Spaa salvestab töötajate ja klientide vestlused (61)

Saarte Hääle toimetusega ühendust võtnud Saaremaa Spa endise töötaja sõnul on nende administraatoriletti üles seatud n-ö salamikrofon. Seda selleks, et kursis olla, mida töötajad omavahel räägivad.

Samas tekitab küsimusi, et kui salvestatakse töötajate omavahelisi vestlusi, jääb salvestistele tahes-tahtmata ka vestlus klientidega, millest neid ei ole eelnevalt informeeritud. Kas ei peaks kliente eelnevalt teavitama, et nende vestlus klienditeenindajaga salvestatakse?
Saaremaa Spa Hotellide müügi- ja turundusosakonna juhatajalt Frey-Christian Ferneliuselt Saarte Häälel kahe päeva jooksul kommentaari saada ei õnnestunud.

“Ma keelasin tal kommenteerimise ära,” kinnitas sanatooriumide omanik Prits Liblik. Libliku sõnul on salvestamisest teavitavad sildid täiesti olemas. Saarte Hääl veendus aga eile Rüütli spaa fuajees, et märgataval kohal midagi sellist näha pole.
Jurist Jüri Reede ütles, et vähemalt esmapilgul otsest seaduserikkumist sellises salvestamises ta ei näe. “Ebaseadusliku jälitustegevusega tegemist olla ei saa, kuna isikud (töötajad – toim) on teadlikud, et nende juttu salvestatakse,” selgitas ta. Samas taandub seal küsimus Reede sõnul pigem ärieetikale – kuivõrd eetiline ikkagi on salvestada töötajate ja klientide vestlusi.

Andmekaitse inspektsioon on aga veendunud, et igasuguse salvestamise korral tuleb nii kõiki töötajaid kui ka kliente sellest eelnevalt kindlasti teavitada.
Inspektsiooni avalike suhete nõunik Stiina Liivrand ütles Saarte Häälele, et seadus küll lubab avalikus kohas, näiteks spaahotelli vastuvõtus, kasutada pildi- ja helisalvestamiseks mõeldud seadmeid, kuid sellisest salvestamisest peab olema kõiki teavitatud.

Inspektsioon soovitab Liivranna sõnul ruumi, kus salvestamine toimub, paigaldada nähtavale kohale sellekohane teavitustahvel, nii et inimesel oleks kohe vestluse alguses teada, et toimub salvestamine. “Salajast salvestamist seadus ei luba,” kinnitas ta.
Ta nentis, et kui salvestamine toimub töösuhete valguses, siis peavad töötajad samuti olema helisalvestamisest teadlikud ning töötajate teavitus peaks olema fikseeritud töö sisekorra dokumentatsioonis.
“Ühtlasi peab töötajal olema teada, millisel eesmärgil andmete kogumine toimub,” kinnitas Stiina Liivrand.

Print Friendly, PDF & Email