Hõredam lennugraafik ja kallim pilet tekitavad nurinaid (9)

Hõredam lennugraafik ja kallim pilet tekitavad nurinaid

HIND JA GRAAFIK MÕJUTAVAD: Septembrikuine langus on võrreldes eelmise aastaga mõnevõrra suurem. Lennufirma enda hinnangul on peamine põhjus tõusnud piletihind.
Foto: Arhiiv

Septembri viimasest nädalast kehtima hakanud Tallinna ja Kuressaare vaheliste lendude graafik, kus näiteks esmaspäevaseid lende enam ei ole, ei ole lennuliini pidevate kasutajate jaoks reisijasõbralik.

Tihti esmaspäeva hommikuti pealinna tööle lennanud Kaie Rõõm-Laaneti sõnul ei teeni uus graafik kuigivõrd saarlaste huve. “See graafik pole kindlasti saarte elanike teenistuses,” sõnas Rõõm-Laanet.

Kõige rohkem segab teda just esmaspäevaste lendude puudumine. “Olen mitmel korral lennukiga reisimisest loobunud, sest see ei vasta enam normaalsele graafikule, mida tööinimesel vaja.” Ettevõtja Reene Sepp märkis aga, et lisaks saarlastele kasutasid esmaspäevast lendu ka mandrilt Saaremaal tööl käivad inimesed. “See ei olnud turistilend, vaid just neile, kes käisid siin- või sealpool tööl,” sõnas Sepp.

Temal on tulnud oma tööasjus käimised ümber seada nõnda, et Tallinna tuleb minna juba pühapäevaõhtuse lennuga.

Neil, kes käivad mandrilt Saaremaal tööl, on Reene Sepa sõnul aga veelgi raskem. “Mina kaotan esmaspäevase lennu puudumisel ühe öö, kui pean pühapäevaõhtuse lennuga minema, aga nemad kaotavad terve päeva,” tähendas ta. Sepa hinnangul oleks lennufirma võinud enne uue graafiku käikulaskmist viia reisijate seas läbi uuringu, saamaks teada, mis täpsemalt reisijatele sobib.

Piletihinnatõusu küsimuse tõi aga välja samuti varem tihedamini Saaremaa ja pealinna vahet lennanud Marko Püüa. “Kui hind tõuseb, siis loomulikult inimesed mõtlevad rohkem, kas teha see kulutus, ja reisijate arv ilmselt ka väheneb,” tähendas ta.

Püüa hinnangul mõeldakse nüüd pigem kaks korda, enne kui lennureisi kasuks otsustatakse. “Kui ikka riigidotatsioonil firma niimoodi hinda tõstab…” lisas ta.

Uue maavanema murelaps

Saare maavalitsuse transpordinõunik Taavi Kurisoo ütles, et esmaspäevased lennud jäid ära 26. septembrist ning seega on veel vara lennuliini täitumuse kohta statistikat teha. Peale esmaspäevase lennu ärajäämise mõjutavad täitumust kindlasti ka tõusnud piletihinnad. Nende kahe aspekti alusel järelduste tegemiseks tasub Kurisoo sõnul vähemalt oktoobri statistika ära oodata.

“Meile pole esmaspäevaste lendude ärajäämise kohta kaebusi tulnud ning me ei plaani lähiajal lennugraafikut muuta,” lausus ta.

Esmaspäevaste lendude graafikust väljajätmise kasuks otsustas Estonian Air tuginedes varasemale talvisele reisijatestatistikale. See näitas lennufirma kinnitusel, et esmaspäev oli kõige väiksema reisijatehulgaga päev üldse. Reisijate sõnul ei ole aga nemad küll täheldanud, et lennul varasema graafiku järgi esmaspäeviti vähem rahvast oleks olnud, kui mõnel teisel päeval.

Peagi maavanemana tööle asuv Kaido Kaasik on oma esimestes ametisse kinnitamise järgsetes sõnavõttudes avaldanud, et tema kui maavanema esimene murelaps on just Tallinna–Kuressaare lennuliiniga tekkinud probleemid.

Saarte Häälele möönis ta, et ei ole paraku veel suutnud teemasse täielikult süveneda, kuid kindlasti saab ta sellega tegelema hakata järgmisel nädalal, kui maavanemana tööle asub.

Langus mõnevõrra suurem

AS-i Estonian Air PR-direktori Ilona Eskelineni sõnul arutati Saare maavalitsusega erinevaid variante, leidmaks kõiki osapooli rahuldavat kompromissi, milleks osutus piletihinna muutus 12. septembrist ja graafikumuudatus 26. septembrist.

“Reisijate seisukohast oli tähtis, et lennud jätkuksid võimalikult sarnase graafiku alusel, ja muuhulgas arvestati ka soovi, et samal päeval oleks graafikus nii hommikune kui ka õhtune lend, et saaks oma toimetused mandril või saarel ühele päevale sättida,” selgitas ta.

Lennufirma kõneisiku kinnitusel tööpäevade lõikes nõudlus eriti ei erine ning lendajaid jaguneb enam-vähem ühtlaselt kõigile tööpäevadele, väljaarvatud nädalalõpp, mil nõudlus on suurem.

Käesoleva aasta lõikes (jaanuar–september) on reisijate arv Ilona Eskelineni sõnul kasvanud 7%. Tema sõnul on reisijate arv septembris alati väiksem olnud kui augustis ning see tuleneb eelkõige puhkajate osakaalu vähenemisest. “Samas oli langus tänavu septembris eelmise aastaga võrreldes mõnevõrra suurem,” tunnistas ta siiski.

Üks peamisi tegureid, mis septembri tulemust mõjutas, oli piletihinna tõus, tõdes Eskelinen. “Kuna dotatsioonisumma ei muutunud, tuli meil piletihinda tõsta. Arvestades, et piletihind muutus 12. septembril ja graafikumuudatus jõustus 26. septembrist, saame järeldada, et reisijate arvu mõjutas peamiselt hind, mitte graafikumuudatus,” oletas ta. Eskelineni sõnul on Estonian Air arvestanud võimalusega, et see võib mõjutada ka lähikuude tulemust, kuid pikas perspektiivis loodavad nad siiski selle mõju vähenemisele.

Uus graafik
Alates 26. septembrist teeb Estonian Air Tallinna–Kuressaare liinil senise kaheksa asemel seitse lendu nädalas. Lennuk lendab kaks korda päevas teisipäeviti, neljapäeviti ja reedeti ning üks kord päevas pühapäeviti.

30. oktoobrist, kui minnakse üle talvisele lennugraafikule, väljuvad pühapäevased lennud Tallinnast ja Kuressaarest praegusest 35 minutit varem. Teisipäeviti, neljapäeviti ja reedeti väljub lennuk Tallinnast kell 7.35 ja 18.15, samadel päevadel Kuressaarest kell 8.40 ja 19.20. Pühapäeviti väljub lennuk Tallinnast kell 16.15 ja Kuressaarest kell 17.20.

Print Friendly, PDF & Email