Lugeja kiri: Ei saa taarast lahti! (7)

Püüdsin üleeile Valjalas tarbijate ühistu kaupluse juures taaraautomaati suve jooksul suvilasse kogunenud taarat ära anda. Kui kohale jõudsin, oli minu ees kaks vanapapit koos lapselapsega pudeleid masinasse sobitamas, ja kuna juhiste järgi toimides võttis masin vastu umbes iga neljanda pudeli, teisi tuli proovida sinna aina uuesti ja uuesti sisestada, otsustasin naasta mõne aja pärast.

Võtsin siis aega, kui kaua võtab aega 40 pudeli rahaks vahetamine. Mässasin terve tunni, et oma kauplusse juba makstud raha tagasi saada, mis on minu õigus. Uued kaheliitrised õllepudelid oli tõsine teema – need võiks kõik lihtsalt minema visata, sest selle pudeli koodi see masin ei loe. Pidevalt visati mulle ette kirjad “Lükka sügavamale!”, “Tundmatu pakend!”.

Lõpuks selgus siiski, et kui juhistest kõrvale hiilida ja pudelit hellalt tagant hoides auku toppida (kork ees), oled eesmärgile juba lähemal. Säästu ja Eviani vee pudelid on masinale aga tundmatu pakend! Miks ei ole minu poetšeki peal tundmatu pakendi eest 0,0 eurot kirjas, mitte kunagi?

Kui üritad pudelit koodi lugemise ajal keerata või liigutada, võib juhtuda, et oled “üritanud petta”. Sama asja eest sain eelmisel reedel kurjalt pahandada ka Emmaste A ja O kaupluse müüjalt – et olengi pätt! Püüdsin siis vaid oma kuute pudelit enne praamile tulekut ära anda.

Valjala kaupluse müüjatele siiski sügav kummardus – pidevalt klientide pahameele all kannatades veel nii rõõmsameelselt suhelda…

Samas tean, et nad on selle automaadi kehva toimimise pärast ka vastavate asjapulkade poole pöördunud. Aga millal asi muutub? Miks peab meid teenindama masin? Ma soovin oma taara kiiremini ja ilma probleemideta uuesti raha vastu vahetada. Kui Tallinnas on olemas reisisaatjad linnaliini transpordis, siis Valjalas oleks vaja TÜ palgalist taarasaatjat või siis peaks olemasoleva taaraautomaadi vahetama tehnikaajastule vastava vastu.

Kalev Kobin
tarbija

Print Friendly, PDF & Email