Saaremaa merispordi selts (SMS) hakkab välja töötama rahvapurjekat, mis oleks meeldiva väljanägemise ja soodsa hinnaga ning paneks senisest rohkem inimesi purjetamist harrastama.
Saarte koostöökogu andis SMS-ile rahvapurjeka projekti väljatöötamiseks toetust 27 027 eurot. Rahvapurjeka projekti eestvedaja Jaanis Prii (fotol) ütles, et järgmisel aastal kuulutatakse välja disainikonkurss, mille eesmärk on saada ideid Eesti rahvapurjeka arendamiseks. Konkursi võidutöö varustatakse tootmiseks vajaliku dokumentatsiooniga.
Jaanis Prii sõnul peaks rahvapurjekas sobima nii igapäevaseks purjetamiseks kui ka eraldi võistlusklassina näiteks Muhu väinal võistlemiseks. “Võistlusjaht ta ei oleks, aga ta võiks olla nagu auto, millega sõidetakse ka rahvarallit,” selgitas Prii.
Valdav osa Eestis toodetud väikelaevadest müüakse praegu välisturgudele, ometi oleks laevaehituse heakäekäigule teretulnud ka kohapealne nõudlus, mis purjekate kõrge hinna tõttu on praegu väga väike.
Ei ole see eesti mees mingi eriline või puudega, et temal peab kohe olema mingi eriline oma mudel. Kõik see materjal ja seadmed on Euroopas üks hind, kust see äärmiselt odav hind tuleb!!!??? Riik ju ei hakka seda tegevust doteerma ja mingi plsatist prügikastiga ei viitsi ka ju keegi sõita
võiks näiteks Tesman Eesti rahvaautot välja töötama asuda – kas nii vää.
Sobilik hind – sellel turul ei ole kunagi jahtide hinnad enam sobilikumad olnud. Eestlane on täiesti normaalne inimene, küllap talle ikka neid sobivaid aluseid ikka leiduks küll. Selleks, et midagi disainida selles vallas, ju selleks peaks olema mingid eelnevad teadmised, traditsioonid, oskused ja kogemused. Kui rahvapurjekat ei tule, kas raha makstakse tagasi? Kõikide taoliste mudelite – autod, jahid, kaatrid, lennukid jne. eluiga on nii lühike, sest uued mudelid tulevad ju järjest peale. Üks uhkem, moodsam ja odavam kui teine.
Kui rahvapurjekas vette lastakse, purustage üks Saarema brändi vastu selle puupeapuust parrast.
Loll raha otsib kodu.
Maha visatud eurod !
Aga äkki vana hea Folkboot? Ennast igati tõestanud klass ja lähiriikides väga populaarne. Siis saaks ka Soomes-Rootsis külaregattidel osaleda. Aga päris oma Eesti (loe: Saare) jahitüüp oleks muidugi uhke küll. Vältigem vaid moevooludega kaasa minemisest tulenevaid liialdusi. Igatahes hea mõte ja soovin jöudu!
Poleks paha kui nüüd Jalgrattaklubi Viking võtaks ette oma “rahvajalgratta” projekti, mis oleks meeldiva väljanägemisega ja soodsa hinnaga ning paneks senisest rohkem inimesi jalgrattaga sõitmist harrastama.
Walker Bay veidi täiustatum variant oleks ka vist päris mõistlik.