Rahvarallil kaks saarlast esikümnes (3)

Rahvarallil kaks saarlast esikümnes

AINSAD KLASSIVÕITJAD: Klassis V21 said saarlastena ainsa klassivõidu Kermo Laus ja Gert Virves.
Foto: Rando Aav

Laupäeval Laimjala ja Pöide valla kruusateedel sõidetud Saaremaa rahvarallil saavutasid esikoha Aiko Aigro ja Marko Koosa, kes võitsid kaheksast kavas olnud kiiruskatsest pooled. Saarlaste parimana oli Timmu Kõrge üldarvestuses kaheksas.

Timmu Kõrge, kes seekord sõitis 4WD-autol, sai kaheksanda koha ka oma võistlusklassis. Esikümne lõpetas saarlane Virgo Arge. Koos Heigo Lõbusaga võistelnud Arge kinnitas enne võistlust, et kaotama ta ei lähe.

Arge märkis, et saarlasena tal eeliseid polnud, kuna ta ei olnud neil teedel enne sõitnud ja seega polnud teedest ka mingit ettekujutust. Pealegi oli konkurents tihe.

Parim hiidlane Raido Rehepap (klassis J18) lõpetas võistluse 21. kohal. Koha võrra madalamal positsioonil oli ralli lõppedes teistkordselt neljarattaveolisel autol võistelnud Kaino Traumann.

Rohkem saarlasi esimese veerandsaja sisse ei mahtunud. Oli nii katkestamisi kui ka ebaõnne.

Klassi 2WDb sõitjaist läbisid libedad kruusakatsed üldarvestuse parima ajaga Nissan Sunnyl sõitnud Imre Vanik – Janek Ojala. 2WDa-klassis saavutasid etapivõidu Karel Tölp ja Priit Guljajev Honda Civicul.

Naistest osutus võitjaks koos kaardilugeja Anti Eelmetsaga võistelnud Triinu Meltsov. Lähimad konkurendid Sirje Potisepp – Kairi Sepp jäid neile alla 8,9 sekundiga.

Klassis V21 läks esikoht saarlastele Kermo Lausile ja Gert Virvesele. Ühtlasi olid nad ainsad, kes selles masinaklassis võistluse lõpetasid. Teises noorteklassis J18 said rivaalidest jagu Hondal kihutanud Sander Siniorg ja Cristen Laos.

Moskvich Liiga viiest alustanud ekipaažist finišeeris neli. Järjekordse võidu saavutasid Marko Kukuškin ja Elimar Kibus. SU-klassis tulid võitjaiks VAZ 2107-l võistelnud Vahur Kellamov ja Martin Seljamäe.

Korraldajate poole pealt võistlust kommenteerinud Indrek Haamer märkis, et nende arvates tulid rajad päris head välja. “Loomulikult on alati ilm see, mis oma viimase sõna ütleb, ja sel aastal ta meid eriti ei soosinud,” tõdes Haamer, kuid arvas samas, et see ongi ju Saaremaa rallidel tavaline nähtus. Haamer kinnitas, et teed pidasid siiski hästi vastu.

Tipptasemel rallist on rahvaralli reeglid, kiirused ja sõiduvahendid hoopis erinevad. Haameri sõnul mängivad rahvarallil olulist rolli turvalisus ja sõidumeisterlikkus, kuna sõidetakse täiesti tavaliste autodega, millel puudub turvapuur. “Keskmised kiirused jäid kõik lubatud piiridesse,” kinnitas Haamer. Tippkiirusi tema sõnul ei mõõdetud.

“Üldises plaanis läks üritus väga hästi korda, kui kohapeal mõnede sõitjatega vestlesin, oli ka nende arvamus positiivne ja nad olid alati nõus uuesti tulema,” sõnas Indrek Haamer.

Rallit alustas 88 ekipaaži, neist tulemuse sai kirja 77.

Saaremaa rahvaralli 2011
1. Aiko Aigro – Marko Koosa (Mitsubishi Lancer Evo 6) 17.37,5
2. Rain Rannala – Simmo Nestor (Mitsubishi Lancer Evo 5) +8,5
3. Jaan Tammor – Martin Vihmann (Mitsubishi Lancer Evo 9) +23,5
4. Elvis Pukk – Ove Jürgenson (Subaru Impreza STI) +31,2
5. Tarmo Silt – Kaupo Kukk (Mitsubishi Lancer Evo 9) +31,6
6. Are Uurimäe – Tanel Paut (Subaru Impreza STI) +36,5
7. Gert Aasmäe – Teele Sepp (Mitsubishi Lancer Evo) +46,9
8. Timmu Kõrge – Taimo Kirr (Mitsubishi Lancer Evo 9) +49,2
9. Antti Kangro – Avo Kangro (Mitsubishi Lancer Evo) +1.08,8
10. Virgo Arge – Heigo Lõbus (Mitsubishi Lancer Evo 8) +1.09,7

Print Friendly, PDF & Email