse eelarve jaotuse järgi on lennuühenduseks arvestatud toetussummad kuni aprilli lõpuni. Sealt edasi vaatab Estonian Airi jaoks eraldatava toetuse realt eelarves aasta lõpuni vastu ümmargune null.

See ei tähenda aga Kurisoo sõnul automaatselt, et vedaja praegu kehtiva lepingu alusel just täpselt aprilli lõpuni jätkaks. “Seda saab vajadusel muuta nii ühele kui ka teisele poole, kuna see on prognoositavalt märgitud. Hange võtab ju tegelikult mitu kuud aega,” tõdes transpordinõunik, täpsustades, et hankele võib kuluda vähemalt kolm kuud. Praegune liinileping oleks pidanud tegelikult lõppema alles 2013. aasta septembris.
AS-i Estonian Air kommertsjuht Rauno Parras ütles Saarte Häälele, et nad on lennuliini võimalike arengute üle Saare maavalitsusega pikalt läbirääkimisi pidanud. “Praegune olukord ei rahulda ilmselgelt kumbagi osapoolt,” möönis Parras.

Ta nentis, et kuigi teenuse kvaliteet ja kindlus on viimasel aastal oluliselt paranenud, on reisijate arv hõredama lennugraafiku ja kallinenud lennupileti tõttu oluliselt kahanenud. Viimastel kuudel on lennuliini täitumus olnud keskmiselt 30 protsenti ning on olnud ka lende, kus lennukis istub vaid 5–6 inimest.

Estonian Air osaleb ka uuel hankel

“Mõistagi ei rahulda selline tulemus ka Estonian Airi, sest lennufirmana ei saa me aktsepteerida olukorda, kus kliendid pole rahul ja liin toodab meile igapäevaselt kahjumit,” tunnistas Rauno Parras.
Lennufirma kommertsjuhi sõnul tunnustavad nad Saare maavalitsuse otsustavust kuulutada välja uus hange. Samas kinnitas Parras, et Estonian Air osaleb kindlasti ka uuel hankel.

“Kindlasti oleks maavalitsusel olnud lihtsam viidata vaid kitsalt lepingule ning ignoreerida muutunud keskkonda ja sisuliselt kahekordistunud kütusehindu,” tähendas ta, lisades, et selle tulemusel oleks aga kahjustunud ühenduse kindlus ja maine. “Seega näeme, et uue hanke väljakuulutamine on ainuõige samm ning teenib nii liini kasutavate saarlaste kui ka maksumaksjate huve,” lausus Rauno Parras.

Print Friendly, PDF & Email