
PILETI FORMAAT VÄIKSEMAKS: Anu Hiiuväina sõnul on uute e-piletite trükiformaat väiksem ning ühele A4-lehele mahub korraga mitu piletit.
Foto: Egon Ligi
Sel reedel käivituv Väinamere Liinide uus e-pileti ostukeskkond annab pileti ostmisel ja hilisemal muutmisel mitmeid uusi võimalusi.
AS-i Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin tõdes Saarte Häälega kõneledes, et Saaremaa Laevakompanii uute laevade tulek andis täiesti uue hoo kogu teenuse edendamiseks. Nii käivitatigi Väinamere Liinide ja Tuule piletikeskuse koostöös e-pileti ostukeskkond ning e-sadama läbipääsu- ja laadimissüsteem.
Järgmise etapina vahetatakse laevaliiklust teenindav piletimüügi- ja aruandluse süsteem Hiiuväina sõnul välja kaasaegsema vastu, kuna senine pärineb aastast 1994. Tegemist on väga mahuka arendusega, sest tagada tuleb suure süsteemi kõigi osade omavaheline hea koostöö. Suurem muutus toimub nn tagatoas – kassa, aruandlus, kliendilepingute haldus –, välja paistab ainult täiesti uue näo ja sisuga veebileht.
Mis siis muutub?
“Üllatusena avaneb 2. detsembril www.tuulelaevad.ee täiesti uue lehena. Ei tasu ehmatada, see peabki nii olema,” kinnitas Hiiuväin.
E-pileti ostmisel ja muutmisel on teenindusjuhi sõnul lisandunud terve rida uusi võimalusi ja muudatusi. Näiteks saab e-pileti müügikeskkonnast alates reedest osta püsielanikust reisija sooduspileti. “Selleks tuleb piletiostul sisestada isikukood,” selgitas Hiiuväin.
E-piletil saab ostukeskkonnas juba soetatud sõidukipiletile hiljem juurde lisada ka haagise ning kui juhtub, et pilet on kogemata ostetud vales suunas, siis nüüdsest saab suunda hiljem muuta.
Muudatuste hulka loetakse seegi, et e-pileti trükiformaat on väiksem – ühele A4-lehele mahub korraga kolm e-piletit. Lisaks on e-pileti arve eraldi ja seda ei pea iga kord välja trükkima. Ning oluline on seegi, et kasutajaks registreerinud klient saab endale määrata mitu kontokasutajat, kes saavad kliendikonto kaudu e-pileteid osta ja muuta.
Lahtiseletatult jaguneb e-pileti ostuprotsess neljaks sammuks: vali reis, täida andmed, kinnita ost ja prindi piletid välja. Kogu piletiostu saadab abimehena üks väike lustakas lammas, kes lisainfoga selgitab oma humoorikal moel uuele ostjale, mida tasub konkreetse ostusammu juures silmas pidada.
Hiiuväina sõnul saab ka nn klienditsoon kodulehel uue näo ja veidi muutub funktsionaalsuski. Oma kliendikontole pääseb sama kasutaja ja parooliga nagu seni, nüüd tuleb aga esmalt valida “Logi sisse”.
Lepinguline klient ei pea enam klienditsooni esmakordselt sisenemiseks läbi tegema eraldi registreerimist. Lepingu sõlmimisel saadetakse talle kohe e-postiaadressil ka kasutajatunnus ja link parooli loomisele. Hiljem on võimalik ise oma paroole mitmel viisil taastada, nii e-posti kui ka kasutajatunnuse alusel.
Eriti oluline on klienditsoon lepinguga sooduskaardi klientidele, sest soodushinnaga e-pileteid saab osta ainult sealt.
Vanalt uuele üleöö
Laevaliiklus toimub uuendustele vaatamata vahetpidamata. Anu Hiiuväina kinnitusel ei ole võimalik kõike paariks päevaks seisma panna. “Süsteemide vahetamiseks ja andmete ümberlaadimiseks on aega täpselt 5–6 öötundi, mil laevad ei sõida ja pileteid ei müüda,” tähendas ta. Ehkki enne saab kõike põhjalikult testitud, on üleminekuhetk tema sõnul siiski pisut kriitiline, et kas kõik õnnestub, nagu plaanitud.
“Väga loodame, et kõik läheb ladusalt, aga palume kannatlikkust ja mõistvat suhtumist, kui piletimüügil tõrkeid tuleb ja e-pileti ost üllatusi pakub,” lisas Hiiuväin. Probleemid lahendatakse tema sõnul jooksvalt nii, et laevasõit ei kannata ja kliendid saavad kiiresti teenindatud.
Omajagu keeruline
Väinamere Liinide teenindusjuhi sõnul on kliendid seni kõik uuendused ja muudatused kenasti üle elanud ja omaks võtnud. “Nii e-pileti ostukeskkonna kui ka e-sadama käivitamine on olnud meile keerulised ja natuke ka valusad kogemused, sest muudatus on olnud suur ja järsk,” tähendas ta. Valus seepärast, et inimloomus ei armasta järske muudatusi.
“Aga tulemus, kuidas uued laevad vaiksel sahinal veeteed mõõdavad ja sõidukid nagu filmis laevale ja laevalt maha liiguvad, on ilus ja voogav, eriti kui seda veidi kaugemalt ja kõrgemalt vaadata,” lisas Hiiuväin.
Unistused, mida jätkuvalt ellu viia, on teenindusjuhi sõnul juba ootamas ja kuju võtmas: nutitelefoni rakendus e-piletile, sõidukipilet ehk “sillapilet”, kus tasumine toimub sõidukipõhiselt ja reisijate eest eraldi ei maksta, tihedam laevagraafik kogu aastaks.
Pane tähele!
Tuulelaevad.ee veebilehekülg on ajutiselt suletud sel kolmapäeval alates kella 20-st. Veebileht on kavas kasutajatele taas avada 1. detsembri ehk neljapäeva pärastlõunal. Nimetatud ajavahemikul e-pileteid osta ei saa ja klienditsooni ei pääse.
Ja kuhu avasse see väljaprinditud leht tuleb Kuivastus pista? See süsteem on seal ikka vääga keeruline. Olen näinud, et alati see masin ei töötagi.
Kas ma saan õigesti aru, et sadamast sooduspiletit enam ei anta isegi juhul kui mul on sooduskaart ja raha arvel?
….”Eriti oluline on uus klienditsoon lepinguga sooduskaardi klientidele, sest soodushinnaga e-pileteid saab osta ainult sealt.”….
Mina saan nii aru, et soodusega e-pileti ostmiseks pead klienditsooni sisse logima. Kui ei logi, siis soodukat ei saa. St jutt käib just e-piletist, mitte tavalisest. Aga mine võta kinni…
See oleks siis järjekordne ahistamine, et kui sul arvutit ei ole, siis Riigi antud soodustust ei saa?
miks on bronnipilet kallim kui tavapilet,peaks ju nagu odavam olema? ise sisestan,ise trükin ja ise ütlen vedajaale täpse aja millal tulen ja see peaks ju olema vedajale igatepidi soodsam variant. Ometi on odavama osta pilet üldjärjekorras kassiiri käest? Alati on ju eelmüügist ostetud pilet odavam.
Mugavus maksab.
Alustada võiks sellestki, et oleks sama hinnaga. E-piletite ostmine kasvaks märgatavalt. Aga võibolla see ei olegi eesmärk…
Sellelest ju Priit räägibki, et laevakompaniile on e-pileti ostja palju mugavam ja seetõttu oleks loogiline seda e-süsteemi igati toetada ja soodustada. Soome või Rootsi vahel sõites on sellest igatahes sedapidi aru saadud, broneerimistasusid seal ei tunta. Lisaks veebist ostes pilet veel odavam ka!
las olla hinnavahe. Tänu hinnavahele paljud otsustavad kokku hoida ja tänu sellele on neil, kel kindla peale vaja kella pealt kohal olla, võimalus pilet broneerida. Kui kõik broneeriksid ja seninie 50% üsteem edasi kehtiks, siis lihtsalt vabu kohti ei oleks ja peaks tavajärjekorras lootma pealesaamist. Suvisel ajal, ürituste korral ja nädalavahetustel ei pruugi aga tavajärjekorras oodates soovitud praamile saada.